Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Suus schreef:PostNL heeft blijkbaar de brievenbus in mijn straat (een doorgaande route) weggehaald, wat ik niet wist totdat ik op die locatie aankwam en er dus geen brievenbus stond. Nouja, toen maar mijn wandeling afgemaakt, kwam ik voor mijn gevoel behoorlijk willekeurig in een straat achteraf er wél een tegen :')
Ja, dat herken ik. Op een paar minuten lopen de ene kant op stond een brievenbus en op een paar minuten lopen de andere kant op ook. Toen was PostNL zo vriendelijk om beide brievenbussen weg te halen -o- , waardoor de dichtstbijzijnde brievenbus nu op een kwartier lopen ligt...
Tja, verschil moet er wezen... ik kom zelf twee brievenbussen tegen als ik van de bushalte naar huis loop (en dat is iets van 3 minuten lopen ofzo) en er is nog een derde binnen 5 minuten lopen. En alle drie blijven ze ook staan. Binnen die loopafstand liggen daarnaast ook nog twee postagentschappen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Nee, de provincie Utrecht wordt per 1 januari groter doordat Vijfheerenlanden erbij komt. Daarmee wordt de oppervlakte van de provincie Utrecht 153 km2 groter en Utrecht is op dit moment slechts 33 km2 kleiner dan Flevoland, wat dus de nieuwe kleinste provincie wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik heb trouwens een rekenfoutje gemaakt: de provincie Utrecht wordt maar 111 km2 groter want was vergeten de oppervlakte van Vianen van de oppervlakte van de gemeente Vijfheerenlanden af te trekken
@waldo79: Pas maar op, als jullie even niet opletten neemt Utrecht zo de boel over. Ik las laatst al dat Blaricum en Laren ook samen willen met Eemnes om vervolgens naar de provincie Utrecht te komen ter voorkoming van een herindeling met Huizen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Nitein-Repart schreef:Nee, SNG reed al een maandje rond en op de Merwede-Lingelijn is er weinig veranderd, afgezien van een ander logo.
In mijn omgeving wijzigde wel het een en ander aan busvervoer... (A)
Nitein-Repart schreef:Wat ik wel opmerkelijk vind is dat Heerlen de Kissel, in tegenstelling tot Geerdijk met stille trom gesloten is. Geen liefhebbers geweest die gisteren naar Heerlen zijn afgereisd?
Late reactie, maar ik zag het nu pas.
Ik ben zaterdag nog op Heerlen De Kissel geweest. Ik had alleen helaas geen tijd voor een foto van het stationsbordje.... -o-
regenmaker schreef:
en-es schreef:Valt er veel te fappen dan? Zoveel wijzigt er toch niet.
Qua busvervoer in Zuid-Holland wel. Alleen boeit mij dat vrij weinig. :X
Jij bent toch juist een grote fan van bussen?
Suus schreef:En hoe verstuur ik dan nog verjaardagskaarten, beterschapskaarten, spaarzegels, voetbalplaatjes en ingevulde enquêtes?
Waarom moet je voetbalplaatjes versturen?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Meltrain schreef:Waarom moet je voetbalplaatjes versturen?
Omdat ik ze kreeg bij de Jumbo maar ze niet spaar, terwijl een oom ze wel spaart maar niet vaak genoeg bij de Jumbo komt om alles zelf te sparen. En dan is een envelop + postzegel (nog net :') ) iets goedkoper dan een tweeuurskaartje van de RET. :Y
trolly schreef:Als je het mij vraagt ben je iets aan het compenseren, maar durf je dat nog niet aan jezelf toe te geven (A)
Laatst was ik bij een koffiezaak aan het EENDrachtsplein, kwamen premier Rutte en minister Koolmees binnenlopen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Als het met de gemeentelijke fusies zo snel gaat als de afgelopen tien jaar hebben we over een eeuw in Nederland slechts de gemeente "Tussen Eems en Schelde" over
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
regenmaker schreef:Qua busvervoer in Zuid-Holland wel. Alleen boeit mij dat vrij weinig. :X
Jij bent toch juist een grote fan van bussen?
Dat klopt! *bus* Maar dit jaar hebben toch wel twee van de minst interessante concessies een concessiewisseling. Vraag me niet waarom maar de busconcessies in de regio's Amsterdam en Rotterdam boeien mij niet zo erg als concessies in de rest van Nederland of Duitsland. Daarom verheug ik me bijvoorbeeld meer op de nieuwe scania's van de REVG per 1 januari. De reden waarom ik niet meteen nieuwe dienstregeling ben gaan fappen, zoals onze Aking dat noemt. Neemt niet weg dat ik het nieuwe materieel binnenkort eens van dichterbij ga bekijken. Je moet het dus relatief zien. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Voor de verandering vanmorgen eens strak om half 7 opgestaan en daarna zoals gewoonlijk geschoren, gedoucht, broodjes gesmeerd, net eerste hap ontbijt achter de kiezen, check ik mijn mail, zie ik dat mijn begeleider om kwart over 6 al gemaild heeft dat stage niet doorgaat vandaag -o- Nu dus te wakker om weer mijn bed in te kruipen -o-
regenmaker schreef:Qua busvervoer in Zuid-Holland wel. Alleen boeit mij dat vrij weinig. :X
Jij bent toch juist een grote fan van bussen?
Dat klopt! *bus* Maar dit jaar hebben toch wel twee van de minst interessante concessies een concessiewisseling. Vraag me niet waarom maar de busconcessies in de regio's Amsterdam en Rotterdam boeien mij niet zo erg als concessies in de rest van Nederland of Duitsland. Daarom verheug ik me bijvoorbeeld meer op de nieuwe scania's van de REVG per 1 januari.
De makkelijke vraag is nu natuurlijk "waarom?", maar als je denkt dat hier geen landelijk gebied is, wil ik dat idee gelijk ontkrachten (A) :
Verder ben ik wel benieuwd naar jouw definitie van "regio Rotterdam" (of Amsterdam).
Nieuwe Scania's zijn er in deze regio overigens ook (en zelfs twee verschillende types), maar ze zijn niet zo talrijk als de Iveco's.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Mikos schreef:Mee eensch. En voor wat betreft dat 'gezellig samenzijn met Kerst': Daar denkt mijn werkgever heel anders over. :Y
Daar denkt de mijne dan wéér anders over, Kerst en oud en nieuw vrij (A)
Komende 2 jaar 1 dag kerst werken (2 hoeft nooit) en een van die jaren nieuwjaar.
Helaas viel de verwachte groei van mijn werkgever vies tegen waardoor mensen de beloofde werkuren niet kregen waaronder ik zelf, een druppel op de gloeihete plaat was toen aangekondigd werd dat er een nieuw cursusklasje zou worden opgericht waardoor ik veel minder uur zou moeten werken. Op een gegeven moment werden er mensen gezocht voor een vrijwillige vertrekregeling. Ik stemde in, kreeg wat zakgeld mee en nu zit ik een tijdje te reizen in Azië. In januari begin ik bij een ander bedrijf als Specialist Passenger Control.
marvinkok schreef:Daar denkt de mijne dan wéér anders over, Kerst en oud en nieuw vrij (A)
Bij ons het ene jaar Kerst en Oud&Nieuw werken, het andere jaar niet. Met daaraan gekoppeld het ene jaar Pasen, het andere jaar Pinksteren werken. Slechts eens per 2 jaar verplicht aan de Kerstdis zitten; prima!
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.