Mooie kaart, ik zat zelf ook te denken zoiets te maken, maar hoe heb je treinroutes google mymaps gekregen? Want als ik een kaart wil maken kan ik alleen auto-, fiets-, en looproutes toevoegen.Suus schreef:Inmiddels zijn de afstanden op mijn spoorkaart van dit jaar zo groot geworden dat ik op een heel ver uitzoomniveau zit...
afbeelding
Mocht je toch een beetje willen inzoomen, klik dan hier :)
Statistieken: méér dan cijfertjes.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Je kan lijnen intekenen.
Maar om te voorkomen dat je al heel veel gaat intekenen, heb ik op de website hieronder onder het kopje spoorkaart wat bestanden gezet die je zo kan inladen in je My Maps kaart...
Scheelt je weer heel NL en delen van Duitsland intekenen op de kaart
De lijnen in de Duitse kaarten zijn zo gemaakt dat ze bij ieder spoorknooppunt stoppen/beginnen zodat je ook makkelijk de gereisde kilometers kan berekenen
Maar om te voorkomen dat je al heel veel gaat intekenen, heb ik op de website hieronder onder het kopje spoorkaart wat bestanden gezet die je zo kan inladen in je My Maps kaart...
Scheelt je weer heel NL en delen van Duitsland intekenen op de kaart
De lijnen in de Duitse kaarten zijn zo gemaakt dat ze bij ieder spoorknooppunt stoppen/beginnen zodat je ook makkelijk de gereisde kilometers kan berekenen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Het jaar is weer voorbij... Tijd voor de nieuwe bijgewerkte statistieken van 2018!
We beginnen maar gelijk even met alle cijfers
Trein: 31563,1 km
Bus: 1494,5 km
Metro: 191,5 km
Tram: 47,3 km
Totaal 33296,4 km
Ter vergelijking hieronder de cijfers uit 2017
iedere maand: 2774,7 km
Iedere week: 628,23 km
Iedere dag: 91,22 km
Ieder uur: 3,8 km
Iedere minuut 0,063 km
Dan de maanden met de meeste en de minste kilometers van het jaar. Opvallend genoeg zijn dat dit jaar exact dezelfde twee maanden gebleven alleen zijn de cijfers wel anders....
Maand met de meeste kilometers was augustus met totaal: 8927,2 km
Maand met de minste kilometers was september met maar liefst: 429,4 km
En dan kunnen uiteraard alle windrichtingen niet ontbreken
Meest noordelijke station: Hamburg Airport
Meest oostelijke station: Dresden Hbf
Meest zuidelijke station: Montélimar
Meest westelijke station: Den Haag Centraal
En ook in 2018 weer een hele stapel nieuwe spoortrajecten waar ik nog niet eerder ben geweest (het is een hele waslijst):
We beginnen maar gelijk even met alle cijfers
Trein: 31563,1 km
Bus: 1494,5 km
Metro: 191,5 km
Tram: 47,3 km
Totaal 33296,4 km
Ter vergelijking hieronder de cijfers uit 2017
- Spoiler: show
iedere maand: 2774,7 km
Iedere week: 628,23 km
Iedere dag: 91,22 km
Ieder uur: 3,8 km
Iedere minuut 0,063 km
Dan de maanden met de meeste en de minste kilometers van het jaar. Opvallend genoeg zijn dat dit jaar exact dezelfde twee maanden gebleven alleen zijn de cijfers wel anders....
Maand met de meeste kilometers was augustus met totaal: 8927,2 km
Maand met de minste kilometers was september met maar liefst: 429,4 km
En dan kunnen uiteraard alle windrichtingen niet ontbreken
Meest noordelijke station: Hamburg Airport
Meest oostelijke station: Dresden Hbf
Meest zuidelijke station: Montélimar
Meest westelijke station: Den Haag Centraal
En ook in 2018 weer een hele stapel nieuwe spoortrajecten waar ik nog niet eerder ben geweest (het is een hele waslijst):
- Spoiler: show
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik heb alleen de stations:
Meest noordelijke station: Borkum
Meest oostelijke station: Wroclaw
Meest zuidelijke station: Berchtesgaden
Meest westelijke station: Den Haag Moerwijk (doorkomst, anders Den Haag HS)
Oh ja, en een kaartje van mijn reizen naar en in het buitenland:
Meest noordelijke station: Borkum
Meest oostelijke station: Wroclaw
Meest zuidelijke station: Berchtesgaden
Meest westelijke station: Den Haag Moerwijk (doorkomst, anders Den Haag HS)
Oh ja, en een kaartje van mijn reizen naar en in het buitenland:
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Gelukt *O* Dankzij een Weekend Vrij abonnement en een aantal verre buitenlandse uitstapjes was het aantal treinkilometers nog nooit zo hoog, sinds ik het bijhoud. Mede door een stageplek in Nieuwegein zat ik bovendien nog nooit zoveel in de tram en ook de metro doet het aardig, dat heeft onder andere met de Noord-Zuidlijn te maken.Zugführer schreef:Benieuwd of ik de trend in 2018 kan doorbreken *trein*
Code: Selecteer alles
2015 2016 2017 2018
Trein 18959 16392 14736 28580
Bus 2551 1425 741 2033
Tram 13 28 7 288
Metro 30 18 9 59
Veer 4 3 255 84
Kabelbaan 6 3 0 0
Zweeftrein 1 0 3 0
Totaal 21564 17868 15751 31044
Noord: Eemshaven
Oost: Szolnok (Hongarije)
Zuid: Alcântara-Mar (Portugal)
West: Tramhalte Praia das Maçãs (Portugal)
Een prettige jaarwisseling allemaal en dat 2019 weer mooie reisjes mag brengen *O*
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Het lijstje is niet zo heel bijzonder dit jaar (zeker in vergelijking met vorig jaar):
Noord: Eemshaven
Oost: Stuttgart Hbf
Zuid: Kirchzarten (Breisgau)
West: Vlissingen Souburg
Bezochte landen zijn Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.
Kilometers hou ik nog steeds niet bij, maar elke dag Bruinisse-Breda is totaal een ruime 1000 kilometer per week. De vakantie was goed voor ongeveer 2000 kilometer.
Meest gebruikte station zal wel Breda zijn en ik vermoed dat de meest gebruikte bus Interliner 395 is.
Vorig jaar:
Noord: Eemshaven
Oost: Stuttgart Hbf
Zuid: Kirchzarten (Breisgau)
West: Vlissingen Souburg
Bezochte landen zijn Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.
Kilometers hou ik nog steeds niet bij, maar elke dag Bruinisse-Breda is totaal een ruime 1000 kilometer per week. De vakantie was goed voor ongeveer 2000 kilometer.
Meest gebruikte station zal wel Breda zijn en ik vermoed dat de meest gebruikte bus Interliner 395 is.
Vorig jaar:
- Spoiler: show
Laatst gewijzigd door PatrickM op ma 31 dec 2018, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Relatief weinig gereisd dit jaar, en als er gereisd werd gebeurde dit met de auto en waren het ééndagstripjes. Daarnaast ging de geplande treinvakantie naar Dresden en Praag niet door, wat aanzienlijk scheelt.
Noordelijkste punt en station: Groningen (NL) (jaja, er gaat niks boven Groningen )
Westelijkste punt: Den Haag (NL)
Westelijkste station: Den Haag HS (NL)
Zuidelijkste punt: Taben, Rheinland-Pfalz (D)
Zuidelijkste station: Rotterdam Centraal (NL)
Oostelijkste punt en station: Blankenburg (Harz), Sachsen-Anhalt (D)
Oostelijkste station aangedaan met het OV: Venlo (NL)
Bezochte landen: 4 (Nederland, België, Luxemburg en Duitsland)
Meest bereden traject: Apeldoorn - Beekbergen (NL)
Ter vergelijking met vorig jaar:
Noordelijkste punt en station: Groningen (NL) (jaja, er gaat niks boven Groningen )
Westelijkste punt: Den Haag (NL)
Westelijkste station: Den Haag HS (NL)
Zuidelijkste punt: Taben, Rheinland-Pfalz (D)
Zuidelijkste station: Rotterdam Centraal (NL)
Oostelijkste punt en station: Blankenburg (Harz), Sachsen-Anhalt (D)
Oostelijkste station aangedaan met het OV: Venlo (NL)
Bezochte landen: 4 (Nederland, België, Luxemburg en Duitsland)
Meest bereden traject: Apeldoorn - Beekbergen (NL)
Ter vergelijking met vorig jaar:
- Spoiler: show
- Spoiler: show
- Spoiler: show
Laatst gewijzigd door Gebruikersnaam op zo 20 jan 2019, 00:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dit jaar viel het voor mij qua uiteindes ernstig mee, en ook de kilometers vallen flink lager uit dan over 2017 (niet bijgehouden). Dat alles natuurlijk door de scheiding tussen mijn scheenbeen en mijn voet eind september, waardoor ik pas sinds kort weer zelfstandig kan reizen.
Noord: Lochluichart (Loch Laoicheart), Schotland
Oost: Milaan, Italië
Zuid: Milaan, Italië
West: Arisaig (Àrasaig), Schotland (Dat is net ietsjes westelijker dan Penzance, Engeland)
Met name voor de oostelijke richting had ik betere plannen, maar die zijn door de omstandigheden vervallen. Volgend jaar beter dan maar. (A)
Noord: Lochluichart (Loch Laoicheart), Schotland
Oost: Milaan, Italië
Zuid: Milaan, Italië
West: Arisaig (Àrasaig), Schotland (Dat is net ietsjes westelijker dan Penzance, Engeland)
Met name voor de oostelijke richting had ik betere plannen, maar die zijn door de omstandigheden vervallen. Volgend jaar beter dan maar. (A)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Kilometers houd ik nooit bij en al zou ik het nog wel kunnen achterhalen is dat voor een jaar wel wat veel werk
Qua extremen zijn de afstanden wat groter voor mij dit jaar in vergelijk met voorgaande jaren...
Noord: De Koog (Texel)
Oost: Burghausen, Duitsland
Zuid: München, Duitsland (de shuttlebus van m'n oostelijke extreem naar het vliegveld kwam nog net wat zuidelijker)
West: Rockanje
Oostelijkste puntje aangedaan met het OV is Wuppertal trouwens, maarja, dan tellen eigenlijk de noordelijkste en westelijkste extreem ook niet want die waren per OV-fiets
Qua extremen zijn de afstanden wat groter voor mij dit jaar in vergelijk met voorgaande jaren...
Noord: De Koog (Texel)
Oost: Burghausen, Duitsland
Zuid: München, Duitsland (de shuttlebus van m'n oostelijke extreem naar het vliegveld kwam nog net wat zuidelijker)
West: Rockanje
Oostelijkste puntje aangedaan met het OV is Wuppertal trouwens, maarja, dan tellen eigenlijk de noordelijkste en westelijkste extreem ook niet want die waren per OV-fiets
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Noord: Lelystad, bushalte Batavia Stad
Oost: Enschede, treinstation Enschede Kennispark
Zuid: Parijs, metro-/treinstation Denfert-Rochereau
West: Parijs, metrostation Charles de Gaulle-Étoile
Oost: Enschede, treinstation Enschede Kennispark
Zuid: Parijs, metro-/treinstation Denfert-Rochereau
West: Parijs, metrostation Charles de Gaulle-Étoile
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik hou geen kilometertjes bij, alleen de extremen qua windrichting.
2018 bracht mij in de volgende uithoeken:
Noord: Stockholm Skavsta Airport.
Oost: ergens in het centrum van Gdańsk.
Zuid: de N66 tussen Hamoir en Filot.
West: station Blankenberge.
Andere landen die ik heb bezocht:
Duitsland
België
Frankrijk
Polen
Zweden
Was een goed jaar *O*
2018 bracht mij in de volgende uithoeken:
Noord: Stockholm Skavsta Airport.
Oost: ergens in het centrum van Gdańsk.
Zuid: de N66 tussen Hamoir en Filot.
West: station Blankenberge.
Andere landen die ik heb bezocht:
Duitsland
België
Frankrijk
Polen
Zweden
Was een goed jaar *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik ben nog bezig met de laatste reis op de kaart intekenen, maar de extremen weet ik al wel:
Noord: Eemshaven
Zuid: Siracusa
Oost: Lamezia Terme Centrale*
West: Le Tréport - Mers-les-Bains
Ik heb zo het vermoeden dat ik zuid voorlopig niet ga verbeteren ;-)
Noord: Eemshaven
Zuid: Siracusa
Oost: Lamezia Terme Centrale*
West: Le Tréport - Mers-les-Bains
Ik heb zo het vermoeden dat ik zuid voorlopig niet ga verbeteren ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Waarom staat er een * achter en wat betekend dit?Suus schreef:Oost: Lamezia Terme Centrale*
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
In 2018 kom ik op de volgende extremen:
Noord: Haarlem. -o-
Oost: Athene.
Zuid: Athene.
West: Parijs (maar alleen op doorreis helaas).
Athene moest helaas wel per vliegtuig (voor één dag daar per trein en/of boot op en neer was écht onmogelijk), per OV kom ik op
Oost: het Slowaakse dorpje Stratená (125 inwoners ).
Zuid: Marseille.
Landen dit jaar: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Tsjechië, Slowakije, Griekenland.
En of all time:
Noord: Haarlem. -o-
Oost: Athene.
Zuid: Athene.
West: Parijs (maar alleen op doorreis helaas).
Athene moest helaas wel per vliegtuig (voor één dag daar per trein en/of boot op en neer was écht onmogelijk), per OV kom ik op
Oost: het Slowaakse dorpje Stratená (125 inwoners ).
Zuid: Marseille.
Landen dit jaar: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Tsjechië, Slowakije, Griekenland.
En of all time:
- Spoiler: show
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Oh, ik had er bij moeten zetten dat ik er niet ben uitgestapt, alleen dat ik er twee keer met een trein ben gestopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Per trein rechtstreeks bereikt, Oosten: Beijing South Railway Station (北京南), China.
Per trein rechtstreeks bereikt, Noorden: Jekaterinenburg Passazjirsky (Екатеринбург Пасс.), Rusland.
Meest westelijk én zuidelijk rechtstreeks per trein: Vlissingen.
Meest oostelijk, maar niet rechtstreeks per trein: Tokyo, Narita Airport, Terminal 2, Japan. Japan is vanuit Beijing per vliegtuig bereikt.
Meest zuidelijk, maar niet rechtstreeks per trein: Huis ten Bosch Station (ハウステンボス駅), Japan. Japan is vanuit Beijing per vliegtuig bereikt.
(A)
Per trein rechtstreeks bereikt, Noorden: Jekaterinenburg Passazjirsky (Екатеринбург Пасс.), Rusland.
Meest westelijk én zuidelijk rechtstreeks per trein: Vlissingen.
Meest oostelijk, maar niet rechtstreeks per trein: Tokyo, Narita Airport, Terminal 2, Japan. Japan is vanuit Beijing per vliegtuig bereikt.
Meest zuidelijk, maar niet rechtstreeks per trein: Huis ten Bosch Station (ハウステンボス駅), Japan. Japan is vanuit Beijing per vliegtuig bereikt.
(A)
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Je hebt baas boven baas _O_
@Suus: als je van het Europese continent gaat kom je vanzelf zuidelijker (A)
@Suus: als je van het Europese continent gaat kom je vanzelf zuidelijker (A)
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
In de laatste dagen nog wat kilometers weggetrapt in en om Wenen, die reken ik morgen wel uit.
Windrichtingen, dit jaar heb ik zowel het noordelijste, als het westelijkste en op de valreep ook nog het oostelijkste extreem verbeterd *O*
Noord: station Østerport, Kopenhagen, Denemarken, ~56NB
Oost: luchthaven Sofia, Bulgarije, ~24OL
Zuid: metrostation Mladost 3, Sofia, Bulgarije, ~42NB
West: snelweg bij Burlington, Canada, ~80WL
Bezochte landen: 9
Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Zweden, Oostenrijk, Bulgarije, Canada, Verenigde Staten
Bereden metronetten: 7
Amsterdam, Rotterdam, Hamburg, Kopenhagen, Toronto, Sofia, Wenen
Dit was me het jaartje wel *trein* :D :pos: Nog maar zien hoe ik dit volgend jaar kan verbeteren :')
Windrichtingen, dit jaar heb ik zowel het noordelijste, als het westelijkste en op de valreep ook nog het oostelijkste extreem verbeterd *O*
Noord: station Østerport, Kopenhagen, Denemarken, ~56NB
Oost: luchthaven Sofia, Bulgarije, ~24OL
Zuid: metrostation Mladost 3, Sofia, Bulgarije, ~42NB
West: snelweg bij Burlington, Canada, ~80WL
Bezochte landen: 9
Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Zweden, Oostenrijk, Bulgarije, Canada, Verenigde Staten
Bereden metronetten: 7
Amsterdam, Rotterdam, Hamburg, Kopenhagen, Toronto, Sofia, Wenen
Dit was me het jaartje wel *trein* :D :pos: Nog maar zien hoe ik dit volgend jaar kan verbeteren :')
Ik doe ook maar wat
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Aangezien ik een bewust vliegtuigarm dieet probeer te volgen zie ik mij voorlopig niet op andere continenten komen. En waarom zou ik naar Bali gaan als de stranden in Europa ook mooi zijn (en een stuk schoner)?
Ik probeer best wel op het milieu te letten, alleen plastic is nog een zwak punt omdat ik geen goede gescheiden afvalinzameling heb in de stad.
Ik probeer best wel op het milieu te letten, alleen plastic is nog een zwak punt omdat ik geen goede gescheiden afvalinzameling heb in de stad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Houd eigenlijk nooit iets bij (zou nieteens weten hoe jullie dat met de kilometers doen). Maar bij dezen mijn gegokte extremen van dit jaar
Ov-extremen:
Noord: Station Heerhugowaard
Oost: KTEL bus station, Rhodos-stad, Griekenland, of de Rhodos ferry terminal, als je dat rekent
Zuid: Lindos Central bus station, Rhodos, Griekenland
West: Maassluis Centrum
Niet-ov-extremen:
Noord: Heerhugowaard
Oost: Oasis beach, Rhodos, Griekenland
Zuid: Lindos, Rhodos, Griekenland
West: Rockanje
All-time:
Ov-extremen:
Noord: Station Heerhugowaard
Oost: KTEL bus station, Rhodos-stad, Griekenland, of de Rhodos ferry terminal, als je dat rekent
Zuid: Lindos Central bus station, Rhodos, Griekenland
West: Maassluis Centrum
Niet-ov-extremen:
Noord: Heerhugowaard
Oost: Oasis beach, Rhodos, Griekenland
Zuid: Lindos, Rhodos, Griekenland
West: Rockanje
All-time:
- Spoiler: show
Laatst gewijzigd door Mdk op ma 31 dec 2018, 17:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik vind vliegen leuk en hij vliegt zonder mij erin ook wel. En ik scheid ál mijn afval maar dat is meer iets voor het vuilnisbakkentopic *O*
Ik doe ook maar wat
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Je hoeft je niet te verantwoorden aan mij, maar je uitgangspunt is heel nobelSuus schreef:Aangezien ik een bewust vliegtuigarm dieet probeer te volgen zie ik mij voorlopig niet op andere continenten komen. En waarom zou ik naar Bali gaan als de stranden in Europa ook mooi zijn (en een stuk schoner)?
Mijn eigen extreme punten:
Noord: ergens tussen Groningen en Leeuwarden
Oost: metro van Tblisi
Zuid: metro van Athene
West: Sintra, Portugal
@Ardan: wat niet wegneemt dat vliegen milieuvriendelijker kan dan nu gebeurt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik vlieg liever ook niet, maar dit jaar bracht toch de eerste vliegkilometers in jaren. Ben voorlopig ook wel weer genezen: dit zijn niet de meest prettige toestellen om mee te vliegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ach, voor April heb ik in (dikgedrukt) potlood een reis naar Dublin in de planning, zonder vliegtuig wel te verstaan. Thalys, Eurostar, Virgin Trains, TFW en Irish Ferry, met 40 kg CO2 ipv 110 én een tussenstop in Londen en Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch. *O*
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten