Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51365
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

De verlenging naar Kamp-Lintfort zal niet aanstaande december plaatsvinden. Tussen Duisburg en Moers worden de tussenritten van de RB31 overgenomen (die rijdt nu 2x/uur tussen Duisburg en Moers) dus zonder stops in Meiderich Süd en Rheinhausen Ost. Huidige exploitant van beide lijnen is nu NordWestBahn, dus dat blijft zo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9315
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door regenmaker »

TomSteyl schreef:... en de verlenging naar Moers en Kamp Lintfort?
Waarschijnlijk wordt dit 2021 of later.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TomSteyl
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door TomSteyl »

Dank Suus en Regenmaker voor de antwoorden!

@Suus
Begrijp ik goed uit je woorden dat de verlenging naar Moers via Oberhausen dus gevolgen heeft voor de tussenslagen Duisburg-Moers? Wordt daarmee dan een soort van ringlijn gemaakt?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51365
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Er wordt geen nieuwe infrastructuur in gebruik genomen voor die doorgaande verbinding. Had jij iets anders in gedachte? Het wordt tussen Oberhausen en Duisburg een van de twee vervangers van de wegvallende S2.

Ter verduidelijking een routekaartje:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1661
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door diederickx »

Overal waar in de voorgaande discussie DU-Meiderich Süd staat, wordt vermoedelijk DU-Hochfeld Süd bedoeld. Anders snap ik het niet meer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51365
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Dat zou goed kunnen, ik zag Süd dus dacht dat het over het station tussen Duisburg Hbf en Duisburg-Rheinhausen Ost ging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13149
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Ardan »

Vanaf Meiderich-Süd kun je ook naar Kamp Lintfort, alleen dan wel rechtstreeks en niet via Moers.
Ik doe ook maar wat
diederickx
Berichten: 1661
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door diederickx »

Ik neem aan dat je bedoelt te zeggen: Niet via Duisburg Hbf. De spoorlijn die vanaf Meiderich Süd de Rijn over gaat, komt toch onherroepelijk in Moers uit?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51365
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Vanaf Meiderich-Süd kun je ook naar Kamp Lintfort, alleen dan wel rechtstreeks en niet via Moers.
Ik heb daar wel een dubbelsporige geëlektrificeerde spoorlijn naast het station zien lopen (er lijkt geen verbinding te zijn met de diesellijn in het station Meiderich Süd) maar ik dacht dat het naar de cokes- en staalfabrieken liep, niet over de Rijn :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13149
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Ardan »

Die gaat de Rijn over inderdaad, en buigt dan linksaf naar Moers waar je rechtdoor naar Kamp-Lintfort kon. Nu kun je niet meer rechtdoor want dat is opgebroken maar wordt dus weer heraangelegd? Of wordt dat toch vanuit Moers gedaan?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51365
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Nee, de treinen rijden vanuit station Moers verder tot het voormalige station Rheinkamp, daar maken ze kop en rijden ze over de oude steenkoolafvoerlijn naar Kamp-Lintfort. Het definitieve eindpunt komt op het terrein van de in 2012 gesloten steenkoolmijn Bergwerk West.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9315
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door regenmaker »

Keolis is niet de enige die treinen laat uitvallen. Ook de nordwestbahn heeft er last van, o.a. door veel ziekmeldingen. Het lijkt erop dat het personeelstekort steeds erger wordt in Duitsland.

WAZ
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51365
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Abellio in Sachsen-Anhalt heeft nu inderdaad hetzelfde probleem. En vorig jaar was Erixx ook getroffen.

Maar Keolis is wel de enige waar ze ook structurele materieelproblemen hebben na twee aanrijdingen met auto’s.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9315
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door regenmaker »

Ik zag dat in Elten al wat metalen perrons zijn opgebouwd. Dan zal de RE19 daar binnenkort wel gaan stoppen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22076
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Meltrain »

Volgens de Wiki wordt dat station pas over 4 jaar geopend. :|
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9315
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door regenmaker »

Er is blijkbaar besloten een provisorisch station aan te leggen. Per 9 juni 2019 moet er gestopt worden.

NRZ
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39790
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Daniel »

Een bron zonder betaalmuur is allicht handiger:

Was die Bahn für Elten plant
Emmerich - Im Frühjahr 2019 soll der Personennahverkehr auch von Elten aus starten. Voraussichtlich vier Jahre später, wenn das dritte Gleis gebaut wird, soll aus dem zunächst provisorischen ein regulärer Haltepunkt werden.

Weiterlesen

Plannen van de spoorwegen voor Elten
Emmerich - In het voorjaar van 2019 moet het openbaar personenvervoer vanuit Elten starten. Naar verwachting wordt vier jaar later, als het derde spoor gebouwd is, het provisorische station een reguliere halte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9315
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door regenmaker »

Vaak als je een artikel via Google bekijkt dan kan je wel het hele artikel lezen, dus heb geen betaalmuur gezien.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3827
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

Even wat anders:

Ik heb het gevoel dat bij Keolis alle benodigde treinstellen weer in bedrijf zijn. Op dit moment, op geen enkele lijn uitval van treinritten. Chapeau!
-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51365
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

DB Regio heeft een materieelwisseling uitgevoerd op de RB37 Duisburg Hbf - Duisburg-Entenfang. Door de overgang van de RE11 naar Abellio kan en wordt er nu een treinstel type 426 inzet. Daarmee is de inzet van de serie 628 in NRW nu verleden tijd (tenzij de Kurhessenbahn ze nog heel stiekem inzet op de dienst Erndtebrück - Marburg).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6821
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Bij de Kurhessenbahn is in ieder geval de 628 676 niet meer actief. Deze zou nu in Karsdorf als reserve aan de kan staan. Al staan er ook een heleboel oude die niet meer in gebruik zijn in Mühldorf am Inn.

Op 9 december 2018 is er wel een nieuw contract ingegaan. Met dit contract zouden er 27 treinstellen type br 642 in dienst komen die de br 628 en br 646 zullen moeten vervangen. https://www.kurhessenbahn.de/kurhessenb ... euge.shtml

Mogen ze deze pagina wel eens gaan bijwerken https://www.kurhessenbahn.de/kurhessenb ... park.shtml
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51365
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Op de dienst Marburg - Brilon Stadt ben ik geen 628 tegengekomen vlak na kerst, alleen maar Desiro, deels nog met stickers van Bahnland Bayern. Er stond nog wel een 628 in Korbach op het opstelterrein.

De 628 van de Kurhessenbahn heb ik die dagen wel twee keer in actieve dienst gezien op de lijn Kassel - Bad Wildungen, dus ze zijn nog steeds niet weg :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51365
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Wordt steeds gekker bij de Eurobahn. Nu rijdt er een KISS van de Westfalenbahn op de RB66 Münster - Osnabrück :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3827
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

Alleen maar beter, tenminste materieel met fatsoenlijke capaciteit voor die ene regionale trein per uur wat er rijdt tussen twee Grössstädte op 55 km afstand van elkaar.

En blijkbaar helpt het, want op geen enkele lijn van Keolis is er nu een verstoring. Hoop dat Keolis dat volhoudt.

En trouwens, gaat Arriva vanaf maandag naar Aachen rijden per spoor? Het is oorverdovend stil met de LIMAX.
-
dennistd
Berichten: 5639
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door dennistd »

Suus schreef:Wordt steeds gekker bij de Eurobahn. Nu rijdt er een KISS van de Westfalenbahn op de RB66 Münster - Osnabrück :shock:
Die rijdt er volgens mij al zeker een paar weken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten