Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dat Nederland van het gas afmoet heeft totaal niets met zinvol klimaatbeleid te maken. De verbranding van aardgas levert minder CO2 uitstoot op dan andere fossiele brandstoffen, en vaak ook minder dan elektriciteitsproductie.
Durashift schreef:Enfin, een jaar of 2 geleden moet er een nieuwe koel/vrieskast komen. Natuurlijk eentje met de hoogste AA rating, zo energiezuinig mogelijk.
Nou heeft mijn moeder al jaren een stabiel huishouden qua leefpatroon en energiegebruik.. Je zou dus verwachten dat zo'n moderne koelkast de elektriciteitsmeter wat trager doet draaien... :)
Nou, dat valt dus tegen.. energieverbruik is nagenoeg niet gedaald.... best vreemd eigenlijk.
Het gemene is dat de verschillen tussen die moderne apparaten steeds minimaler worden. Een aantal jaren terug kocht ik bijvoorbeeld een vriezer en kon toen kiezen tussen een A++ en een A+++ model. Na wat rekenen met het opgegeven verbruik kwam ik tot de conclusie dat ik met de toenmalige elektra tarieven er 17 jaar over zou doen om de meerprijs van de A+++ versie terug te verdienen.
Toen dus de A++ gekozen, met die tafelmodellen wordt namelijk bij meer plusjes alleen de inhoud steeds kleiner.
Maar wat isolatie betreft: vorig jaar hooguit 50 euro aan een stel tochtstrips uitgegeven en dat zie ik nu al overduidelijk terug in de maandelijkse verbruiksoverzichten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik heb een wasmachine met label A+++ -30% en die gebruikt op de eco-stand toch beduidend minder stroom dan de wat oudere wasmachine van mijn moeder, die een A+ label heeft.
Vinny schreef:Dat Nederland van het gas afmoet heeft totaal niets met zinvol klimaatbeleid te maken. De verbranding van aardgas levert minder CO2 uitstoot op dan andere fossiele brandstoffen, en vaak ook minder dan elektriciteitsproductie.
Maar het blijft CO2 opleveren. Daar komt bij dat grootschalige energieopwekking veel efficiënter is dan thuis drie gaspitjes open hebben staan voor je AVG'tje. Elektrisch of op inductie koken kan tot wel 60% efficiënter zijn, deels omdat je ongeveer 30% minder opwarmtijd hebt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
@Suus: Tja, maar een wasmachine heeft ook bewegende onderdelen die stroom nodig hebben. Dan kan het verschil tussen de klasses nog wel groter zijn dan bij een vriezer die het vooral van z'n isolatie moet hebben als 'ie dicht is en alleen af en toe aan slaat om de temperatuur op peil te houden.
Overigens had ik het net als Durashift over het verschil op de energierekening, dat is uiteraard een kleiner verschil dan als je de kWh's naast elkaar zet.
Mijn verbruik daalt bijvoorbeeld al jaren, maar het voorschotbedrag blijft ongeveer hetzelfde omdat de belastingen juist weer stijgen bij gelijkblijvende energieprijzen (heb een 3-jarig contract).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De PVV in Rotterdam, al sinds de verkiezingen vorig jaar een bron van leedvermaak en plaatsvervangende schaamte, heeft weer een nieuw dieptepunt bereikt. Omdat het enige fractielid zich niet aan een gerechtelijke uitspraak over een fractieruzie houdt, wordt hij nu opnieuw voor de rechter gesleept: https://dagblad010.nl/meeuwissen-pvv-ro ... edagvaard/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Foei Suus! Het is heel stigmatiserend om je vrolijk te maken over de struikelpartijen van PVV'ers, dat weet je best. Dat partijledendonateurs zich op een uitzonderlijke accumulatie van sociaal en politiek onvermogen kunnen beroemen zegt heus niks over de intenties van de partij. Toch maar een quootje:
dagblad010.nl schreef:Hij speelt alleen de mooie jongen, twittert af en toe wat en strijkt z'n geld op.
Zeg nou zelf: je verwacht het niet van een PVV'er -o-
En ook die laatste uitspraak behoeft nuance. De VVD heeft inderdaad een reputatie, maar het overkomt wel degelijk allerlei partijen over het hele spectrum
Dat bestrijdt niemand. Sterker nog: de discussie begon bij gerommel bij een andere partij, waarna Karl de VVD noemde als experts op dat gebied. Door de drogreden "ze doen het allemaal" lijkt het of je dat feit probeert te omzeilen.
trolly schreef:Foei Suus! Het is heel stigmatiserend om je vrolijk te maken over de struikelpartijen van PVV'ers, dat weet je best. Dat partijledendonateurs zich op een uitzonderlijke accumulatie van sociaal en politiek onvermogen kunnen beroemen zegt heus niks over de intenties van de partij. Toch maar een quootje:
dagblad010.nl schreef:Hij speelt alleen de mooie jongen, twittert af en toe wat en strijkt z'n geld op.
Zeg nou zelf: je verwacht het niet van een PVV'er -o-
Sorry Trolly, maar mijn favoriete gemeenteraadslid van de PVV Rotterdam is weer eens op Twitter actief:
Ik zou het kantoor van Mark Rutte toch graag even willen KonMari'en. Als je dit bij ons op kantoor doet kan je de volgende dag alles bij de Clean Desk Politie komen ophalen *O*
Oja, en wat moet je met een zo'n enorme lijst met foto en brief van Merkel, het is je moeder niet :')
Ik zou wel liever het kantoor van Mark Rutte hebben dan van Angela Merkel. Haar kantoor lijkt toch een beetje op een steriele operatiekamer: http://cdn3.spiegel.de/images/image-724 ... 724986.jpg
Tenminste heeft Dhr. Rutte ook een boek over treinen! :)
Lijkt me ook best wel lastig om een ikea BILLY in het ronde torentje te plaatsen.
Maar buiten dat is dit gewoon helemaal k*t als werkplek. Ik zou zo echt niet kunnen werken, wat een bende :N