Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Laat daar nou net aan gewerkt worden
Maar dat vergt een hoop overleg, opleiding, enz., dus dat duurt nog even...
Maar dat vergt een hoop overleg, opleiding, enz., dus dat duurt nog even...
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Is het dan niet gewoon beter de stoptrein Zutphen-Oldenzaal te verlengen naar Rheine?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Nee, dat gaat niet werken, want dan moet je een hele sloot nieuwe treinen gaan bestellen. Naast al dat extra personeel wat opgeleid moet worden, de Duitse taal leren en baanvakkennis moet hebben tot in Rheine. Plus een complete nieuwe concessie uitschrijven, want dat komt in conflict met de bestaande regionale treinen op Bad Bentheim-Rheine.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Nee. Dan zou je de Linten uit moeten rusten met PZB en moet je altijd met twee stellen rijden vanwege de detectie.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Bij een volgende concessie bedoelde ik dan, ik snap dat het binnen de bestaande concessie niet kan
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Dat duurt nog 7 jaar, dus dat heeft voor de huidige problemen niet echt veel zin ;)
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Als personeel het probleem is, maakt doortrekken van een andere treinserie het probleem toch niet kleiner?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Nou ja, misschien hebben we aan deze kant van de grens meer personeel?
Sowieso geloof ik dat je beter bij NS dan bij de DB kunt zitten (al is dat puur gebaseerd op verhalen van ICE personeel)
Sowieso geloof ik dat je beter bij NS dan bij de DB kunt zitten (al is dat puur gebaseerd op verhalen van ICE personeel)
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Tja, waarom moet.een NL machinist dan verder DLD in.rijden?
Die.Duitse machinist kan.toch ook verder door rijden naar de grens?
Kan ook een 'poppetje' schelen, denk?
Die.Duitse machinist kan.toch ook verder door rijden naar de grens?
Kan ook een 'poppetje' schelen, denk?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
In Duitsland is een groot tekort aan machinisten. Dan kun je beter een Nederlandse machinist door laten rijden naar Rheine.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Kunnen die machinisten tenminste een keer pauze houden in een kantine... Want ik zie ze nu vaak in de 1e klasse gaan zitten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Er is geen pauzelocatie in Bad Bentheim, dus de Duitse machinist zit dan liever warm in de 1e klas dan op een koud perron.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
De Duitse machinisten hebben geen rijbevoegdheid naar NL, daarom zijn er vanuit de Keolis standplaats Goor, diensten voor de RB61, ze rijden dan de hele dag tussen Hengelo en Bad Bentheim. De meeste machinisten hadden nog hun bevoegdheid voor Duitsland ivm de Grensland express.
Het personeelstekort in Duitsland is zo hoog, dat er binnenkort nog meer machinisten in NL worden opgeleid, voor de RB61 en dat er door wordt gereden naar Rheine.
Pauze lokatie in Bentheim is het onlangs geopende stationsrestauratie, waar het personeel tegen goedkoop tarief koffie kan halen.
Het personeelstekort in Duitsland is zo hoog, dat er binnenkort nog meer machinisten in NL worden opgeleid, voor de RB61 en dat er door wordt gereden naar Rheine.
Pauze lokatie in Bentheim is het onlangs geopende stationsrestauratie, waar het personeel tegen goedkoop tarief koffie kan halen.
Re: Concessie Twente
Op Hengelo zag ik vanmiddag rond 17.15 een rood/grijze Arriva bus met een nummer 50 achterop, in lijn 53. Ging een beetje snel, dus heb niet meer informatie.
Ik weet niet zeker of ik het hier moet plaatsten, excuus als het verkeerd staat.
Ik weet niet zeker of ik het hier moet plaatsten, excuus als het verkeerd staat.
Re: Concessie Twente
Dat is een (tijdelijke) ex-Brabant bus van Arriva. Lijn 53 is sinds december doorgetrokken van Haaksbergen naar Eibergen en wordt overdag gedeeld gereden door Arriva (Achterhoek) en SyntusTwente. Arriva rijdt 1 omloop, Syntus 2.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Zag net de 51 in Arnhem, zijn inderdaad tijdelijke bussen van Arriva.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Twente
Deze ja: viewtopic.php?f=32&t=12844&p=609651#p609651Rob357 schreef:Op Hengelo zag ik vanmiddag rond 17.15 een rood/grijze Arriva bus met een nummer 50 achterop, in lijn 53. Ging een beetje snel, dus heb niet meer informatie.
Ik weet niet zeker of ik het hier moet plaatsten, excuus als het verkeerd staat.
Re: Concessie Twente
Die 50 is een voormalige Veolia bus die een tijd in Brabant heeft gereden nog en inmiddels in de Achterhoek is beland bij Arriva in Groenlo. Het is een reserve bus. De bus was ook om 18.45 in Hengelo.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 15 jan 2019, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Is zelfs nog bij de BBA in dienst gekomen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
De verwarming aanzetten in de bus? Neeeee airco is voldoende. Maar dan wel op de harde stand.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Waar heb je het over? In een Twentse Citea is er voor het passagiersdeel sowieso niks te regelen door de chauffeur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
In de Citea is het nagenoeg ook altijd prima, vind het ontzettend fijne bussen. In het andere materieel wat jouw werkgever mij graag voorschotelt is het een heel ander verhaal :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Lint en Flirt is meestal best prima qua klimaat...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Blijf het toch een rare situatie vinden met de onderlinge herkenning van producten op de lijnen die Syntus Utrecht en Gelderland samen uitvoeren: als ik in een Gelderse bus incheck bij Veenendaal-De Klomp en uitcheck bij Ede, Kievitsmeent dan herkent het systeem op een of andere manier m'n abonnement (hoewel het Sterabonnement Utrecht op heel lijn 5 niet geldig is) en rekent een ritprijs van € 0,00.
Vanmorgen had ik echter een Utrechtse omloop op diezelfde lijn 5 en dan kost hetzelfde ritje opeens € 1,52. Raar eigenlijk, want het blijft een transactie op hetzelfde product (komt met U-OV Ster Jaar in het transactieoverzicht) en als ik niet van product wissel zou ik toch geen 96 cent opstaptarief gerekend moeten krijgen?
Vanmorgen had ik echter een Utrechtse omloop op diezelfde lijn 5 en dan kost hetzelfde ritje opeens € 1,52. Raar eigenlijk, want het blijft een transactie op hetzelfde product (komt met U-OV Ster Jaar in het transactieoverzicht) en als ik niet van product wissel zou ik toch geen 96 cent opstaptarief gerekend moeten krijgen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Ik had het niet over de treinen, want die zijn ook prima, maar ik tref dagelijks een bustype waarvan het minder te doen is.marvinkok schreef:Lint en Flirt is meestal best prima qua klimaat...
Vandaag in wagen 3310 wel verwarming, raar.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten