Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
AppleMoose

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Hainje schreef:
Daantje schreef:Ik heb alles 'retour afzender geadresseerde woont hier niet' gestuurd en krijg geen post meer van de vorige bewoners.
Dat trucje werkt bij hem schijnbaar niet.
Inderdaad, dat werkt niet. Heel fijn dat ze op de achterkant zo'n invulschema hebben voorgedrukt voor dit soort gevallen, maar er iets mee doen als er gebruik van wordt gemaakt is een te complexe taak, blijkbaar.
Ronaldussen schreef: In ieder geval, brieven terugsturen waarop aangekruist staat dat de geadresseerde(n) hier niet meer woont/wonen helpt niet, heb ik gemerkt. Dus zo nu en dan worstel ik me maar weer eens door keuzemenu's in de hoop iemand te spreken te krijgen en ze daadwerkelijk doen wat ze beloven.
Misschien wat etiketten aanmaken met "Geadresseerde vertrokken" erop? Wel natuurlijk wat grotere letters, zodat het opvalt.
Al regelmatig brieven volgekliederd met dat soort teksten. Bij de een gaat het lichtje branden, bij de ander niet. Maar toen ik brieven kreeg van een incassobureau heb ik toch maar gelijk die toko gebeld ipv eerst te gaan kliederen. Wilde niet het moment afwachten dat ineens mijn inboedel verdwenen was :X (Misschien dat ze daarom niet op een nieuw adres zijn ingeschreven? (A) ) Al met al heb ik het aantal brieven kunnen terugdringen tot alleen de ING en de Nuon en heel soms een particuliere brief. Van de RDW afgelopen jaar niks meer vernomen. Blijkbaar zijn ze toch ingeschreven op een ander adres of is de auto gesloopt of verkocht.
Daniel schreef:Maar als de vorige bewoner nog ingeschreven staat op je adres dan zou je dat ook aan je gemeentelijke belastingaanslag moeten merken (mits je niet al zelf een meerpersoons huishouden hebt).
Gemeentelijke aanslagen e.d. komen allemaal op mijn naam binnen en kloppen met het aantal inwoners, een persoon dus. Maar de tip van de Trolly vind ik wel een goede en ga ik morgen eens dankbaar gebruik van maken :pos:
Suus schreef:
Ronaldussen schreef:Wat een drama om iemand te spreken te krijgen als je de ING belt :X #doodaankeuzemenu's!!!1!!één1!
Heeft de ING tegenwoordig een keuzemenu? Vroeger moest je tegen de computer zeggen waar het over ging en werd je naar een niet noodzakelijk daarover geïnformeerde afdeling doorverbonden :P
O, dat inspreken moest ik ook nog ja. Nadat ik dat gedaan had kreeg ik eerst een heel zwamverhaal over dat het financieel jaaroverzicht alleen digitaal verstuurd werd en wat je moest doen als je het tóch per post wilde ontvangen. Daarna moest ik ook nog mijn klantnummer en rekeningnummer van de ING intoetsen (gaat moeilijk als je die niet hebt :X ) Maar, na 10 minuten kreeg ik dan toch iemand aan de lijn, die vervolgens met een collega moest overleggen of hij een formulier kon aanmaken waarmee hij een andere afdeling kon vragen om de brieven aan mijn adres 'onbestelbaar' te verklaren... We gaan het (hopelijk) meemaken...
En blandning av sött och salt.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Groetjes vanaf het strand, hier gebracht door de TCR 555 :)

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking

Bericht door Aking »

Dat plaatje ziet er nou niet echt strand uit als je het mij vraagt...
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik moet wel ontopic blijven, daarom maar een foto van de bushalte bij het strand ;-)

Maar omdat je het zo vriendelijk vraagt ook een foto van het strand:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking

Bericht door Aking »

En heb je al gezwommen? *O*
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Nou, met zes graden vind ik het water daarvoor nog wat te koud.
Aking

Bericht door Aking »

Lafjes weer -o-
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Hé, je bent in Ouddorp! :wink: Geniet van het mooie weer!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ja, meestal reisde ik door naar Renesse maar iemand zei dat ik Ouddorp eens moest proberen. Zeker de moeite waard, prachtig mooi strand en Paal 10 heeft een prima Vis-Twaalfuurtje. :pos:
Hainje

Bericht door Hainje »

Ronaldussen schreef:Maar toen ik brieven kreeg van een incassobureau heb ik toch maar gelijk die toko gebeld ipv eerst te gaan kliederen. Wilde niet het moment afwachten dat ineens mijn inboedel verdwenen was :X
Dat is sowieso een heel hardnekkige "urban myth". Als er beslag wordt gelegd op je inboedel, dan komt er iemand langs. Deze noteert waar beslag op wordt gelegd en laat jou dat ondertekenen. Ze nemen die spullen echt niet mee, of je moet toevallig een hele zware drugscrimineel zijn die tonnen(!) aan zwart geld heeft. Dan heb je wel kans dat ze je dikke BMW's meenemen.

Als ze alle spullen van die relatief kleine schuldsommen mee moeten nemen dan loopt dat echt flink in de papieren. Want 1) het vervoer is niet gratis en 2) waar sla je het op? Dus als je een televisie van € 2.500,- in je woonkamer hebt staan, dan blijft deze daar gewoon staan en is er niets aan de hand. Je bent alleen de pineut als je deze na de beslaglegging gaat verkopen en de curator o.i.d. komt daar achter. :P
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Ja, meestal reisde ik door naar Renesse maar iemand zei dat ik Ouddorp eens moest proberen. Zeker de moeite waard, prachtig mooi strand en Paal 10 heeft een prima Vis-Twaalfuurtje. :pos:
Als je in de zomermaanden op woensdag, donderdag of zaterdag naar Port Zélande gaat, kun je gelijk een ritje met de RTM maken. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Suus schreef:Ja, meestal reisde ik door naar Renesse maar iemand zei dat ik Ouddorp eens moest proberen. Zeker de moeite waard, prachtig mooi strand en Paal 10 heeft een prima Vis-Twaalfuurtje. :pos:
Als inwoner van Goeree-Overflakkee ben ik vast een beetje bevooroordeeld, maar de stranden in Ouddorp zijn echt mooi! En er zitten genoeg strandtenten e.d. waar je heerlijk kunt eten.
Ferdinand
Contacteer:

Bericht door Ferdinand »

Vandaag heb ik een fietstochtje gemaakt naar de mooiste stad van Nederland, Almere. De 40 km lange route bracht mij door o.a. Lage Vuursche, Naarden-Vesting en Hilversum.

Ik kwam dus vanaf de Hollandse Brug (A6) als eerste aan in Almere Poort waar ik direct werd verrast door een wegblokkade. Dat werd dus even omfietsen, geen groot probleem. Het is jammer dat Google Maps nog niet geüpdatet is want deze wijk is echt ontzettend mooi geworden. Je waant je hier in de duinen. Alles is echt ontzettend net en degelijk afgewerkt.
Vervolgens probeerde ik een beetje los te komen van dat fietspad langs de spoorlijn. Dat lukte eerst, maar vervolgens kwam ik toch weer terecht op dat fietspad.

Het doel was natuurlijk Almere Centrum of Almere Stad, zo u wilt. Mijn fiets heb ik geparkeerd bij de bewaakte fietsenstalling waar een vriendelijke medewerker mij hielp.
De Van Rossems waren ook niet zo lang geleden nog in Almere geweest en ik meen dat ze het stadhuis spuuglelijk vonden. Dat vond ik eigenlijk wel meevallen. Het centrum is vrij groot met een divers winkelaanbod. Ik liep naar het station waar ik nog een paar minuutjes gestaan heb. Het station is een beetje verpauperd en is toe aan een opknapbeurt. Vlakbij het station zat ook de Subway waar ik een broodje heb gehaald.

Daarna heb ik nog een rondje gefietst om dat meer vlakbij het centrum. Ik heb de Utopiatoren nog beklommen en daar kwam ik een man tegen waarmee ik aan praat ging. Hij vertelde over hoe mooi het eigenlijk is om te wonen in Almere en dat dat pessimisme van buitenaf nergens voor nodig is. Ik ben het helemaal met hem eens. De Utopiatoren bood mooi uitzicht over de skyline van Almere en bouwterrein van de Floriade.

Hierna ben ik via de Stichtsebrug (A27) teruggefietst en heb Eemnes, Paleis Soestdijk en vliegbasis Soesterberg aangedaan onderweg.

Mooi tochtje was het en bovendien een stuk voordeliger dan het OV :)
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Ferdinand schreef:Vandaag heb ik een fietstochtje gemaakt naar de mooiste stad van Nederland
Na deze zin zat ik eigenlijk gelijk met Utrecht, Rotterdam,leiden,Gouda, Nijmegen, Arnhem of zelfs Leeuwarden of Groningen in mijn hoofd.

Maar nee Ik lees daarna dit. :') _O-
Ferdinand schreef:Almere.
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
Hainje

Bericht door Hainje »

Almere is op zich ook best een mooie stad hoor, als je van moderne architectuur houdt en de filosofie achter de stad (Tuinsteden) interessant vindt.
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Ik zie bij Almere alleen maar een hele hoop asfalt en beton.
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
Hainje

Bericht door Hainje »

Als je alleen rondom het Centraal Station blijft hangen om busfoto's te maken dan zul je niet veel zien inderdaad. :)
Laatst gewijzigd door Hainje op di 26 feb 2019, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking

Bericht door Aking »

Waarom heet Almere eigenlijk niet Almeris?
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Almere mag niet de mooiste stad van het land zijn, toch woon ik er prima en ik ben blij met het vele groen dat wij hier hebben. Daarnaast vind ik het erg prettig dat autowegen, busbanen en fietspaden zoveel mogelijk van elkaar zijn gescheiden. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De winkelstraat die direct voor het station van Almere Centrum begint is architectonisch toch vrij rampzalig, het nieuwere heuvelgedeelte is best aardig, alleen dan weer zonde van die enorme asfaltvlakte die ze de Esplanade noemen, daar zou je veel meer mee kunnen dan alleen een terras van De Beren.

En verder verschilt Almere heel erg per wijk. Het is er meestal wel redelijk groen in de straat, maar sommige wijken hebben gewoon architectonisch wat minder kwaliteit, daar valt alleen niet snel wat aan te doen.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik vind persoonlijk de nieuwe wijken juist niet zo heel mooi, puur omdat ik de sfeer er nog niet in kan vinden. De wijk Duin nabij het Almeerderzand is op zich leuk gemaakt met die duinen, maar ik zou het er te strak en steriel vinden om er te wonen. Wat dat betreft vind ik Almere Haven juist knusser en gezelliger, ook het centrum daarvan, al kom ik naar nauwelijks omdat de centrums van Buiten en Stad relatief dichterbij zijn voor mij en alles te bieden hebben dat ik nodig heb. In Buiten vind ik het echter vrij saai winkelen, terwijl ik het in Stad toch wat knusser vind. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Tja, je kunt vooral de bouwjaren goed aan de architectuur afzien. Dat is in wel meer plaatsen het geval, maar in Almere heb je veelal een heel stadsdeel uit een bepaald tijdperk in plaats van slechts een losse wijk waardoor het wat meer opvalt.

Ben zelf dan wel in de oudste stad van Holland opgegroeid, maar de buurt waarin ik het grootste deel van m'n jeugd gewoond heb was ook gewoon net zo "lelijk" als de delen van Almere die in dezelfde periode gebouwd zijn (en net zo groen, dat zal ook wel iets van die jaren geweest zijn).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Mijn kijk op Almere is wel iets veranderd sinds een uitzending over die stad van Hier zijn de Van Rossems. Als ik weer een goed fototoestel heb, zal ik eens die kant op gaan. Moderne architectuur kan mij wel boeien en heb tussen al die lelijkheid ook wel leuke dingetjes gezien.
Als ik iets geleerd heb qua architectuur dan is het wel dat gebouwen in z'n geheel lelijk kunnen zijn, maar dat ze soms toch ook wel hele mooie details hebben.
En blandning av sött och salt.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Nou valt er een hoop te zeggen over de vegaburger van de Smullers, maar hij blijkt wel effectief: vanavond heb ik de 23:55 naar huis, en in mijn coupé zitten al twee mensen ervan te genieten. Dat is toch twee hamburger-patties minder... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Was er vandaag iets voor Jongelui te doen in Amsterdam? Station Zuid stond vol om 23u en ik vind het voor een doordeweekse dinsdag zonder voetbal opvallend druk in de treinen naar het Verre Oosten.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Plaats reactie