Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

marvinkok schreef:Weichenwärter Aking _O-
Jawohl jawohl! Ist das nicht mal frivol? *O*
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Suus schreef:
Z2N schreef:Nou valt er een hoop te zeggen over de vegaburger van de Smullers, maar hij blijkt wel effectief: vanavond heb ik de 23:55 naar huis, en in mijn coupé zitten al twee mensen ervan te genieten. Dat is toch twee hamburger-patties minder... (A)
Zelf wel eens geprobeerd? Ik vind hem erg lekker, maar dat komt ook door de saus.
Zit er een andere saus op dan op de hamburger en cheeseburger dan?
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Geen idee, nooit een vleesburger op van de Smullers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Geen idee, ik heb hem nooit op zonder saus en waarom zou ik?
Nouja, kan je zomaar het "bedrog" van de saus ontmaskeren... Doet me denken aan de Keuringsdienst van Waarde die bij de McDonalds een Angus-burger zonder saus proefde, die toen gewoon nergens naar smaakte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Precies ... dat bedoel ik dus :pos: :wink: .
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Zeg dat dan! :roll:

Zie alleen niet waarom ik moet weten hoe de burger smaakt zonder saus, er is een kok geweest die die saus heeft bedacht en aan het gerecht heeft toegevoegd en die zal het beter weten dan ik. Zo’n test of een Maestro-burger zonder saus ook wel lekker is, wat is daar in vredesnaam nuttig aan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking

Bericht door Aking »

Zodat je weet dat je eigenlijk gewoon rotzooi eet en je het ding de volgende keer kunt laten liggen? *O*
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Het nut van die test was om vast te stellen of het verschil tussen een normale burger en eentje van Angus rundvlees überhaupt te proeven is, dan heeft het weinig zin als je vervolgens met de saus juist smaak gaat toevoegen.
Schapekop in de Keistad

ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Precies ... dat.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Het nut van die test was om vast te stellen of het verschil tussen een normale burger en eentje van Angus rundvlees überhaupt te proeven is, dan heeft het weinig zin als je vervolgens met de saus juist smaak gaat toevoegen.
Het gaat er voor de gasten van een restaurant uiteindelijk om of het gehele gerecht smakelijk is, niet of het met een of meer weggelaten componenten ook nog smakelijk is?

Net zoals er ook mensen zijn die geen Hollands rundvlees naar Iers rundvlees kopen in de supermarkt. Je zou het niet proeven al er toch Hollands rundvlees in de verpakking zit (je zou het wel kunnen zien aan de productiecode), maar je hoofd denkt dat er verschil is en daarom wordt je afgezet.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Een productcode daar heeft een consument niets aan.
Aking

Bericht door Aking »

Oh?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Daar heeft de consument wel wat aan, anders zouden ze niet op de verpakking staan... :roll:
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ferdinand schreef:Nou blijkt dat zo'n Kin maar liefst 0,000025 USD waard is! Ik word nog rijk met TapaTalk! Ik heb er nu 200! ;)

Wil het beheer van het forum eigenlijk nog wel samenwerken met Tapatalk nu ze met van die schimmige cryptomunten samenwerken?
Als je ze met dit tempo blijft uitdelen heb ik straks al je Kin _O-
Ferdinand
Contacteer:

Bericht door Ferdinand »

Tja, ik had nog even een beetje hoop dat die kin misschien nog een uitschieter zou maken omdat hij op meerdere platforms te verkijgen is, maar dat viel dus ook wel mee. Vorige week stond hij op zijn hoogst op $0,000031 en nu staat hij weer laag op $0,000024.

Die hele cryptomunt is echt kansloos, niemand heeft er meer vertrouwen in. Zelf was ik een beetje naïef door er nog vertrouwen in te hebben.

Nu strooi ik een beetje met Kins aangezien je er toch niks anders enigszins nuttigs mee kunt doen. Van mij mag de functie eigenlijk wel weer weg. Laat Tapatalk een andere manier bedenken waarop gebruikers kunnen tonen dat ze het met iemand eens zijn of hetgene wat iemand zegt waarderen.
diederickx

Bericht door diederickx »

trolly schreef:Vertel daar eens iets meer over? Het begrip stadsrecht was, anders dan vaak gedacht wordt, niet (alleen) het recht van de plaats zich "stad" te noemen, en/of een verdedigingswal op te richten, maar vooral een distributie van het keizerlijk alleenrecht op de rechtspraak. Zo'n keizer toerde dan ook rond langs de diverse hoven (zoals Nijmegen of Aken), en geschillen werden aangehouden tot de keizer langskwam. Uitbesteding aan lagere adel deed dat recht tenslotte binnen de stadswallen belanden. Dat verklaart ook waarom 's Gravenhage nooit stadsrechten gekregen heeft: daar spraken de graven van Holland uiteraard zelf recht.

Maar die rechtsorganisatie ontstond ruim nadat het Westromeinse rijk verkruimeld raakte, dus hoe zit het met Voorburg?
Van een gedelegeerde rechtspraak was in de Romeinse tijd volgens mij geen sprake, dus die vergelijking gaat in ieder geval mank.
De voorloper van Voorburg was in de eerste plaats een Municipium ("gemeente"), wat betekent dat het lokaal zelfbestuur had.
Het had ook waarschijnlijk marktrecht, gezien de ligging aan het kanaal van Corbulo.
Voorts was het de hoofdstad van de Cananefaatse gemeenschap, wat dat dan ook geweest moge zijn. Wat dat betreft was het dus wel een voorganger van Dordrecht, Delft, Den Haag en Haarlem.

De vraag is gerechtvaardigd of de term "stadsrecht" wel van toepassing is op het Romeinse Voorburg (en op grote broer Nijmegen), maar de verwijzing naar een keizer in hun plaatsnamen doet vermoeden dat er van hogerhand iets gegund of toegewezen is, ook al is niet meer te achterhalen wat.

Leesvoer: Ha, die Barbaartjes!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Had ik al eens gezegd dat de Universiteit van Amsterdam een bureaucratische tempel is waarbij het niet de bedoeling is dat je door hun beschermwal komt.

Zo heeft de afdeling alumnidiensten alleen al zes telefoonnummers, waarbij je altijd het verkeerde nummer schijnt te bellen. Als je dan intern bent doorverbonden ben je uiteraard bij de verkeerde plek op de UvA, dus krijg je het viercijferig telefoonnummer daarvan (de overige zes cijfers mag je er zelf voor verzinnen). Dat nummer bestond uiteraard niet, maar gelukkig had het desbetreffende bureau ook een webpagina. Met twee telefoonnummers. Op de een stond een voicemail en de ander wordt alleen opgenomen tussen 10:00 en 13:00. Als je eenmaal iemand aan de lijn hebt moet je de vraag echter nogmaals stellen via de Digital Student Service Desk want een e-mailadres geven kan echt niet, want anders krijg je geen ticketnummer :')
Aking

Bericht door Aking »

Prima systeem toch? :Y

En bekijk het van de zonnige kant: er is in ieder geval geen uitval tijdens het doorverbinden door een spanningssluis *O*
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ach, intern doorverbinden... een tijdje terug belde ik op m'n werk het nummer van IT maar daar bleken alle werknemers in gesprek. Vervolgens kwam ik dus niet in een wachtrij terecht, maar bij de receptie waar ik aangaf IT te moeten hebben. Daarop werd ik doorgeschakeld en was vervolgens de IT medewerker boos dat ik 'm rechtstreeks belde i.p.v. via het algemene nummer van IT :')
Schapekop in de Keistad

Vinny

Bericht door Vinny »

diederickx schreef:
trolly schreef:Vertel daar eens iets meer over? Het begrip stadsrecht was, anders dan vaak gedacht wordt, niet (alleen) het recht van de plaats zich "stad" te noemen, en/of een verdedigingswal op te richten, maar vooral een distributie van het keizerlijk alleenrecht op de rechtspraak. Zo'n keizer toerde dan ook rond langs de diverse hoven (zoals Nijmegen of Aken), en geschillen werden aangehouden tot de keizer langskwam. Uitbesteding aan lagere adel deed dat recht tenslotte binnen de stadswallen belanden. Dat verklaart ook waarom 's Gravenhage nooit stadsrechten gekregen heeft: daar spraken de graven van Holland uiteraard zelf recht.

Maar die rechtsorganisatie ontstond ruim nadat het Westromeinse rijk verkruimeld raakte, dus hoe zit het met Voorburg?
Van een gedelegeerde rechtspraak was in de Romeinse tijd volgens mij geen sprake, dus die vergelijking gaat in ieder geval mank.
De voorloper van Voorburg was in de eerste plaats een Municipium ("gemeente"), wat betekent dat het lokaal zelfbestuur had.
Het had ook waarschijnlijk marktrecht, gezien de ligging aan het kanaal van Corbulo.
Voorts was het de hoofdstad van de Cananefaatse gemeenschap, wat dat dan ook geweest moge zijn. Wat dat betreft was het dus wel een voorganger van Dordrecht, Delft, Den Haag en Haarlem.

De vraag is gerechtvaardigd of de term "stadsrecht" wel van toepassing is op het Romeinse Voorburg (en op grote broer Nijmegen), maar de verwijzing naar een keizer in hun plaatsnamen doet vermoeden dat er van hogerhand iets gegund of toegewezen is, ook al is niet meer te achterhalen wat.

Leesvoer: Ha, die Barbaartjes!
Op wikipedia staan een aantal interessante artikelen over de oorsprong van stadsrechten en de geschiedenis door de jaren heen. Vrij kort door de bocht kan je stellen dat omdat een stad veel meer inwoners heeft, het moeilijker is voor het centraal gezag om er macht uit te oefenen. Door het toekennen van bepaalde rechten kon een machthebber toch invloed laten gelden en er ook nog iets aan overhouden, vaak een eenmalige geldsom.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Durashift

Bericht door Durashift »

Suus schreef: (..)

Net zoals er ook mensen zijn die geen Hollands rundvlees naar Iers rundvlees kopen in de supermarkt. Je zou het niet proeven al er toch Hollands rundvlees in de verpakking zit (je zou het wel kunnen zien aan de productiecode), maar je hoofd denkt dat er verschil is en daarom wordt je afgezet.
Nou.. ik had afgelopen zondag een hamburger (rund) op van excellent merk van AH (in de afprijzing met 35% korting) en dat was toch wel te merken qua smaak en structuur, vond ik. Stukje malser dan een standaard rundburger van AH zoals ik die meestal koop.

Dat smaakverschil zat echt niet alleen tussen mijn oren. :)

`````````
wat wel jammer is: ik mis 2 servieszegels voor een volle spaarkaart.. :( -o-
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Zolang je verwacht dat in je bakje Bonus-vlees een goed stuk vlees zit gaat het al mis, veels te veel vlees wordt in de supermarkt verkocht met toegevoegd water. Dat is een belangrijke reden waarom alleen de supermarkt zoiets heeft als culinaire varkenshaas, en alle kipfiletjes precies 450 gram zijn. Voor goed vlees kun je beter naar een echte slager gaan, dat kost niet eens meer dan je 'Excellent'-hamburger met 95% vlees.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Hainje

Bericht door Hainje »

Durashift schreef:wat wel jammer is: ik mis 2 servieszegels voor een volle spaarkaart.. :( -o-
Even langs de servicebalie gaan met die spaarkaart, dan krijg je die twee zegeltjes gewoon.
Durashift

Bericht door Durashift »

^^^ik zal het eens proberen vanmiddag, míts er nog servies in de schap staat..

Intussen trof ik nog een zegel aan in mijn geldbuidel.. dus heb er nog maar 1 te gaan.
:D
Z2N schreef:Zolang je verwacht dat in je bakje Bonus-vlees een goed stuk vlees zit gaat het al mis, veels te veel vlees wordt in de supermarkt verkocht met toegevoegd water. (..) Voor goed vlees kun je beter naar een echte slager gaan, dat kost niet eens meer dan je 'Excellent'-hamburger met 95% vlees.
Klopt, dat is mij bekend. Toch vond ik het verschil opmerkzaam en was ik er tevreden mee. Iets dat wel iets doet in mijn brein. :wink:
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

95% vlees is geen slechte score. Als je thuis gehaktballen maakt doe je er ook wat kruiden, panko en een eitje in, dat is ook geen 100% vleesbal meer (zou ook niet te vreten zijn, vlees moet gekruid worden).
Plaats reactie