Mag ik even kwijt
- Z2N
- Donateur
Re: Mag ik even kwijt
Een hamburger kruiden met 'natuurlijke aroma's' en rode bieten-extract is mijner inziens toch wat vreemd. Al kan het natuurlijk heel wat erger, de beenhammen van de Plus zijn 18% water.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik ben allergisch voor sinaasappel en kan het gehakt van de AH niet meer eten omdat er citrusextract in zit -o-
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Dat geldt zo'n beetje voor alle culinaire beenhammen en varkenshazen wel, dat er een hoop water in zit.Z2N schreef:Een hamburger kruiden met 'natuurlijke aroma's' en rode bieten-extract is mijner inziens toch wat vreemd. Al kan het natuurlijk heel wat erger, de beenhammen van de Plus zijn 18% water.
Een Angus Burger met 88% rundvlees die daarnaast als voornaamste ingrediënten ei en paneermeel bevat komt al wat meer in de buurt van als je 'm zelf zou maken. Da's ongeveer 1 ei op een 500 gram vlees wat een redelijk voor de hand liggende verhouding is.
Niet in alle gehakt van de AH zit dat aan de informatie op de website te zien. Maar met allergieën is het lastig eten tegenwoordig ja, als ik zelf alleen al zie hoeveel producten je wel niet hebt met sporen van pinda of noten. Van sommige weet ik gelukkig ondertussen dat ik ze vrij probleemloos kan eten zonder er last van te krijgen, maar je komt het in de meest onverwachte dingen tegen.Daantje schreef:Ik ben allergisch voor sinaasappel en kan het gehakt van de AH niet meer eten omdat er citrusextract in zit -o-
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Was vanmiddag nog op de radio, bij bureau Kijk in de Vegte (Radio2). Als er voor een technische oplossing / gebruik water nodig is om in vlees te injecteren, hoeft dat niet op de etikettering te staan. Bijvoorbeeld het kruiden van shoarmavlees. Dat gaat 'makkelijker en sneller' als met de kruiden ook water wordt geïnjecteerd.
-
- OVNL-beheerder
Hmm, swarma...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Over die culinaire producten (dus met name geinjecteerde varkenshaas en beenham) was recent ook nog een uitzending van de Keuringsdienst van Waarde trouwens.Durashift schreef:Was vanmiddag nog op de radio, bij bureau Kijk in de Vegte (Radio2). Als er voor een technische oplossing / gebruik water nodig is om in vlees te injecteren, hoeft dat niet op de etikettering te staan. Bijvoorbeeld het kruiden van shoarmavlees. Dat gaat 'makkelijker en sneller' als met de kruiden ook water wordt geïnjecteerd.
Schapekop in de Keistad
- Z2N
- Donateur
In Frankrijk eindigt vandaag de online volksraadpleging omtrent de eventuele verandering van de tijd, en als goede burger besloot ik vanavond nog eventjes mijn burgerplicht te voldoen. En ik was duidelijk niet de enige, want de site is zeker 10 keer vastgelopen. :X
- ODRAIL
Is het uiteindelijk wel gelukt?
- Z2N
- Donateur
Uiteindelijk wel, beetje standvastig ben ik natuurlijk wel. (A)
-
En belangrijker natuurlijk, wordt de tijd wat jou betreft teruggedraaid of niet?
- Z2N
- Donateur
Ik ben niet zo'n fan van Juncker, maar wel fan van zoveel mogelijk zonsopkomst als mensen wakker worden. Dat daarvoor de klok verzet moet worden is mij dat zeker waard, al mijn apparaten doen dat toch al automatisch. :)
- ODRAIL
Dus wat jou betreft blijft het zoals het nu is
?
- Suus
- Contacteer:
NS is de laatste tijd traag met vertragingsclaims uitbetalen. Ik wacht inmiddels al op zo’n veertig euro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ODRAIL
Dacht juist dat de achterstand van claimverwerking weer op orde is.
-
Ik heb momenteel geen claims, maar de teller staat op zo'n €89,-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- ODRAIL
De claim die ik in afgelopen december / januari heb ingediend en het daarop volgende bezwaar is vrij snel behandeld en uitbetaald.
- Suus
- Contacteer:
De claims worden snel verwerkt, maar al mijn claims van na 15 februari zijn nog steeds niet uitbetaald. Aangezien er een vannacht is goedgekeurd reken ik die zestien euro nog niet eens mee.KM46 schreef:Dacht juist dat de achterstand van claimverwerking weer op orde is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Contacteer:
Tjonge, dat van bank overstappen is toch meer gedoe dan ik in eerste instantie gedacht had. Ik was even vergeten dat ik dan ook bij mijn werkgevers alles moest veranderen. Vervolgens moet je een kopietje van je bankpas versturen, die ik dus nog niet heb, en daarbij je ID.
Het zal nog wel even wennen zijn bij de SNS, maar mijn rente is in ieder geval wel vertienvoudigd, dus daar ben ik wel blij mee.
Het zal nog wel even wennen zijn bij de SNS, maar mijn rente is in ieder geval wel vertienvoudigd, dus daar ben ik wel blij mee.
-
van 0,1 naar 1% zeker? :')
-
-
- Contacteer:
Was het maar zo... @Aking
Van absurd lage rente naar nogal lage rente (0,03% -> 0,3%).
Niet zo lang geleden kon je nog 3% rente krijgen bij een bank genaamd Robinhood. Natuurlijk klopte dat niet. Het bleek niet om echte bankrekening te gaan met rente, maar om een soort van beleggingsfonds waar je dan 3% rendement zou krijgen. Je kon dus ook geld verliezen.
Dat is natuutlijk niet hetzelfde en het werd al snel ontdekt.
Van absurd lage rente naar nogal lage rente (0,03% -> 0,3%).
Niet zo lang geleden kon je nog 3% rente krijgen bij een bank genaamd Robinhood. Natuurlijk klopte dat niet. Het bleek niet om echte bankrekening te gaan met rente, maar om een soort van beleggingsfonds waar je dan 3% rendement zou krijgen. Je kon dus ook geld verliezen.
Dat is natuutlijk niet hetzelfde en het werd al snel ontdekt.
- Z2N
- Donateur
Maar waarom ben je dan overgestapt? Want die hogere rente wordt natuurlijk mogelijk doordat SNS een hogere prijs heeft voor zijn bankpakketten, en voordat de hogere rente de hogere bankprijzen compenseert moet je heel wat vermogen hebben. (A)
-
- Contacteer:
Ik betaal helemaal niks bij de SNS. Jongerenpakketten zijn namelijk gratis. Indirect betaal ik wel aan de SNS aangezien het een staatsbank is.
- Z2N
- Donateur
Met de wijze woorden van The Courteneers: You're not nineteen forever.
Als je merkt dat het zoveel moeite is, waarom zou je dan overstappen naar een bank die je later meer gaat kosten?

Als je merkt dat het zoveel moeite is, waarom zou je dan overstappen naar een bank die je later meer gaat kosten?
-
Omdat die bijvoorbeeld niet investeert in wapenhandel, of exclusief in groene energie (i.p.v. ook grijze). Ik speel zelf ook met het idee om over te stappen naar de ASN-bank. En dan is het niet zo raar om dat op jongere leeftijd te doen; je hebt dan nog geen vermogen en ook minder diensten die je rekeningnummer kennen, dus overhevelen is minder moeite dan als dat later anders is. De SNS valt onder hetzelfde overkoepelende orgaan als de ASN, dus een slechte keuze is het niet. :)