Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Tja, ik wil ook wel een nachtbus van Arnhem naar Apeldoorn en van Apeldoorn naar Zwolle maar dat zie ik ook niet snel gebeuren...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
In Zwolle is dat dan 23:52, vrij netjes maar ik mis zelf ook de 00:22 uur als je ziet wat er rond 00:15 nog allemaal in Zwolle aankomt uit het noorden en de Randstad. Maar was er vorig jaar ook al niet geklaag over dat de laatste trein naar Kampen in het weekend sinds Keolis ook ruim een uur eerder vertrekt dan voorheen?Tom98 schreef:En terecht ook! Ik vind het nergens op slaan dat ik al om 23:30 op het station moet zijn als ik lekker even een terrasje wil pakken in Enschede. Waarom deze plannen niet eerder geopperd zijn is mij een raadsel.Nu willen ze weer een nachttrein tussen Enscede en Zwolle
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Maar hoeveel man verwacht je in zo'n trein dan? Voor minder dan 100 man hoef je het niet te doen denk ik, dat levert te weinig op. Zeker als het ook nog met student-OV is.Tom98 schreef:En wat hebben de inwoners van Nijverdal, Wierden en Almelo daar aan als die in Enschede willen terrassen? Juist inwoners van die plaatsen hebben behoefte aan een dergelijke verbinding. Ik woon zelf in Nijverdal en Enschede is voor ons de meest populaire stad om op een terras te zitten zo op de zaterdagavond...
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Ja geen idee. Het is voor mij in ieder geval reden om met de auto te gaan maar daardoor ben ik dus altijd de bob :N
Zo zullen er ongetwijfeld meer zijn die het OV (of misschien wel Enschede) links laten liggen om deze reden.
Bovendien, als ik kijk naar het nachtnet van Syntus Utrecht dan vraag ik me af waarom dat in Amersfoort wel kan en in Enschede, een vergelijkbare stad, niet... :X
Zo zullen er ongetwijfeld meer zijn die het OV (of misschien wel Enschede) links laten liggen om deze reden.
Bovendien, als ik kijk naar het nachtnet van Syntus Utrecht dan vraag ik me af waarom dat in Amersfoort wel kan en in Enschede, een vergelijkbare stad, niet... :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
-
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Tja dan Glanerbrug. Die plaats mag dan volgens ingewijden geen riolering hebben, maar wel een heuse nachttrein uit Enschede op zaterdag om 1:32 uur.
Glanerbrug heeft kabeltelevisie!
Nadat de burgemeester van Enschede de kabel vanmiddag plechtig in gebruik heeft gesteld, kan Glanerbrug
Sky Channel, Music Box, TV5, abonneetelevisie
en de Russische televisie ontvangen.
Wanneer Glanerbrug riolering krijgt is nog niet bekend.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Hoi Herman! _O-
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Misschien eerst maar eens beginnen met een trein een half uur later en zien wat dat doet, voordat er direct dure nachttreinen geregeld worden?Selivio schreef:https://www.destentor.nl/zwolle/onderzo ... ~a8fdd957/
Nu willen ze weer een nachttrein tussen Enscede en Zwolle
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Dat lijkt mij ook beter. Wel frappant dat de treinen van en naar Oldenzaal wel tot ongeveer 01.00 uur rijden, dat is ook Keolis. Kun je nagaan wat voor gat Enschede is ;-)
Maar als Enschede dat met alle geweld wil dan moeten ze daar maar zelf financieel voor opdraaien, altijd spant die gemeente de Provincie maar weer voor haar karretje. :N
Maar als Enschede dat met alle geweld wil dan moeten ze daar maar zelf financieel voor opdraaien, altijd spant die gemeente de Provincie maar weer voor haar karretje. :N
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 01 mar 2019, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Rond 11.30 uur kwam over de A30 langs Ede ri. A12 een Arnhemse trolley achter een sleepwagen langs. Zo te zien was het een HESS.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Half 1 is de laatste uit Oldenzaal. Dat die nog als dienstrit terug gaat naar Goor is meer logistiek, die wordt in Goor opgesteld.RTBS schreef:Dat lijkt mij ook beter. Wel frappant dat de treinen van en naar Oldenzaal wel tot ongeveer 01.00 uur rijden, dat is ook Keolis. Kun je nagaan wat voor gat Enschede is ;-)
Maar als Enschede dat met alle geweld wil dan moeten ze daar maar zelf financieel voor opdraaien, altijd spant die gemeente de Provincie maar weer voor haar karretje. :N
Maar het is wel weer duidelijk dat er verkiezingen aan zitten te komen. Als de gemeentes het echt zo belangrijk vinden hadden ze dat bij de aanbesteding mee moeten nemen..
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
De Provincie Overijssel zet inderdaad flink in op beter OV, geen enkele partij uitgezonderd:
https://www.tubantia.nl/enschede/provin ... ~a7a210a0/
Verdubbeling van het spoor Wierden-Zwolle lijkt mij nu een kwestie van tijd. Als ze slim zijn schaffen ze bij de eventuele bestelling van nieuwe treinstellen voor de uitbreiding van de intercitydienst deze keer dubbeldekkers aan. Anders houden ze een capaciteitsprobleem.
https://www.tubantia.nl/enschede/provin ... ~a7a210a0/
Verdubbeling van het spoor Wierden-Zwolle lijkt mij nu een kwestie van tijd. Als ze slim zijn schaffen ze bij de eventuele bestelling van nieuwe treinstellen voor de uitbreiding van de intercitydienst deze keer dubbeldekkers aan. Anders houden ze een capaciteitsprobleem.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Wat is dat toch met die obsessie voor dubbeldeksmaterieel voor zwenzwoka? Ja, dat is handig voor doordeweeks tussen pak en beet 7 en 8 in de ochtend, maar de rest van de dag en zeker het weekend heb je er barre weinig aan(met uitzondering van als er werkzaamheden zijn tussen dv en aml)...
Grt. Stefan
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Dat is omdat vele perrons op de route te kort zijn voor langere treinen en de huidige treinen uitpuilen en regelmatig vele reizigers niet mee kunnen! En dat is niet alleen tussen 7 en 8 hoor. Het is geen obsessie maar bittere noodzaak, zeker als ze op deze lijn de komende jaren nog flink willen groeien. Overigens heeft dat niets met zwolle-kampen te maken hoor. Alsof alleen de NS of alleen de Randstad het alleenrecht hebben op dubbeldeks, en ook die rijden de helft van de tijd half vol rond....
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
De meeste stations op Zwenzwoka zijn zo ingericht dat de perrons eenvoudig te verlengen zijn. Bij Heino kan je bijvoorbeeld met een klein kunstje 270 meter realiseren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Als je het spoor gaat verdubbelen kan je ook de frequentie verhogen, dat geeft vooralsnog meer dan voldoende mogelijkheden om de capaciteit uit te breiden. Dan ook meteen dubbeldekstreinen bestellen is nogal dubbelop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
"Regelmatig" "vele reizigers"...RTBS schreef:Dat is omdat vele perrons op de route te kort zijn voor langere treinen en de huidige treinen uitpuilen en regelmatig vele reizigers niet mee kunnen! En dat is niet alleen tussen 7 en 8 hoor. Het is geen obsessie maar bittere noodzaak, zeker als ze op deze lijn de komende jaren nog flink willen groeien. Overigens heeft dat niets met zwolle-kampen te maken hoor. Alsof alleen de NS of alleen de Randstad het alleenrecht hebben op dubbeldeks, en ook die rijden de helft van de tijd half vol rond....
Zou je dat met iets meer cijfers kunnen onderbouwen? Het is door materiaalperikelen niet altijd lekker gegaan eind vorig jaar, maar voor zover ik mee krijg komt het (zolang alles op geplande lengte rijdt...) eigenlijk niet meer voor.
Door spoorverdubbeling zou je mooi met name in de spits extra ic kunnen rijden, of spitsslagen op bijvoorbeeld Nvd-Zl.
Overigens is de klantwaardering wederom gestegen voor Zwolle-Enschede en hoger dan bij NS was, dus men zal toch iets wel goed doen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Vorig jaar speelde dat diverse maanden, lees de media er maar op na. Je kunt wel zeggen dat de problemen nu opgelost zijn maar later dit jaar (vanaf september) zal je precies hetzelfde hebben let maar op. Zoals men in Heino ook al zei is de huidige situatie veel te kwetsbaar en dat is het ook. Vergeet ook niet dat het de bedoeling is dat er veel meer mensen gebruik van deze verbinding gaan maken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Ik zit nog regelmatig (enkele keren per maand) in de middagspits vanuit Zwolle in treinen waar de hele trein van voor naar achter vol staat en mensen er voor kiezen om niet in te stappen (uit vrije wil of omdat ze er niet bij passen laat ik in het midden). Dat Keolis op dat soort momenten een los drietje of viertje inzet wil niet echt helpen. Of dat elke keer een afwijking in de materieelplanning is?
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Keolis let duidelijk op de kleintjes, buiten de spits om wordt er al erg snel teruggeschakeld tot vaak een los drietje met als gevolg dat de gangpaden vol staan. Na meer dan een jaar mag je toch verwachten dat de materieel inzet een beetje op orde is. Ook in de avonduren en dan zeker in het weekend is een drietje echt te weinig.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Ik weet niet of je ooit met de NS reist, maar tussen Amersfoort en Apeldoorn wordt op zaterdag regelmatig met ICM 3 gereden en dan is de trein ook propvol.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Materieelomloop is op orde(de echt drukke ritten die voorheen nog te kort reden, rijden inmiddels al weer een tijdje verlengt(bijvoorbeeld de 7956, die reed voorheen altijd met 1 viertje(soms zelfs een drietje) en die werd pas om 16.15 verlengt op Zwolle, dat gebeurt nu al een rondje eerder in Zwolle, waardoor deze nu dus met 7 bakken rijdt)). In de ochtend was er ook zo'n rit, en dat is ook gewijzigd. Er rijdt in principe precies genoeg om voldoende capaciteit te bieden. Staan is dan ook het probleem niet bij Keolis(net als bij elke andere vervoerder in Nederland), laten staan uiteraard wel, en dat gebeurd eigenlijk alleen als er verstoringen(geweest) zijn. Máár als jullie cijfers hebben die dat tegenspreken, be my guest.
Grt. Stefan
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Zondag avond studenten spits blijft een dingetje bij Blauwnet... FLIRT 3/4 wat vaak wordt ingezet voldoet dan niet. Moet minstens flirt 6 zijn als je niet wil dat er mensen moeten staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Jajaaaa omdat op dit moment al het materieel eventjes inzetbaar is. Maar wat als er eentje schade krijgt en langdurig aan de kant staat en andere treinstellen vierkante wielen hebben door de blaadjes? En dat ook nog eens in het drukke seizoen september-december? Na de vakantie wordt het weer hetzelfde liedje als vorig jaar let maar op.Selivio schreef:Materieelomloop is op orde(de echt drukke ritten die voorheen nog te kort reden, rijden inmiddels al weer een tijdje verlengt(bijvoorbeeld de 7956, die reed voorheen altijd met 1 viertje(soms zelfs een drietje) en die werd pas om 16.15 verlengt op Zwolle, dat gebeurt nu al een rondje eerder in Zwolle, waardoor deze nu dus met 7 bakken rijdt)). In de ochtend was er ook zo'n rit, en dat is ook gewijzigd. Er rijdt in principe precies genoeg om voldoende capaciteit te bieden. Staan is dan ook het probleem niet bij Keolis(net als bij elke andere vervoerder in Nederland), laten staan uiteraard wel, en dat gebeurd eigenlijk alleen als er verstoringen(geweest) zijn. Máár als jullie cijfers hebben die dat tegenspreken, be my guest.
En cijfers zeggen mij helemaal niets en daar heb je ook niets aan. Reizigersvervoer is nauwelijks met cijfers te onderbouwen en fluctueert gigantisch. Cijfers is voor mensen die van achter hun bureautje statistieken bijhouden en geen benul hebben hoe de werkelijkheid is. ;-)
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Zo kan die wel weer hoor... :X
Keolis rijdt nu met meer capaciteit dan NS ooit deed op deze verbinding. Mocht blijken dat dat op langere termijn niet genoeg is kan er altijd nog gekeken worden naar andere maatregelen, maar zoals je zelf al aangeeft: niet alle ritten rijden op maximale lengte, dus als het te druk wordt is dat een goede startplek. Op korte termijn zou er eventueel ook gekeken moeten worden naar de lengtebeperking tot 7 bakken, maar daar moet ProRail een sein voor aanpassen. De dag dat er serieus naar dubbeldeksmaterieel gekeken moet worden is nog heel ver weg, menig drukkere lijn rijdt ook met enkeldeksmaterieel.
Keolis rijdt nu met meer capaciteit dan NS ooit deed op deze verbinding. Mocht blijken dat dat op langere termijn niet genoeg is kan er altijd nog gekeken worden naar andere maatregelen, maar zoals je zelf al aangeeft: niet alle ritten rijden op maximale lengte, dus als het te druk wordt is dat een goede startplek. Op korte termijn zou er eventueel ook gekeken moeten worden naar de lengtebeperking tot 7 bakken, maar daar moet ProRail een sein voor aanpassen. De dag dat er serieus naar dubbeldeksmaterieel gekeken moet worden is nog heel ver weg, menig drukkere lijn rijdt ook met enkeldeksmaterieel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten