Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Wubbo schreef:Daar rijden volgens mij altijd Arriva-bussen. Wat is er spannend aan de 5919?
Ik ben niet zo ingewijd in het buswereldje dat ik dit allemaal bij kan houden, sorry ;-)
De 5919 is een ex-Zweedse Volvo (Hier staan een aantal foto's van de wagen) die eigenlijk alleen in de spits een aantal ritten rijdt op lijn 5. ;) Zodoende was het enigsinds "bijzonder" dat 'ie op lijn 1 reed.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Vanavond zag ik op lijn 114 (Amsterdam C - Hoorn NS) een Citaro G van TCR, maar wel een vreemde, hij lijkt een beetje op die van GVB, maar dan toch anders. Na een beetje speurwerk denk ik dat deze het was. In elk geval een blauw interieur, maar wel met schermen van Arriva.
Verder nog op lijn 106 een andere TCR-wagen, namelijk een O405GN, dat zou dan zo één moeten zijn.
ziggy schreef:Vanavond zag ik op lijn 114 (Amsterdam C - Hoorn NS) een Citaro G van TCR, maar wel een vreemde, hij lijkt een beetje op die van GVB, maar dan toch anders. Na een beetje speurwerk denk ik dat deze het was. In elk geval een blauw interieur, maar wel met schermen van Arriva.
Inderdaad, zo'n eentje was het er. ;) De 411 en 412 waren oorspronkelijk voor de concessie HWGO besteld, maar inmiddels rijden ze overal, behalve hier.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Qliners zijn 371 tot 379 ;) (371-373 zijn west, en 374 tot 379 zijn Zuid-Oost)
Er lijken een aantal slagen van in ieder geval de 106 gedaan te worden door TCR, of TCR en Arriva zijn zo innig samen gaan werken dat ze bepaalde voertuigen van elkaar lenen.
Als je het zo bekijkt is Knooppunt Watergraafsmeer waarschijnlijk het knooppunt dat de meeste verschillende buslijnen van allemaal ziet passeren: 46, 101, 152, 157, 261, 263, 357, 374, 375, 376, 377, 378 en 379. Elk uur van de dag komt er wel een buslijn langs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TCR412 heeft in de zomermaanden op Ameland gereden... 't Is een fijn busje hoor
Hij is tijdelijk ingelijfd bij Arriva omdat er een citaro (uit mijn hoofd 7916, maar dat is allerminst zeker) doormidden ding bij Halfweg door een DDAR (7879, ook zo uit het hoofd)
TCR rijdt ook een aantal diensten voor Arriva. Ik meen op 101, 102 (stadsdienst Purmerend) en 106 (Purmerend ML Kingweg - Asd CS). En TCR rijdt lijn 88 (Purmerend - Wormerveer) volledig.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Kon vanmorgen ervaren dat tegenwoordig op de A27 ri. Utrecht de Qliners bijna het hele stuk over de vluchtstrook mogen. Da's ideaal zeg: eerst stond de file altijd waar de bus er niet langs mocht, nu kan je van Gorinchem tot Noordeloos en een eindje voor Lexmond de file voorbij rijden. Bij het ontbrekende stuk staan de borden ook al (nog afgeplakt), maar moet alleen de vluchtstrook nog verbreed worden.
Als dat gereed is kan je dus zonder hinder van files van Gorinchem tot Vianen komen (d'r loopt immers ook een busbaan om de doseerinstallatie op de N-weg tussen Lexmond en Vianen heen). Zo overleef je het daar ook nog wel zonder die nieuwe spoorlijn lijkt me.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
In de categorie bijzonder.. Ik heb vandaag een aantal omgebouwde bussen gezien in Almere op de stadsdienst. Ze hadden allemaal led-displays maar nog wel de oude deuren.
de nummers:
8220
8221
8223
8248
9120
De ombouw is bezig.... :pos:
Vanochtend stond de stationsafroep fout afgesteld. Tussen Pijnacker en Nootdorp klonk alvast station Leidschenveen :D , en meteen daarna toch het normale station Nootdorp.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Vanmiddag (15.30 uur) wat opmerkelijk ingezette Volvo Interliners: in Leiden op de lijnen 206 en 39 Een van XX hybride's reed een pendeldienstje naar ergens.
Die krengen had Syntus er toch uit gegooid? Ik wist dat de gelede nog wel in dienst zouden blijven op het nachtnet van de Radstake, maar de 1000-jes ook?
Vanochtend had mijn lijn 71, vertrek 8:15 vanaf station Driebergen, het gepresteerd er maar liefst 16 minuten over te doen naar de halte Nieuw-Beerschoten (stukje van 4 minuten). Verderop ook nog zowat stilgestaan tussen Sanatoriumlaan en de Dreef/Krommerijnlaan, dus aankomst op Botanische Tuinen met +22...
Verder volg ik het GVU niet geheel: waarom rijdt lijn 31 in godsnaam met dubbelgelede wagens? Vanmiddag had ik in de 4917 op het hoogtepunt maar liefst 20 medepassagiers, dus dat had onderdehand nog in een midibus gekund
Als ik het goed onthouden heb omdat het GVU vond dat er meer dubbelgelede wagens waren dan er nodig zijn op lijn 11/12, en op lijn 31 kun je ze gemakkelijk kwijt. Dat het aantal reizigers daar niet hoog ligt, tsja...
De "stationsbussen" van Veolia-Veluwe hebben koersdisplays :D Iig de 1536 en 1538 (lijn 507,508) hebben het, op de 1500 en 1510 (voor lijn 510) heb ik ze nog niet gezien.
Ardan schreef:Die krengen had Syntus er toch uit gegooid? Ik wist dat de gelede nog wel in dienst zouden blijven op het nachtnet van de Radstake, maar de 1000-jes ook?
Het grootste deel is er inderdaad uit, althans, die rijden voor NS bij treinstremmingen. Ik wist dat er nog 1 of 2 bij Syntus reden, helaas niet meer op vaste lijn(en).
Okee, er zijn er dus nog wel wat. Geledes zie ik nog regelmatig op het Radstakenachtnet, maar had de 1000'jes daar al heel lang niet meer gezien. Niet dat ik daar met een halfbrakke kop dan ook zo goed op let, maar toch.
En de rest is dus naar de NS gegaan voor spoorstremmingen? Kon Syntus die niet beter zelf houden, voor als Arnhem-Winterswijk weer eens niet rijdt? Dit weekend ligt Winterswijk-Doetinchem eruit, ben benieuwd wat het treinvervangend mat gaat worden dan.
Ardan schreef:Die krengen had Syntus er toch uit gegooid? Ik wist dat de gelede nog wel in dienst zouden blijven op het nachtnet van de Radstake, maar de 1000-jes ook?
Het grootste deel is er inderdaad uit, althans, die rijden voor NS bij treinstremmingen. Ik wist dat er nog 1 of 2 bij Syntus reden, helaas niet meer op vaste lijn(en).
Dat worden dus de 1019 en 1022.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.