Diverse materieelprojecten bij NS
-
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Uit nieuwsgierigheid: waarom is er bij SNG voor 3 en 4-wagenstellen gekozen, in plaats van net als bij de SLT 4 en 6-wagenstellen?
Beul van de blindegeleidelijn
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13791
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
SNG vervangt SGM, SNG-III is in capaciteit vergelijkbaar met SGM-II en SNG-IV is vergelijkbaar met SGM-III.
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Tevens zijn SLT-bakken korter dan SNG- & Flirt bakken, die ongeveer gelijk aan elkaar zijn.
-
- Berichten: 6083
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zet het hier maar ff neer (Fyra draadjes gaan vooral over de enquête)
Bron: https://nos.nl/artikel/2280569-fyra-mee ... ianen.htmlNOS.nl schreef:(..)
De Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda heeft nog eens 21 miljoen euro overgemaakt aan de Nederlandse Spoorwegen in verband met het terugsturen van de Fyra-treinen.
(..)
Nu NS nog eens 21 miljoen euro voor de treinen terugkrijgt, daalt het verlies dat op de treinen is gemaakt naar 67 miljoen euro.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22813
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Op Facebook gaat een foto rond van de NS 6001 (ICNG) die vandaag in Dresden Hauptbahnhof is gespot.
Linkje
Linkje
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 8193
- Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In deze kleuren is ie veel mooier. :@
- Hainje
- Berichten: 13655
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
What she said!
Zo ziet de trein er veel chiquer uit en qua contrast voor slechtzienden is dit ook beter lijkt me.
Zo ziet de trein er veel chiquer uit en qua contrast voor slechtzienden is dit ook beter lijkt me.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Eens; zo'n zwart-gele kleurstelling zou gedurfd zijn op het spoor, weer eens wat anders dan het klassieke geel, blauw en wit.Chrysa schreef:Eens, zo'n zwart-gele kleurstelling vind ik wel
- Suus
- Berichten: 52118
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Een beetje zwart is prima, maar dit is veel te zwart. Overigens vind ik de geel-blauwe kleurstelling van NS zelfs na al die jaren nog steeds fris en extreem herkenbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Hainje
- Berichten: 13655
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Suus schreef:maar dit is veel te zwart

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Berichten: 6083
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Duss, dat blauw is dadelijk slechts een wrap en geen spuitwerk..



- trolly
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Jup. Waar gaat het naartoe met de wereld, nietwaar? :N
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Suus
- Berichten: 52118
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vind de donkergrijze treinen van ENNO en de zwarte locomotieven van MRCE ook niet zo mooi. :@Hainje schreef:Suus schreef:maar dit is veel te zwartRASSIES!!1!!
Maar van praktisch alle zwarte honden ben ik fan *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 877
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Diepenbeek (BE)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hoe staat het ervoor met de inzet van SNG in de 5600? Ze zouden volgens planning deze maand dat verschrikkelijke DDAR eindelijk vervangen.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen Universiteit Hasselt
Buschauffeur Arriva (Ameland/Maastricht)
Berichten op persoonlijke titel
Buschauffeur Arriva (Ameland/Maastricht)
Berichten op persoonlijke titel
- Suus
- Berichten: 52118
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Is uitgesteld naar het eerstvolgende wijzigingsblad. En DD-AR verdwijnt pas volledig met ingang van de nieuwe dienstregeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Lijn 45
- Berichten: 5833
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op ma 17 jun 2019, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40643
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nee, die spitsritten gaan namelijk juist rijden om te zorgen dat er geen dubbeldekkers meer nodig zijn op de drukste ritten. (En Harderwijk = Hd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 834
- Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
- Locatie: Roffa
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dus daarna is het voorgoed einde verhaal voor DDAR?
PSA: Links gaan, rechts staan
- Lijn 45
- Berichten: 5833
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als het niet nog een jaar op reserve gaat waarschijnlijk wel.
- AppleMoose
- Berichten: 6228
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zou mij niets verbazen als ze nog een á twee jaar (geen idee wanneer hun revisietermijn afloopt) dezelfde rol gaan vervullen als de plan V's. Dus her en der inspringen bij materieeltekort etc.
En blandning av sött och salt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40643
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het probleem zijn vooral de 1700'en die op hun laatste benen lopen, de DDAR-rijtuigen zijn zelfs nog enigzins opgeknapt toen ze weer in dienst moesten.
Ik las op Somda dat er inmiddels 1700'en van DDM-1 stammen af zijn gehaald om in te vallen in de IC-Berlijn wegens een hoge defectenstand, waarbij de eerste poging in Enkhuizen overigens geen succes bleek omdat die loc aan de stamzijde enkele essentiële onderdelen miste
Ik las op Somda dat er inmiddels 1700'en van DDM-1 stammen af zijn gehaald om in te vallen in de IC-Berlijn wegens een hoge defectenstand, waarbij de eerste poging in Enkhuizen overigens geen succes bleek omdat die loc aan de stamzijde enkele essentiële onderdelen miste
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10204
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zijn er dan onvoldoende TRAXX'en? Enkele jaren terug is er wel eens eentje gebruikt voor de IC-Berlijn meen ik me te herinneren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22813
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zag, toen ik om 17:00 uur op Amsterdam Amstel stond, wel de 1752 die de 1765 in noordelijke richting trok. Heeft dat ook iets daarmee te maken?

Zolang je maar op de juiste plek zit, is DDAR best goed uit te houden.Maurice Hooikammer schreef:Ze zouden volgens planning deze maand dat verschrikkelijke DDAR eindelijk vervangen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Lijn 45
- Berichten: 5833
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Klopt. Die exemplaren zijn geleased voor de CityNightLine. Toen die treinen weden opgeheven werden deze machines naar de HSL overgeheveld.Milco schreef:Zijn er dan onvoldoende TRAXX'en? Enkele jaren terug is er wel eens eentje gebruikt voor de IC-Berlijn meen ik me te herinneren.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40643
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Da's heel veel jaren terug, toen waren ze nog Fyra-rood zelfs. Maar met de huidige softwareversie voor de HSL mogen de Traxxen alleen in Nederland en België komen, door de D in het toelatingsraster staat een kruis.Milco schreef:Zijn er dan onvoldoende TRAXX'en? Enkele jaren terug is er wel eens eentje gebruikt voor de IC-Berlijn meen ik me te herinneren.
Als het goed is zat daar nog een derde loc bij, die kwamen vanaf de onderhoudslocatie in Maastricht vandaan (ja, die locs worden lekker in de buurt van hun inzetgebied onderhouden)Meltrain schreef:Ik zag, toen ik om 17:00 uur op Amsterdam Amstel stond, wel de 1752 die de 1765 in noordelijke richting trok. Heeft dat ook iets daarmee te maken?
Ik heb nog geen ervaring met 2e klasse SNG, maar in de 1e klasse kan je beter DDAR hebben qua comfort (zelfs in de stammen waarvan een Bv omgebouwd is tot ABv met slechts een ander stofje over de banken).Zolang je maar op de juiste plek zit, is DDAR best goed uit te houden.Maurice Hooikammer schreef:Ze zouden volgens planning deze maand dat verschrikkelijke DDAR eindelijk vervangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten