Concessie Regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Nicketick
Berichten: 650
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Nicketick »

Daniel schreef:Een deel van de vervanging is ook een doorschuifactie he: er komen immers elektrische geledes voor de stad die grotendeels stadsgeledes voor de streek vrij maken. Ligt dan voor de hand die de Citaro Gs te laten vervangen. Immers komt er voor de vervanging van de Amba's een stel Ebusco's, de 15 meter Setra's en wat gemoderniseerd spul. Goeie kans dat dat om de nieuwere Citaro's 12 meter uit GD gaat trouwens.
De nieuwste LE’s uit Groningen blijven rijden en de oude LE’s worden vervangen door de nieuwere versie dacht ik, dan is er toch niet heel veel Citaro om naar Utrecht te schuiven? Ik vraag mij wel af of er misschien wat 25m bussen naar Groningen komen om lijn 15 aan te vullen (te weinig CapaCity’s), maar ik weet niet hoeveel er in Utrecht nodig zijn na december? De HESS’en zullen het sowieso niet worden, want denk niet dat die bij de Peizerweg de ring op komen met volle bak...
nv_busfreak
Berichten: 86
Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door nv_busfreak »

Daniel schreef:Een deel van de vervanging is ook een doorschuifactie he: er komen immers elektrische geledes voor de stad die grotendeels stadsgeledes voor de streek vrij maken. Ligt dan voor de hand die de Citaro Gs te laten vervangen. Immers komt er voor de vervanging van de Amba's een stel Ebusco's, de 15 meter Setra's en wat gemoderniseerd spul. Goeie kans dat dat om de nieuwere Citaro's 12 meter uit GD gaat trouwens.
Nee die serie blijft gewoon in GD en word aangevuld met nog een aantal.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6271
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Milco »

Ik heb het vermoeden dat er dan Citaro LE's uit 2009 van GD naar Utrecht komen, zoals dat inmiddels reeds is gebeurd met meerdere bussen uit dezelfde serie.
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 06-01-2021
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3848
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ik verwacht eerder dat er Q-link geledes naar U-link gaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34894
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Milco schreef:Ik heb het vermoeden dat er dan Citaro LE's uit 2009 van GD naar Utrecht komen, zoals dat inmiddels reeds is gebeurd met meerdere bussen uit dezelfde serie.
Da's niet zo zinvol lijkt me, om bussen uit 2008 door bussen uit 2009 te gaan vervangen :P
Lijn 45 schreef:Ik verwacht eerder dat er Q-link geledes naar U-link gaan.
Welke dan? De nieuwste wagens bleven immers in Groningen voor lijn 6 en 15 en ik had ergens gelezen dat Qlink 12 in eerste instantie ook nog geen nieuw materieel krijgt.
En ook hier heeft het weinig zin de oudste Qlink-bussen naar Utrecht te sturen, want die zijn maar een jaartje jonger dan wat er nu op de streek rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
nv_busfreak
Berichten: 86
Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door nv_busfreak »

Misschien de citaros van Qlink blauw (3/4) die serie is van 2014 en euro6
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34894
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Maar de euro6 diesels zouden juist blijven voor lijn 6 (die bij mijn weten niet volledig met nieuwe Citaro's rijdt vooralsnog). Zelfde geldt overigens voor Qlink 12 die nog met materieel uit 2009 rijdt, daar zullen dus ook nog wel een stel nieuwere wagens uit Groningen heen moeten.
De vraag is dan of er wel voldoende overblijven voor Utrecht, 55 gemoderniseerde bussen zijn er nog best veel immers. Rijden er überhaupt zoveel op die Qlink-lijnen die je noemt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Nicketick
Berichten: 650
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Nicketick »

In het PVE van GD staat dat 28 Citaro2 bussen (van 3 en 4) overgenomen mogen worden door de vervoerder. De Citaro’s van paars moeten verplicht worden overgenomen en moeten ook blijven rijden in de concessie. Ik denk opzich dat de 15 paarse bussen genoeg moeten zijn voor lijn 6 en lijn 12.

Volgens de stoel-eisen in het PVE mogen de blauwe Q-links (met stadsstoelen) ook niet worden ingezet op Q-link (alleen de verplicht over te nemen bussen zijn een uitzondering hier op, dat zijn de CapaCity’s van de 15) of streeklijnen omdat er geen hoge rugleuningen in zit.
Qbuzzie
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Qbuzzie »

Misschien worden de hybride bussen van Emmen ingezet in de Utrecht concessie? Die bussen worden niet overgenomen in de GD concessie.
De wielen van de bus gaan rond en rond...
dnmw2705
Berichten: 1542
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ze hebben ook nog die Hybrids van Arriva in Utrecht staan, kunnen ze ook om spuiten en gebruiken.. of hebben die bepaalde problemen?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3848
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De Emmense hybrides gaan retour Evobus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34894
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Problemen ontdekt bij testritten Uithoflijn, startdatum december nog altijd "95% zeker"
UTRECHT - Bij de testritten met de Uithoflijn zijn een aantal technische problemen naar voren gekomen. Het gaat bijvoorbeeld om wissels die niet goed werken, problemen met slagbomen en magneetvelden. Dit kan invloed hebben op wanneer de trams gaan rijden, maar volgens de gemeente is het nog altijd 95% zeker dat de Uithoflijn eind dit jaar gaat rijden.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
nvdw
Berichten: 2357
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Nieuwe dienstregeling per 5 mei. Weinig wereldschokkends, met als opvallendste wijziging een verschuiving van de tijden van lijn 59 met een halfuur.

(bron)
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34894
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Da's dan gewoon terug naar de oude tijden voor lijn 59: die waren in december ook al een half uur verschoven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2041
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door busfanNL »

Even een vraagje over de sprinter busjes serie 4351-4360, rijden deze busjes nog bij CTS? En welke busjes zijn weg bij CTS? Want ik weet dat er eentje bij pouw op de 45 reed en zag een foto voorbijkomen dat er eentje als buurtbus reed op de 518 bij Raalte. Maar rijdt de rest nog wel bij CTS?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34894
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Het exemplaar bij Pouw zal daar niet meer rijden trouwens, gezien lijn 45 inmiddels door U-Flex vervangen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2041
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door busfanNL »

Rijdt de rest nog wel bij CTS?
nvdw
Berichten: 2357
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Even dit bericht van eind december 2018 quoten:
Lijn 45 schreef:Acht van de CTS Sprinters staan momenteel bij hun stalling in Amersfoort. Het betreft de 4351-4353, 4355, 4357-4360.
De meeste van de kentekens zijn in januari uit de apk gelopen en kort daarna (in elk geval op papier) van eigenaar gewisseld.

Pouws busje (de 4356) is nog niet overgeschreven.
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq
busfanNL
Berichten: 2041
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door busfanNL »

Mag ik vragen wat er dan nu op lijn 14 en 15 rijdt?
@nvdw Dank voor het terugzoeken. :wink:
Edit: van wie zijn de busjes nu dan?
Durashift
Berichten: 4668
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Durashift »

Deze week testritten op de busbaan in Transwijk.

Opening a.s. juli. Project ligt 3 maanden voor op schema. :pos:

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 5rNoq0JCp4
Cas
Berichten: 541
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Kopenhagen/Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Cas »

Wacht, die bouwput zal daadwerkelijk weg zijn wanneer ik terug ben in Utrecht? Die zag ik niet aankomen. Mooi dat de bouw goed gaat, de busbaan is sowieso geen overbodige luxe en de werkzaamheden vertragen het stuk nog eens daar bovenop.
Nu nog de busbaan Dichterswijk naar CS :Y
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 16372
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

busfanNL schreef:Mag ik vragen wat er dan nu op lijn 14 en 15 rijdt?
Volgens de Wiki rijden er Mercedes-Benz Sprinters.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34894
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

De vraag is dus of die er nu nog rijden. Deze twee lijnen waren in het laatste vervoerplan namelijk nog wel aangegeven als rijdend met 8-persoons busjes, maar dat wordt lastig als die niet meer aanwezig zijn. Al kan het natuurlijk best dat er nog een paar in de Regio Utrecht achtergebleven zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4402
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door MdJ »

Er rijden 8-persoons Sprinters van een taxibedrijf. Als ik het goed onthouden heb Van Dijk, maar op dat bedrijf dat heb ik volgens mij wel vaker gegokt.
Vaak witte, afgelopen vrijdag een bruine.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34894
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ow tuurlijk ja, die heb ik zelf wel eens gespot... Die dingen rijden voor Van Rhijn schiet me te binnen na even Googlen op Utrechtse taxibedrijven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten