Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Ik zit momenteel in treinstel 2647 en diverse schermen van het RIS, werken niet. Te weten bij deur: 5, 6, 7, 10, 16 & 18.
#overwerken
#overwerken
🍉
Re: Doorgeefluik
Scherm 81084 (linker scherm voor de lift bij de achteringang van Amf) gaf om 15:03 de vertrektijden van 14:53 weer, waarbij de spoornummers en logo's van vervoerders niet zichtbaar waren.
Re: Doorgeefluik
Dan is er (kortstondig) geen verbinding geweest met de centrale server. Zo'n verbinding wordt meestal vanzelf hersteld, waarna het scherm weer goed gaat lopen. Als dat ongeveer een uur later niet het geval is, is er wel een probleem. Nu is het onhandig, maar te weinig om door te geven.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Even langsgelopen net: geen problemen inderdaad
Re: Doorgeefluik
Van stel 8705 spoelt het toilet bij deur 5 niet door.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Doorgeefluik
Omdat er geen water is of doet het knopje om door te spoelen het niet?
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Er was in elk geval geen water, maar volgens mij ging die “klep” ook niet open.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Doorgeefluik
Water mist helaas wel vaker aan het einde van de dag en wordt zo mogelijk 's nachts aangevuld. Ik kan er helaas niet zo veel mee...
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Ben ik weer vanuit Apeldoorn na poortje 1.4 (niet 1.3, mijn fout) is ook 1.6 van Arriva aan de uitcheckzijde naar het busstation getroffen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Doorgeefluik
Ik kom hier toch nog eens op terug, want vandaag weer precies hetzelfde. Storing tussen Br en Vry, wat ik in Mt al op de borden zag staan. Op OV-info staat netjes “rijdt tot Venlo”, maar het OBIS-scherm toont Venlo, Nijmegen en de HC roept dat in Rm ook zo om. Kan aan die overstaptool niet op zijn minst een functie worden toegevoegd die de relevante verstoringen aangeeft? Op deze manier is de omroep namelijk niet echt betrouwbaar...umbusko schreef:Ik weet niet of je hier iets mee kunt, maar ik heb het gevoel dat er nog wel iets verbeterd kan worden aan de communicatie aan (en door) conducteurs over verstoringen op andere trajecten. Zo zit ik nu in de 3944, waar de conducteur heel vriendelijk is (hij heeft zelfs een badge met "uw gastheer" ) en goed omroept, maar desondanks klonk te Rm vrolijk dat er kon worden overgestapt op de stoptrein naar Vl - Nm (wat het OBIS-scherm ook aangaf) ... terwijl daar door een storing tot 14.30 geen treinen rijden tussen Br en Vry. Nou had ik dat van tevoren gezien, maar als ik nietsvermoedend hier had willen overstappen richting Nm, was dat welkome informatie geweest, zeker omdat het alternatief voor sommigen is lekker te blijven zitten tot Ht.
Re: Doorgeefluik
Schermen 15346/15347/15348 bij de taxistandplaats te Amsterdam Centraal zijn zwart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Vlekkenscherm en de zwarte schermen doorgegeven. Ook de melding over OBIS heb ik nog eens doorgezet, de reactie die ik daar tot nu toe op heb gekregen is dat er bestemmingen worden aangekondigd en geen treinen. Jouw voorbeeld geeft echter aan dat het systeem zichzelf daarmee tegenwerkt. Of ze dat überhaupt of op termijn aan gaan passen is aan de beheerders van het systeem. :pos:
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Bedankt! Dat er "bestemmingen worden aangekondigd en geen treinen" is natuurlijk onzin, want er staan vertrektijden van specifieke treinen bij die bestemmingen en die veranderen wel doodleuk als de betreffende aansluiting vertraagd is (en krijgen er dan een rood streepje onder).Mikos schreef:Vlekkenscherm en de zwarte schermen doorgegeven. Ook de melding over OBIS heb ik nog eens doorgezet, de reactie die ik daar tot nu toe op heb gekregen is dat er bestemmingen worden aangekondigd en geen treinen. Jouw voorbeeld geeft echter aan dat het systeem zichzelf daarmee tegenwerkt. Of ze dat überhaupt of op termijn aan gaan passen is aan de beheerders van het systeem. :pos:
Maar wat ik eigenlijk nog belangrijker vind dan wat dat scherm toont, is wat de HC omroept. Zelfs als op het scherm "Venlo" had gestaan en de HC dat had omgeroepen, was het eigenlijk nog maar halve info geweest. Want eigenlijk had ik willen horen: "Let op, de trein naar Vl en Nm rijdt maar tot Vl; tussen Vl en Vry rijden er door een verstoring op het moment geen treinen maar stopbussen; naar Nm kunt u het beste reizen via Ht". Hoe je dat het beste aanpakt? Geen idee, maar het tonen van *relevante* verstoringsmeldingen aan de HC bij het openen van die overstaptool zou denk ik kunnen helpen.
Re: Doorgeefluik
Het gaat dan ook niet om die trein; het gaat om de bestemming. Daarom zijn in de meeste gevallen de bestemmingen "Alkmaar" en niet Den Helder. "Almelo, Hengelo" en niet Enschede. Er bestaat trouwens al een verstoringstool, maar daarin wordt de verstoringsinformatie opgenomen met de geldende afwijkingen "Geen treinen: Overwegstoring. Duurt tot 14.30 uur."
OBIS kijkt naar de achtergrondinformatie van een trein; als die niet wordt opgeheven in de reisinformatie, dan zal die trein volgens OBIS gewoon rijden. Het aparte is dat een app als OV-info zijn informatie uit dezelfde bron gebruikt als alle andere reisinformatie, waar dit dan krom gaat, is iets voor de beheerders om uit te zoeken.
OBIS kijkt naar de achtergrondinformatie van een trein; als die niet wordt opgeheven in de reisinformatie, dan zal die trein volgens OBIS gewoon rijden. Het aparte is dat een app als OV-info zijn informatie uit dezelfde bron gebruikt als alle andere reisinformatie, waar dit dan krom gaat, is iets voor de beheerders om uit te zoeken.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Hm, ik snap denk ik wat je bedoelt. Maar als het écht alleen om de bestemming gaat, heb ik nog wel een mooie inconsistentie: waarom wordt in de 3600 dan de overstap naar "Elst, Arnhem Centraal" weergegeven en niet gewoon "Elst"? Het lijkt me immers sterk dat er reizigers uit de 3600 (die stopt te Ah) gaan overstappen op de later vertrekkende, langzamere sprinter om in Ah te komen. (A)
Re: Doorgeefluik
Erger nog: Waarom wordt in Sloterdijk "Alkmaar" getoond voor Den Helder, maar in Roermond "Nijmegen", terwijl Venlo dan logischer zou lijken? Systeemdenken, daar zijn ze erg goed in. Maar, die mensen hebben er voor gestudeerd, ik niet, dus mijn mening doet er niet toe. Helaas.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Of dat ze zowel bij de [serie=Stoptrein|2019|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] en de [serie=Stoptrein|2019|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] "Zevenaar, Doetinchem" tonen, terwijl het juist relevant is dat de [serie=Stoptrein|2019|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] doorrijdt naar Winterswijk.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Doorgeefluik
Scherm 10991 in Tiel is al een aantal dagen uitgeschakeld.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
In treinstel 4237 laadt de pagina van WiFi in de trein niet volledig, waardoor je niet op het tabje "Internet" kunt klikken en dus geen verbinding met de WiFi kunt maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Doorgeefluik
In trein 1738 wordt bij Deventer op de OBIS-schermen alleen de 703632 ('IC Zwolle) en 240 ('IC Apeldoorn) getoond. Waarom staat daar niet de 703643 als IC naar Zutphen bij? Het lijkt me toch dat (ondanks de werkzaamheden Zutphen-Arnhem) alsnog meer mensen die overstap maken dan op de 240...
In Apeldoorn wordt 17833 dan wel weer getoond als trein naar Zutphen, terwijl voor Zutphen en Voorst-Empe de overstap juist al in Deventer gemaakt moet worden voor de snelste reis.
In Apeldoorn wordt 17833 dan wel weer getoond als trein naar Zutphen, terwijl voor Zutphen en Voorst-Empe de overstap juist al in Deventer gemaakt moet worden voor de snelste reis.
Re: Doorgeefluik
De 3600 naar Zutphen zou inderdaad getoond moeten worden, ik zal eens navragen waarom dat in dit geval niet zo was. In Apeldoorn is de meest gemaakte overstap op een andere trein die naar Zutphen. Als het niet de enige overstap was geweest, had hij waarschijnlijk niet op het scherm gestaan.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten