CSA2 schreef: (..)
Het is in z'n geheel ook niet het werkelijke verhaal. Maargoed, je gaat de buitenwereld ook niet vertellen dat je willens en wetens iets had aangeschaft wat nooit zou werken. Men is tot in China bezig geweest om de (in hun ogen) juiste accu's te vinden of produceren, maar geen van de fabrikant wilde zich er de handen aan branden en garantie op de accu's geven omdat VDL ze niet op de juiste manier zou gaan gebruiken. Vervolgens is men zelf gaan rommelen en de rest is geschiedenis...
Kennelijk weet jij meer?
Hoezo zou VDL, als men met de elektrische citea toch een, m.i., succesvol batterij en laadstructuur heeft ontwikkeld en verkoopt, voor een omgebouwde mini bus het nou ineens zo anders willen/moeten doen?
Qua componenten is het nou niet wezenlijk anders.. er is een batterijpakket.. dit kan gekoeld danwel ongekoeld zijn (heeft met capaciteitsafgifte, range en levensduur te maken), een batterij management systeem en dan nog een elektromotor(en) ff grofweg geschreven.
Dit alles in een omhulsel wat ooit ontworpen is voor dieselaandrijving. Maar ja, da's een Citea ook. (A)
Het leest (mij) alsof men het kader waarbinnen de batterij zijn capaciteit mocht afgeven (EV batterijen hebben nooit een volledige ontlading, er moet een kritisch aantal % energie (Kwh's) in opslag blijven dusdanig wilde vergroten via het batterij management systeem