Mag ik even kwijt
- Z2N
- Donateur
Re: Mag ik even kwijt
Hoe ga je zonder saldo de bus opstappen? 
-
Met een ladder? (A)
Maar ook zonder chipkaart kom je prima door de poortjes heen hoor, alleen moet je dan niet net een dienstkloppende Mikos in de buurt hebben :')
Maar ook zonder chipkaart kom je prima door de poortjes heen hoor, alleen moet je dan niet net een dienstkloppende Mikos in de buurt hebben :')
- Meltrain
- Donateur
Je moet natuurlijk wel minstens €16 op je OV-chipkaart hebben om bij NS in te kunnen checken en ik kan me zo voorstellen dat Durashift dat niet altijd heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
^^^precies. Er had één woord tussen gekund: voldoende.
Ik had verwacht dat dat wel duidelijk was.
Het klopt dus wel dat je, op een legale manier, niet door de poortjes kan indien de (anonieme) chipkaart niet aan de financiële minimumeisen van NS voldoet.
Ik had verwacht dat dat wel duidelijk was.
Het klopt dus wel dat je, op een legale manier, niet door de poortjes kan indien de (anonieme) chipkaart niet aan de financiële minimumeisen van NS voldoet.
- reisthijs
- Contacteer:
...en daarom is er dus een prima geheel poortjesvrij alternatief gekomen.
Het is ook geen omweg meer sinds de ingang van HC verplaatst is. Nog een stuk rustiger ook dan door de stationshal.
Het is ook geen omweg meer sinds de ingang van HC verplaatst is. Nog een stuk rustiger ook dan door de stationshal.
Laatst gewijzigd door reisthijs op wo 27 mar 2019, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
En een stuk winderiger/natter/kouder *O*
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Ik vind het wel een nadeel dat je op Amsterdam Centraal, en ik denk dan ook Utrecht, geen passagerecht op je kaart kunt zetten. Ik kan hier in Deventer daarmee iemand ophalen of wegbrengen zonder eerst eventueel saldo te hoeven bijladen dat ik eigenlijk (op dat moment) niet nodig heb. In Amsterdam heb je poortvrije passages om door het station te lopen maar je kunt dus niet iemand wegbrengen of iets kopen bij een winkeltje binnen de poortjes.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Als je iets koopt of er iemand ophaalt is er dan ook geen sprake van enkel passage. Je verblijft er korte tijd, dus #magniet enzo.
Volgens mij is dat passagerecht bedacht enkel en alleen om door het station te komen omdat er geen andere optie in de buurt is, en dat is in Utrecht en Amsterdam dus (helaas) niet het geval. Vanuit NS/Systeemdenken volkomen logisch dus. Iemand ophalen kan namelijk prima bij de poortjes, en iets kopen doe je maar lekker in de stad ofzo :Y (al ben ik dan wel weer benieuwd hoe dat zich verhoudt tot "NS maakt van stations plekken waar mensen graag verblijven" of wat was die bullshitkreet een paar jaar geleden?)
Volgens mij is dat passagerecht bedacht enkel en alleen om door het station te komen omdat er geen andere optie in de buurt is, en dat is in Utrecht en Amsterdam dus (helaas) niet het geval. Vanuit NS/Systeemdenken volkomen logisch dus. Iemand ophalen kan namelijk prima bij de poortjes, en iets kopen doe je maar lekker in de stad ofzo :Y (al ben ik dan wel weer benieuwd hoe dat zich verhoudt tot "NS maakt van stations plekken waar mensen graag verblijven" of wat was die bullshitkreet een paar jaar geleden?)
- trolly
Dat passagerecht zal een manier zijn om een gemeentelijk recht van overpad ter plaatse te omzeilen. Op Amsterdam Centraal zou dat ook kunnen, maar wellicht is er gedacht dat sommige passanten bij de toepassing van zoiets wellicht per ongeluk in een gereedstaande trein zouden kunnen verdwalen. Dat risico is namelijk hoger als er veel treinen vertrekken (A)
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
En dat passagerecht bestaat in Amsterdam dus middels de 2 poortvrije koopgoten in het station, en de fietstunnel er gelijk naast :Y
Maar Amsterdammers ben meestal niet zo slim inderdaad, dus het zou ook nog tegen het verdwalen kunnen zijn ja (A)
Maar Amsterdammers ben meestal niet zo slim inderdaad, dus het zou ook nog tegen het verdwalen kunnen zijn ja (A)
- AppleMoose
Ben aan het zoeken voor een geschikte minor voor mijn opleiding, lees ik dit als eerste zin bij een van de minoren dat wordt aangeprezen:
"Vanuit een theoretisch kader kunnen kijken naar een beoordeling op morele dilemma's en vraagstukken vanuit een brede bewustzijnscontext" :X :X
Wij van Ons zoeken nog even verder... :')
"Vanuit een theoretisch kader kunnen kijken naar een beoordeling op morele dilemma's en vraagstukken vanuit een brede bewustzijnscontext" :X :X
Wij van Ons zoeken nog even verder... :')
En blandning av sött och salt.
- Hainje
Zou ik alleen doen als het agile is....Ronaldussen schreef:"Vanuit een theoretisch kader kunnen kijken naar een beoordeling op morele dilemma's en vraagstukken vanuit een brede bewustzijnscontext" :X :X
-
- Oud-beheerder OVNL
Ik zag vanmiddag iemand fietsen in een T-shirt, zonder jas, maar wel met dikke wanten aan. Ik vond dat toch een wat vreemde combi.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
-
Nou ja, je verliest de meeste warmte via je voeten en handen geloof ik, dus niet heel vreemd opzich (A)
- marvinkok
Vandaag tijdens instructies eens een rondje gelopen in Rheine, maar wat een boel oude zooi ligt er nog weg te roesten op spoor gebied over de grens...
Mooi voor de hobbyist, maar het ziet er wel erg armetierig uit...

Mooi voor de hobbyist, maar het ziet er wel erg armetierig uit...
- Suus
- Contacteer:
In Rheine heeft tot niet zo lang geleden nog een niet meer gebruikt perron gelegen met zelfs nog de antieke bebording. Dat is allemaal pas verdwenen toen er een nieuw perron voor de RE7 moet komen, maar was volgens mij al sinds het najaar van 1984 niet meer in gebruik (het perron lag aan de lijn richting Ochtrup en Coesfeld - Rheine - Quakenbrück).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
Het zit ook niet mee vandaag. Vanochtend drie kwartier gewacht in Ah door een gemiste aansluiting, blijk ik nu door dat halve uur vertraging een half uur door te moeten brengen in Hardenberg. _O- Wist ik veel dat die trein naar Almelo in het dal maar om het uur rijdt...
- Suus
- Contacteer:
Ik schaar deze even in de categorie “de tijd van het jaar”: https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... rs_pdf.pdf (PDF)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Z2N
- Donateur
32 uur per week bij een overweg gaan staan om met een paar vlaggen fietsers te informeren over de aankomst van een trein? Dat is geen tijd van het jaar, maar toont gewoon aan dat we in Nederland iets te panisch zijn geworden over veiligheid. :X
- isadora
Vooral zo rond de eerste april slaat de paniek wild toe. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- Z2N
- Donateur
De vraag is natuurlijk: Als een fictief bericht niet meer te herkennen is als een fictief bericht, omdat het volledig in lijn ligt met de acties van de instantie die het bericht plaatst, is het dan nog wel een fictief bericht? 
- AppleMoose
Wel als de data in dat bericht er aanleiding toe geven om het als een fictief bericht te beschouwen 
- Z2N
- Donateur
Dat had ik in eerste instantie ook al gezien. Ik zie alleen de grap er niet van in, want dit had ook gewoon waar kunnen zijn gezien de panisch-heid van ProRail omtrent onbewaakte overwegen. (A)
- AppleMoose
Tja, Fransen en humor, geen gelukkige combinatie (A)
*Duikt weg*

-
- Donateur
Omdat de RB61 van 12.34 niet reed, heb ik een uurtje vertoefd in de bibliotheek van Hengelo. Prima plek :pos: Nu met die van 13.34 op weg naar Oldenzaal.