Ook vandaag weer een verdwaald ICMetje en wel de Olympische 4240 die o.a. in de 2145 Asd-Vs zat.
Vanmorgen reed ik vrolijk met de 2200 door de kale bollenvelden, toen ik tussen Hil en Lis in de ankers moest om roest te rijden op een van de zijspoortjes bij Lis. Dus ik kroop daar met 40 door de wissels en over het zijspoortje, wat me zeker 2 a 3 minuten extra kostte. Door flink door te rijden kwam ik op vertrektijd aan in Ledn en omdat de seinen veilig door stonden konden we lekker vlot binnenkomen en vertrekken. "Ha fijn, een trdl die meedenkt!", dacht ik nog. Naast me stond de 2600, die tot mijn verbazing ook al veilig had, want normaal wacht de 2600 op de 2200. Ik vertrok iets eerder en werd naar het buitenspoor geleid, de 2600 naar het binnenspoor (normaal is dit andersom).
Zo reden we bijna gelijktijdig op en haalde ik hem in bij Dvnk, maar bij Gvm kwam ik voor de paal te staan om de 2600 te laten kruisen en via een krap 40 wisseltje kwam ik met ±5 aan op Laa, en op Gv misten we de aansluiting met de 5100. Ook de 5100 naar Gvc (die moest wachten op mij omdat ik zijn rijweg kruis), de 1900 uit Vl (die weer op de 5100 moest wachten die zijn spoor bezet hield), de 9200 naar Brussel die zowaar op tijd was

(moest wachten tot ik het perron vrijmaakte) en zelfs de 2600 die wij voor moesten laten gaan liepen vertraging op. Dat zijn dus totaal 5 treinen!
Toen we bij Gvm voor de paal stonden heb ik de trdl gebeld om te vragen over het hoe en waarom van zijn werkwijze, maar die kwam niet verder dan dat we van spoor waren verwisseld vanwege een onderhoudsvoertuig (die ik overigens helemaal niet gezien heb), maar waarom ik dan moest wachten en extra vertraging oplopen en daarmee nog 4 treinen vertraagd raakten, dat kon hij niet verklaren. Overigens stel ik dat soort vragen omdat ik een verklaring wil en niet om iemand te beschuldigen (en dat heb ik hem ook gezegd trouwens).
Door hard te rijden haalde ik de aansluiting met de 4100 op Sdm nog wel en was ik uiteindelijk in Rtd weer op tijd.
Vallend blad maakt rails glad.