Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Ik dacht even dat dat ook een een-april-grap was
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Jongens, jullie handtekening voor deze petitie is dringend nodig!

Sam's Café op Brussel Zuid wordt vervangen door een Pret a Manger. Maar nu wil Pret ook Sam het Paard in Zebrapak van het terras laten verwijderen! En dat kan natuurlijk niet!! Dus teken de petitie voor behoud van Sam!!! https://www.change.org/p/pret-a-manger- ... n-brussels
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking

Bericht door Aking »

Doe er dan op z'n minst een plaatje bij van die sam in z'n pak -o-

Nou teken ik heulemaal niks :N
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Jij kent Sam niet :(

Nouja, hierbij dan:
Afbeelding
Bron: https://www.bruzz.be/samenleving/iconis ... 2019-03-26
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking

Bericht door Aking »

Suus schreef:Jij kent Sam niet :(
Sam kent mij wel? :o
Wannes

Bericht door Wannes »

Vandaag maar is de allereerste bus vanuit Dordrecht naar Rotterdam Zuidplein genomen. Toch gek om de bushaltes Dordrecht Station, Dordrecht Centrum en Zwijndrecht Station zonder enige reiziger of andere bus te zien.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Gisteravond wou ik met mijn bus vertrekken vanaf het busstation in Oosterhout. Ik geef richting aan en ga rijden. Er kwam een auto aan waarvan ik dacht dat ie ging stoppen maar dat uiteindelijk toch niet deed waardoor ik dus even flink op de rem moest tegelijk drukte ik ook 1 keer kort op de claxon. Vervolgens zette die auto als reactie heel kort blauwe zwaailichten aan. Bleek het dus een onopvallende politieauto te zijn :oops:
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Mooie 1-april-grap van de smalspoorvereniging Hultsfred-Västervik. Mijn Zweeds is niet al te best, maar het komt er op neer dat de mooie oude railbussen “niet het comfort hebben dat mensen van een moderne museumspoorweg verwachten” en dus alleen op zondag blijven rijden; op andere dagen komt er mooi gephotoshopte lightrailtroep. :mrgreen: Facebook-linkje.
Durashift

Bericht door Durashift »

Voor mensen die nog wel eens te krap moeten zitten in het OV of luchtvaart.. is de spacerseat misschien een oplossing?
Zitkussen die je wat hoger in de stoel laat zitten en daardoor iets meer beenruimte overhoudt. Ik had er nog niet eerder van gehoord,

:?:

https://www.inhetvliegtuig.nl/meer-been ... vliegtuig/
Aking

Bericht door Aking »

65 euro voor een kussentje? Toe maar :X
Durashift

Bericht door Durashift »

Upgrade voor meer beenruimte in het vliegtuig schijnt al snel meer te kosten. :wink:
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

En zo'n kussen kan je meer dan één keer gebruiken.
Ferdinand
Contacteer:

Bericht door Ferdinand »

Zijn er eigenlijk nog mensen hier die weleens een (internationaal) treinkaartje kopen bij het loket? Ik heb een waardebon gekregen die blijkbaar alleen te besteden is bij het loket.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Ik doe het nog wel eens ja, voor reserveringen die lastig of onmogelijk online te maken zijn. Zo heb ik in Utrecht ooit eens Interrail-reserveringen voor de 415 geboekt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Ferdinand schreef:Zijn er eigenlijk nog mensen hier die weleens een (internationaal) treinkaartje kopen bij het loket? Ik heb een waardebon gekregen die blijkbaar alleen te besteden is bij het loket.
Treinkaartjes koop ik al lang niet meer bij het loket. Ik kom wel bij het loket om mijn ov-chipkaart op te laden.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op zo 07 apr 2019, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ferdinand schreef:Zijn er eigenlijk nog mensen hier die weleens een (internationaal) treinkaartje kopen bij het loket? Ik heb een waardebon gekregen die blijkbaar alleen te besteden is bij het loket.
Interrail is bij het loket goedkoper (€ 7,50 administratiekosten) dan op internet (€ 10,00 verzendkosten). Reserveringen voor Frankrijk kan probleemloos via Oui.sncf, voor nog ingewikkelder dingen ga ik liever even naar de Treinreiswinkel.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Dus reserveringen voor andere landen dan Frankrijk doe je bij de Treinreiswinkel?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Voor Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk is er meestal geen noodzaak om te reserveren, maar dat kan ook prima online. Trenitalia heeft al een tijdje wegens fraude geen online reserveringsmogelijkheden voor de treinen met verplichte reservatie, maar zou theoretisch ook online moeten kunnen.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Ik koop veel via internet. NS Internationaal gun ik geen omzet meer, ik moet er best een eind voor reizen en de medewerkers ervaar ik meestal ook niet als erg competent. Als ik reserveringen nodig heb, ga ik meestal naar het station in Goch. Vriendelijke man en hij kent de eeg in de systemen. Vorig jaar heeft hij een reservering voor Chisinau - Boekarest verzorgd, dat vond hij zelf ook wel leuk dat dat kon.
webguy
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door webguy »

En als je het doet moet je gewoon een A4tje uitprinten van Bahn.de met precies de treinen die je wil. Toen ik bij NS werkte had ik voor FIP geloof ik weinig keus, maar ze kunnen het wel :) Zeker in Amsterdam moet je veel geduld hebben, je kan denk ik beter naar een kleinere locatie (Utrecht, Arnhem?)
isadora

Bericht door isadora »

Hoogeveen?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift

Bericht door Durashift »

.. ik had daarstraks bijna de bliksem in huis. :shock:

Flits, sis en een donderklap.. Volgens mij ketste de schicht op het stukje lood dat op de rand van afdakje voor de voordeur ligt. Sodeju.

Gelukkig doet de stroom etc. het nog wel.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

webguy schreef:En als je het doet moet je gewoon een A4tje uitprinten van Bahn.de met precies de treinen die je wil. Toen ik bij NS werkte had ik voor FIP geloof ik weinig keus, maar ze kunnen het wel :) Zeker in Amsterdam moet je veel geduld hebben, je kan denk ik beter naar een kleinere locatie (Utrecht, Arnhem?)
Amsterdammers die slim gaan, gaan naar het internationaal loket van Schiphol. Meestal een stuk rustiger. Om te voorkomen dat jan en alleman naar het loket in Rotterdam gaan hebben ze dat alvast onvindbaar gemaakt voor slechtzienden, beschouw dat maar als een hint :Y
reisthijs
Contacteer:

Bericht door reisthijs »

Wat een ingewikkeld gedoe allemaal om een ticket te regelen. Dat zou toch gewoon allemaal online moeten kunnen anno 2019?
En dan vinden we het gek dat veel mensen gaan vliegen in plaats van de trein te nemen...
isadora

Bericht door isadora »

Precies, net als stemmen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie