Dat is geen vreemde waarschuwing, automobilisten zijn nog niet gewend dat daar iemand oversteekt omdat er in het verleden eigenlijk ook niemand daar lopend kwam. Nu zijn er echter soms golven reizigers als er net een bus aangekomen is en ze moeten overstappen.
Naar het schijnt ging men op korte termijn nog wel een vluchtheuveltje in het midden maken zodat de oversteek naar de halte naar Meerkerk Dorp toe in etappes kan en de overstappers niet tussen het verkeer door hoeven te sprinten.
Frank93 schreef:Kan mij ook wel voorstellen dat het voor de NS wat lastiger is om alles weer aan te gaan passen. Qbuzz had natuurlijk hetzelfde kunnen doen maar ik denk dat het voor zo'n lijntje makkelijker is om wat rond te bellen naar machinisten of ze toch nog willen werken het weekend.
Sowieso had Qbuzz al maar beperkte aanpassingen in de dienstregeling gemaakt. Zo zou de [serie=Stoptrein|2019|Dordrecht - Gorinchem7100[/serie] eigenlijk tot Hardinxveld-Giessendam rijden, waardoor die simpelweg had staan keren in de tijd waarin hij normaal naar Gorinchem op en neer rijdt.
Hetzelfde is met de [serie=Stoptrein|2019|Dordrecht - Geldermalsen7200[/serie] het geval: die zou aan de ene kant tot Hardinxveld-Giessendam rijden en aan de andere kant vanaf Leerdam. Aangezien in Leerdam de aankomsttijd uit Geldermalsen gelijk is aan de vertrektijd naar Geldermalsen zou het materieel ook daar een lange kering hebben, waarin je precies heen en weer naar Gorinchem kunt rijden.
Samengevat: men had toch al evenveel materieel en personeel als voor een normale dienst nodig. Het zal dus vooral een kwestie van omzetten van de personeelsdiensten naar de reguliere roosters geweest zijn.