Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
AppleMoose

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

PHS schreef:Waarom lijkt iedereen op dit forum altijd met vakantie te zijn, of bezig met een dagtripje door België of Nordrhein-Westfalen? :')
België en NRW zijn het Mekka van het OV in Nederland-forum. Je moet minstens eenmaal tijdens je actieve periode op dit forum daar een ov-trip hebben gemaakt, anders worden hier je postrechten ingetrokken en moet je je voor straf aanmelden op het OHIH-forum :Y
En blandning av sött och salt.
cassie127

Bericht door cassie127 »

✅België
✅NRW
✅Niedersachsen
Spoiler: show
En nog veel meer dan alleen dat, maar dat bespaar ik maar even voor nu.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart

Bericht door Nitein-Repart »

Ik ben alleen nog nooit in Saarland, Bremen, Schlesweig-Holstein (alleen doorreis), Mecklenburg-Vorpommeren, Sachsen-Anhalt (alleen doorreis) en Thüringen geweest. Persoonlijk vind ik Bayern en Baden-Würtemburg de leukste deelstaten en Niedersachsen, Meckelenburg-Vorpommeren, Sachsen-Anhalt en Brandenburg het minste.
-
trolly

Bericht door trolly »

PHS schreef:Waarom lijkt iedereen op dit forum altijd met vakantie te zijn, of bezig met een dagtripje door België of Nordrhein-Westfalen? :')
Ik niet hoor, gisteren boemelen van Castellina-Monteriggioni naar Empoli, maar vandaag gewoon op m'n canapé.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

cassie127 schreef:✅België
✅NRW
✅Niedersachsen
Betekent dit dat je in die gebieden geweest bent of dat je het volledige spoorwegnet bereden hebt?
Nitein-Repart schreef:Ik ben alleen nog nooit in <knip> Mecklenburg-Vorpommeren, Sachsen-Anhalt (alleen doorreis) <knip> geweest. Persoonlijk vind ik <knip> Meckelenburg-Vorpommeren, Sachsen-Anhalt <knip> het minste.
Hoe weet je dat, als je er nog nooit bent geweest? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Meltrain schreef:
cassie127 schreef:✅België
✅NRW
✅Niedersachsen
Betekent dit dat je in die gebieden geweest bent of dat je het volledige spoorwegnet bereden hebt?
Geweest bent. België zit ik nog geen eens op een kwart van alle lijnen... NRW daarin tegen nadert de 75%. Niedersachsen zit ik op 25%
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Jef400

Bericht door Jef400 »

Nitein-Repart schreef:Ik ben alleen nog nooit in Saarland, Bremen, Schlesweig-Holstein (alleen doorreis), Mecklenburg-Vorpommeren, Sachsen-Anhalt (alleen doorreis) en Thüringen geweest. Persoonlijk vind ik Bayern en Baden-Würtemburg de leukste deelstaten en Niedersachsen, Meckelenburg-Vorpommeren, Sachsen-Anhalt en Brandenburg het minste.
Het ligt er aan wat je zoekt. Nordrhein-Westfalen heeft op een relatieve postzegel echt ontzettend veel te bieden. Hoofdlijnen en S-banen en een uur later kun je in Betzdorf weer ingesneden nevenlijntjes vinden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Nitein-Repart

Bericht door Nitein-Repart »

Je hebt zeker een punt, NRW heeft veel te bieden en ook veel variatie tussen stedelijk en landelijk gebied. Helaas is het meeste 20ste eeuw materieel (getrokken treinen, Dosto’s, 425, 612 en 628) vervangen door 21ste eeuw licht materieel (Lint, Flirt, etc) en komende jaren gaat het laatste 20ste eeuw materieel eruit. Ook mis ik een echte U-Bahn en op de Thalys en rond Aachen na is er ook geen buitenlands materieel te vinden in NRW.

Baden-Würtemburg heeft ook geen U-Bahn, maar wel Franse en Zwitserse treinen op het grondgebied, alsmede veel 612 rond Ulm. En met een dikke 146 + Dosto-stam over de Schwarzwaldbahn scheuren is toch wel leuker dan met een Flirt of Talent de Schwarzwaldbahn over.

Bayern heeft twee U-Bahn-systemen, veel 612, de Alex met getrokken treinen, unieke Integral-treinen en ronkende 218’s met Dosto-stammen. Dat maakt Bayern toch wel de favo deelstaat van Duitsland.
-
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Zo, de kwestie Olpe is ook opgelost, dat komt in een driedaagse reis rondom Hemelvaartsdag aan bod *O*

Als bordjesfotograaf heb ik waarschijnlijk net wat andere wensen dan gemiddeld. Zo heb ik ondanks de aangename inrichting van hun treinen toch een hekel aan de Eurobahn, want van een wasstraat heeft die toko nog nooit gehoord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
trolly

Bericht door trolly »

Dan doe je toch een andere hobby? Er zijn mensen die de hele godgeslagen dag sudoku's maken in de trein, dus waarom jij niet?

________________________________________________________________________________________________
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik heb in de trein altijd een Zweeds puzzelboekje bij me, want bereik heb je op de HSL en in Duitsland toch niet :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Vandaag was het EK Trambesturen in Brussel. En voor Brussel was het extra feestelijk, want het team uit Brussel won in de teamcompetitie en leverde de beste vrouwelijke bestuurder. Het team uit Rotterdam werd vijfde, bij de individuele scores werd de vrouwelijke bestuurder uit Rotterdam tweede *O*

Over het Rotterdamse team: https://www.ad.nl/rotterdam/rotterdams- ... ~a4c30ebf/
Over het winnende team: https://www.bruzz.be/videoreeks/zaterda ... schap-voor
Durashift

Bericht door Durashift »

Leuk. :pos: *O*
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Afbeelding

Vlaggetjes op tram en bus, het blijft leuk :D *O*
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Jaaa, ik vind dat ook zó leuk *O*
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

Nitein-Repart schreef:Je hebt zeker een punt, NRW heeft veel te bieden en ook veel variatie tussen stedelijk en landelijk gebied. Helaas is het meeste 20ste eeuw materieel (getrokken treinen, Dosto’s, 425, 612 en 628) vervangen door 21ste eeuw licht materieel (Lint, Flirt, etc) en komende jaren gaat het laatste 20ste eeuw materieel eruit. Ook mis ik een echte U-Bahn en op de Thalys en rond Aachen na is er ook geen buitenlands materieel te vinden in NRW.
Ik vind juist 21e eeuws treinmaterieel mooi, het liefst zo modern mogelijk. NRW is zowel qua bus als trein perfect voor mij. Mede doordat er veel afwisselende vervoerders dicht op elkaar zitten. Ik ben hier wel een beetje uitgekeken op het geel blauw.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Ach, het geel blauw is onder een andere naam ook fors aan het uitbreiden binnen NRW (maar vanaf juni ook in Baden-Württemberg)... De eilandjes die ze nu nog in NRW hebben zijn straks wel verdwenen.
Spoiler: show
Het lijnennet van Abellio vanaf december 2020. Theoretisch gezien kun je dus met alleen Abellio van Arnhem Centraal naar Berlin Hbf reizen
Afbeelding
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Er stond zojuist een NMBS-conducteur in een mengeling van Frans en slecht Engels zijn lunch te bestellen bij de HEMA op station Maastricht. Ik dacht dat de bedoeling was dat die mensen Nederlands konden. :')
isadora

Bericht door isadora »

Poerkwah?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Om met de Nederlandse reizigers te kunnen communiceren? Of is Nederlands alleen een eis voor de machinist om met de treindienstleiding te kunnen communiceren?
isadora

Bericht door isadora »

Hij was toch enkel in de HEMA?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Nou ja, je zou zeggen dat als je Nederlands kunt en je in een Nederlandse winkel bent, het handig is om je broodje in het Nederlands te bestellen. Vooral omdat mevrouw achter de toonbank niet echt een talenknobbel leek te hebben. Of zeg ik nou iets geks?
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Nee ... Al hoewel je in Maastricht wel mag verwachten dat mensen meerdere talen kunnen verstaan / spreken.
trolly

Bericht door trolly »

Euh... als dat zo is mag je dat minstens ook verwachten van die Waalse treinchauffeur, toch?

JordiBrabant

Bericht door JordiBrabant »

Chauffeurs heeft een trein niet, behalve vroeger de stoker in franstalig gebied. Het ging hier om een conducteur, treinbegeleider in goed NMBS-Nederlands, accompagnateur de train in NMBS-Frans. Maar verder weet ik niet hoe het zit qua taalvereisten met rijdend personeel dat niet met de trdl in contact staat.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 06 mei 2019, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Hier had uw onderschrift kunnen staan.
Plaats reactie