Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Beste mensen,
moeten de volgende lijnen echt komen of is dat bullshit?
- Nedersaksenlijn
- Ijzerenrijn (Dalheim-Roermond en Weert-Hamont (B) )
- Zuiderzeelijn (Groningen-Amsterdam)
- Avantislijn
- IJmondlijn
verder nog over realisatie om misschien weer oude lijnen weer in te voeren:
- Maastricht - Lanaken - Hasselt
- Dokkumer locaaltje
- Zetten Andelst - Nijmegen
- Leeuwarden – Stiens
- Nieuw Amsterdam – Schoonebeek
- Winterswijk – Borken
- Santpoort Noord – IJmuiden
- Boxtel – Veghel
Laat een reactie achter
moeten de volgende lijnen echt komen of is dat bullshit?
- Nedersaksenlijn
- Ijzerenrijn (Dalheim-Roermond en Weert-Hamont (B) )
- Zuiderzeelijn (Groningen-Amsterdam)
- Avantislijn
- IJmondlijn
verder nog over realisatie om misschien weer oude lijnen weer in te voeren:
- Maastricht - Lanaken - Hasselt
- Dokkumer locaaltje
- Zetten Andelst - Nijmegen
- Leeuwarden – Stiens
- Nieuw Amsterdam – Schoonebeek
- Winterswijk – Borken
- Santpoort Noord – IJmuiden
- Boxtel – Veghel
Laat een reactie achter
Beste Reizgers, De trein van 11:05 Naar Mönchengladbach, Düsseldorf en Hamn Vertrekt van spoor 1a
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Het is altijd wel fijn als ze komt, maar dat heeft weinig met deze lijntjes te maken (A)
Maar misschien handig om de lijntjes even toe te lichten? zodat we niet elk lijntje hoeven te Googlen?
En wat vind je zelf, en waarom?
Maar volgens mij is de lijn naar IJmuiden tegenwoordig grotendeels busbaan, dus fysiek onmogelijk. En bij Zetten-Andelst - Nijmegen ligt er een Betuweroute in de weg.
Maar misschien handig om de lijntjes even toe te lichten? zodat we niet elk lijntje hoeven te Googlen?
En wat vind je zelf, en waarom?
Maar volgens mij is de lijn naar IJmuiden tegenwoordig grotendeels busbaan, dus fysiek onmogelijk. En bij Zetten-Andelst - Nijmegen ligt er een Betuweroute in de weg.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
En de centjes voor de Zuiderzeespoorlijn zijn al lang opgesnoept aan leuke asfaltprojecten.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Ja hoor, laat haar maar komen. Maar wel als topicstarter betaald :Y
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
De meeste voorgestelde spoorlijnen zijn volledig kansloos. Je moet voor nieuwe spoorverbindingen echt kijken naar missing links en/of naar plaatsen zonder spoorverbinding. Zuiderzeelijn had nog potentie om zo redelijke plaatsen als Emmerloord, Lemmer en Drachten beter te ontsluiten en Zwolle te ontlasten. Boxtel-Veghel kan er voor zorgen dat Veghel, wat een best grote plaats is zonder spoorverbinding een snellere verbinding met Den Bosch en Tilburg krijgt, dus geheel kansloos is die lijn niet.
Nedersaksenlijn is wel kansloos, tussen Emmen en Groningen rijdt een uitstekende busverbinding en via Stadskanaal loop je door dunbevolkt gebiedt.
Duits gedeelte van de Eisern Rhein loopt door een natuurgebied, gaat hem niet worden. Bovendien is de reistijdwinst maar Mönchengladbach en verder gering, ten opzichte van de route via Venlo. Belgisch gedeelte is wel haalbaar, aangezien de trein in Hamont nu 40 staat te rusten. Kan hij makkelijk een slag naar Weert maken.
Aventislijn is kansloos. Er is al een treinverbinding naar Aachen over Herzogenrath, dus een tweede is totaal onnodig.
IJmondlijn is al veel over gediscussieerd. Huidige bussen ontsluiten IJmuiden beter.
Maastricht-Hasselt, geen idee eigenlijk. Eerst kijken of snellere busverbindingen mogelijk zijn.
Dokkumer Lokaaltje, kansloos. Dunbevolkt gebied en bussen en eventueel snelbussen naar Dokkum volstaan.
Zetten-Nijmegen, te duur vanwege kruising Betuweroute. Overstap Elst is op dit moment prima.
Nieuw-Amsterdam-Schoonebeek, kansloos. Schoonebeek is veel te klein voor een losstaande treinverbinding.
Winterswijk-Borken, probeer het eerst met bussen in die hoek.
Nedersaksenlijn is wel kansloos, tussen Emmen en Groningen rijdt een uitstekende busverbinding en via Stadskanaal loop je door dunbevolkt gebiedt.
Duits gedeelte van de Eisern Rhein loopt door een natuurgebied, gaat hem niet worden. Bovendien is de reistijdwinst maar Mönchengladbach en verder gering, ten opzichte van de route via Venlo. Belgisch gedeelte is wel haalbaar, aangezien de trein in Hamont nu 40 staat te rusten. Kan hij makkelijk een slag naar Weert maken.
Aventislijn is kansloos. Er is al een treinverbinding naar Aachen over Herzogenrath, dus een tweede is totaal onnodig.
IJmondlijn is al veel over gediscussieerd. Huidige bussen ontsluiten IJmuiden beter.
Maastricht-Hasselt, geen idee eigenlijk. Eerst kijken of snellere busverbindingen mogelijk zijn.
Dokkumer Lokaaltje, kansloos. Dunbevolkt gebied en bussen en eventueel snelbussen naar Dokkum volstaan.
Zetten-Nijmegen, te duur vanwege kruising Betuweroute. Overstap Elst is op dit moment prima.
Nieuw-Amsterdam-Schoonebeek, kansloos. Schoonebeek is veel te klein voor een losstaande treinverbinding.
Winterswijk-Borken, probeer het eerst met bussen in die hoek.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Is dit een poging tot een verzameltopic voor kansloze voorstellen? Een soort sterfhuisconstructie maar dan anders?
Slotje in drie...twee...een...
Slotje in drie...twee...een...
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Wacht!
Utrecht - Breda *O*
Utrecht - Breda *O*
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Vergeet Utrecht - Huizen - Almere niet, dan kunnen we gelijk de hele A27 opdoeken!
請勿靠近車門
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Boxtel - Veghel gaat er niet komen. De gemeente Veghel heeft dat al een keer afgeschoten. Er lopen hoogfrequente bussen door Veghel naar Eindhoven en Den Bosch waardoor een verbinding met Boxtel maar marginale voortgang zou bieden.
Wil je daarmee concurreren, dan moet er een hoogfrequente trein gaan rijden met als gevolg dat de overweg op de al dichtslibbende N279 zo een 8x per uur dichtgaat en de files in de regio nog meer toenemen. Ook bij andere drukke overgangen in de regio zijn er zorgen. Alleen als die kruisingen ongelijkvloers worden maakt het een kans maar dat kost ook meteen weer meer bakken geld.
Wil je daarmee concurreren, dan moet er een hoogfrequente trein gaan rijden met als gevolg dat de overweg op de al dichtslibbende N279 zo een 8x per uur dichtgaat en de files in de regio nog meer toenemen. Ook bij andere drukke overgangen in de regio zijn er zorgen. Alleen als die kruisingen ongelijkvloers worden maakt het een kans maar dat kost ook meteen weer meer bakken geld.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
^^^och, ooit moeten ze toch onder de grond, want ProRail wil toch van alle gelijkvloerse overwegkruisingen af
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
voeg daaraan toe Breda-Utrecht.Als je dan nog een aftakking Oosterhout-Waalwijk-Den Bosch bouwt,heb je gelijk de 2 grootste Brabantse plaatsen zonder treinverbinding te pakkenCas schreef:Vergeet Utrecht - Huizen - Almere niet, dan kunnen we gelijk de hele A27 opdoeken!
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
:Y
Maar ik was Breda - Utrecht inderdaad vergeten. Da's wel handig om die direct aan te leggen, anders zit je natuurlijkop een goed moment met een hele berg treinen in Utrecht :')trolly schreef:Wacht!
Utrecht - Breda *O*
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Ik mis Horst Sevenum - Berghem Piekenhoef nog in dit rijtje???
-
- Donateur
- Berichten: 1515
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
De Langstraatspoorlijn mis ik ook nog in het lijstje. Deze lijn verbindt grote plaatsen zonder spoorverbinding. Het grootste pluspunt is dat het baanlichaam van de oude spoorlijn vrijwel intact is en bedekt met een fietspad. Dus er kan zo weer spoor komen te liggen, en het baanlichaam is grotendeels voorbereid op dubbelsporigheid, dus het (veelgebruikte) fietspad kan ook blijven.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Jammer dat de Langstraatspoorweg zo belachelijk slecht aansluit in ‘s-Hertogenbosch, want qua aantallen reizigers zou het heropenen prima te verantwoorden moeten zijn, zeker als je het in de buurt van Raamsdonkveer kan verknopen met Utrecht - Breda :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 1515
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Er is maar weinig wat een tunnel of fly-over niet kan oplossen. Mijn echte vraag is of er in Den Bosch wel perronruimte over is voor een kerende trein vanuit Raamsdonksveer? Als je bekend bent met de situatie: Spoor 1 wordt niet vaak gebruikt en de [serie=Sprinter|2019|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] staat lang wortel te schieten aan een perron.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Moet er niet ook een treintje komen over de afsluitdijk? En hoe zit 't met Middelburg-Rotterdam buitenom? En hadden we Haarlem(-Schiphol)-Amsterdam Zuid al gehad?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
^^ die bus van, wijlen, Wubbo Ockels moet toch ooit nog over de Afsluitdijk gaan rijden/racen?
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Dit topic gaat over treinen. Andere luchtkastelen in de daarvoor bestemde topics graag
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Dieren-Apeldoorn heropenen en doortrekken naar Doesburg en Doetinchem. Dan wordt Dieren hét knooppunt in de regio en houdt de discussie ook eens op of de 3600 Dieren nog wel of niet zou moeten bedienen *O* *O* *O*
Goh.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Vergeet dan ook de volgende spoorlijnen niet
- van Enschede naar Doetinchem
- van Amersfoort naar Veenendaal
- van Ede-Wageningen naar Wageningen
- van Rhenen naar Kesteren
- van Arnhem Centraal naar Arnhem Het Broek
- van Nijmegen naar Kleve en Gennep
- En natuurlijk van niets naar nergens.
- van Enschede naar Doetinchem
- van Amersfoort naar Veenendaal
- van Ede-Wageningen naar Wageningen
- van Rhenen naar Kesteren
- van Arnhem Centraal naar Arnhem Het Broek
- van Nijmegen naar Kleve en Gennep
- En natuurlijk van niets naar nergens.
Laatst gewijzigd door SuperGhost op ma 06 mei 2019, 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Reactiveren van de oude spoorlijn Amersfoort - Veenendaal zou ook nog aan het lijstje kunnen worden toegevoegd...
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Vin Tilburg - Turnhout dan ook wel 'nen toffe!
🍉
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Kunnen we er geen poll van maken?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Den Helder - Eemshaven via de Waddeneilanden.
Weg met dat veerpont-monopolie.
Weg met dat veerpont-monopolie.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten