Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De treinen in Rijn-Waal en Berkel-Dinkel zijn voor (Omroep) Flevoland niet boeiend. Daar zal het dus niet over baan.
Overigens kunnen er ook in de toekomst verschillende vervoerders zijn voor de treindiensten in Rijn-Waal en Berkel-Dinkel. Dan blijft er een overgang in bijvoorbeeld Winterswijk. Dan zullen er ook wel verschillende check in-palen blijven.
Rond Zwolle blijven er ook verschillende regionale (spoor)concessies.
Waarom zou dat: op Blauwnet rijden immers ook verschillende vervoerders die meerdere stations delen. Het gaat er vooral om wie opbrengstverantwoordelijk is, is dat de provincie dan kan je vrij eenvoudig single check in hanteren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Waarom zou dat: op Blauwnet rijden immers ook verschillende vervoerders die meerdere stations delen. Het gaat er vooral om wie opbrengstverantwoordelijk is, is dat de provincie dan kan je vrij eenvoudig single check in hanteren.
Vervoerders zijn opbrengstverantwoordelijk.
SuperGhost schreef:De Valleilijntrein bleef geloof ik een aparte concessie, dus zal wel zo blijven heten gok ik zo.
De aparte concessie klopt. Maar in het artikel van RTV Oost staat dat de eerste regionale treinen vanaf december 2021 in de nieuwe huisstijl rondrijden en gezien de looptijd van de concessie zou dat wel de Valleilijn zijn. Lijkt me ook raar als de provincie voor die lijn een uitzondering gaat maken, terwijl ze juist aangeven dat een uniforme huisstijl binnen het ov belangrijk voor ze is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Zonnig schreef:Rrreis klinkt als een haperende onderneming. Dan krijg je een haperend vervoerssysteem.
En iemand die stottert zou het ook zo kunnen zeggen.
M.a.w. een niet erg fijne naam, en weinig sympathiek naar een stotteraar.
Zie binnenkort wel een club opstaan die het stigmatiserend vindt naar stotteraars.
RRR. De rrrillingen lopen over mijn lijf, of is het brrrrrr van de kou.
Wat zou Mis Montreal dr van vinden. Das toch die Rrregio?
RrregioRrreis... ook een formulie van Rrreis, samen met Arrrrriva
Ik snap de branding ook echt niet. Welke idioot denkt nou dat "Comfort Rrreis" aantrekkelijk klinkt als HOV merknaam, laat staan "Rrreis" op zich. (Comfort Rrreis vloeit gewoon helemaal niet als naam.)
De kleuren voor de HOV bussen vind ik zo slecht nog niet, maar het voelt nou niet echt als HOV om eerlijk te zijn, hadden ze dat niet beter op de normale bussen kunnen verplichten en voor het HOV iets strakkers kunnen verzinnen...
En dan (om even oude koeien uit een sloot te halen waar ik nog niet op had gereageerd) al de zwaar matige eisen vooral in stadsgebied die alleen op weekdagen een bus verplichten (Dat zou dan ook zo'n giga aantrekkelijk stadsnet maken dat wil je niet weten), echt waar, waar zitten die mensen bij de provincies met hun hoofden.
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op vr 19 apr 2019, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is onder andere Overijssel, die denken dat OV alleen bestaat uit HOV-lijnen en dat dat volledig voldoet aan de mobiliteitswensen van de burgers. Dat de overige lijnen doordeweeks tussen de spitsen nog mogen bestaan is al een godswonder :X
Wat Overijssel HOV-lijnen wil gaan maken, zijn over het algemeen de lijnen die op Zaterdag/Zondag door de streek rijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Staat er niet ergens een algemene opmerking dat de frequenties als minimum gelden, tenzij er momenteel al in een lagere frequentie wordt gereden? Dan kan je nog zeggen dat Urk - Emmeloord op dit moment op zondag een frequentie van 0x/uur heeft en dat er niet per se een hogere frequentie wordt geëist.
julsteren schreef:
regenmaker schreef:Vergeet lijnen 30, 70, 71 en 141 niet.
Ohja IJsselmond _O-
Lijn 30 ligt totaal niet in IJsselmond.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
PvE schreef:Ingeval de minimumeisen in tabel 3.1 hoger zijn dan de frequenties op de betreffende busverbinding op het moment van aanbesteding van de Concessie IJssel-Vecht, zoals bijvoorbeeld bij een aantal spitslijnen het geval is, dan geldt de huidige frequentie als minimumeis voor de betreffende busverbinding bij de aanbesteding (in bijlage 4 zijn de Lijnen waarvoor deze uitzondering geldt aangegeven middels een voetnoot). Dit geldt niet voor Lijnen die de Concessiehouder als HOV-lijnen wil positioneren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Artikel op ovpro.nl over de gevolgen van de nieuwe concessie voor ouderen en mensen met een handicap. Zoals te voorspellen zijn deze gevolgen verre van positief. Klachten m.b.t. deze aanbesteding blijven zich stapelen...
Bij de aanbesteding van de provincie Utrecht vond ik de eisen ook heel laag en was ik heel bang voor het lijnennet. Maar daar kwam ondanks de bezuiniging ook 8% meer DRU's.
Creativiteit aan de vervoerder geven hoef niet persé verkeerd uit te pakken (hoewel ik liever de eisen in bediening van wijken/plaatsen had gezien dan lijnen)
Probleem is dat er door dat vasthouden aan lijnen nauwelijks creativiteit mogelijk is, al helemaal met die draconische verdelingseisen tussen de provincies.
In het PvE staat dat routes mogen aangepast worden als ze effecienter kunnen. Eigenlijk zijn de "lijnen" dus gewoon bestemmingen die met elkaar verbonden moeten worden.