Mag ik even kwijt
- Visgraatmodel
Re: Mag ik even kwijt
Vandaag deelgenomen aan een dagcursus voor het theorie-examen, ik ben gezakt met één fout te veel.. Ik heb een nieuwe reservering gemaakt voor poging twee, dit maal zonder dagcursus. Dat wordt het boek doorspitten in het vliegtuig.
- ODRAIL
Hopelijk gaat het de volgende keer wel goed :pos:
.
Wanner mag je opnieuw examen doen?
- Meltrain
- Donateur
Dan heb je waarschijnlijk niet goed op de borden gelet.Daniel schreef:Nouja, de laatste keer dat ik van Blaak met de metro naar het oosten ging werd het dus omchecken, bovengronds door de RET-poortjes, trambaan oversteken, weer door de RET-poortjes en omlaag naar het juiste perronSuus schreef:Blaak scoort inderdaad ook hoog, vooral omdat je van de trein naar de metro richting het oosten door poortjes gaat, maar als je van de metro uit het oosten naar de trein gaat op het treinperron moet omchecken bij de paaltjes.![]()

Op Schiedam Centrum hadden ze gewoon geen glazen wand tussen de stationshallen van het trein- en metrostation moeten zetten.

Met twee paaltjes naast elkaar was het prima opgelost geweest.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Visgraatmodel
Volgende week omdat de eerstvolgende datum na de uitgekozen datum ergens in juni lag. In ieder geval heb ik wat te lezen als ik op mijn jumpseat zit, al zal het bijscholen niet makkelijk worden omdat wij zeker niet alles hebben behandeld tijdens de dagcursus.KM46 schreef:Hopelijk gaat het de volgende keer wel goed :pos:.
- trolly
Gewoon lekker doorbikkelen, als je met maar één puntje gezakt bent haal je het volgende week vast wel.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Nee de borden hangen er gewoon onhandig qua pijlen: de bestemming waarvoor je de trap op moet heeft dezelfde pijl omhoog als de bestemming waarvoor je een stukje over het perron door moet lopenMeltrain schreef:Dan heb je waarschijnlijk niet goed op de borden gelet.Of waren er soms werkzaamheden zodat één doorgang afgesloten was?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik heb een keer op sloterdijk moeten overstappen met de fietstrein toen ik moest omreizen van Leiden naar Halfweg omdat er tussen Leiden en Haarlem geen treinen reden. Ik kwam er niet uit.
- AppleMoose
Maar als je over wilt stappen op een andere trein, hoef je er toch ook niet uit? (A)
En blandning av sött och salt.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Is op Blaak die ene trap al eens 'afgepoort', waar je van trein naar metro kunt zonder een cico tegen te komen? Ik ging vorig jaar daar met de trap van het treinperron uit het zuiden naar het metroperron richting westen, weet niet meer of ik poortjes tegenkwam. Ik kwam in ieder geval wel op het middenspoor van de metro uit, dat normaal gesproken niet wordt gebruikt. Na even om me heen kijken waarom er geen andere reizigers waren, en vooral, waarom de DRIS leeg was, kwam ik erachter dat ik nog een eindje verderop om een muur heen moest om op het juiste spoor uit te komen.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
- Suus
- Contacteer:
Nee, voor die trap moet je het overstapmeubel op het treinperron gebruiken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Sloterdijk heeft al een tijdje een apart perron ergens buiten toch. En voor zover ik weet hebben ze daar nog geen luchtbrug dan wel tunnel naartoe geknutseldt -o-Ronaldussen schreef:Maar als je over wilt stappen op een andere trein, hoef je er toch ook niet uit? (A)
- Suus
- Contacteer:
In de stationshal van Sloterdijk loopt er een poortvrije passage tussen de toegangen van sporen 3/4 en 5 t/m 8. Daartussen moet je dus in- en uitchecken of omlopen via spoor 11/12. Spoor 9/10 hebben hun eigen stationshal met eigen poortjes enige honderden meters buiten de eigenlijke stationshal.
Gelukkig heeft ProRail vorige week aangekondigd Sloterdijk zeer grondig te willen te verbouwen en daarbij ook sporen te willen verplaatsen, dus voorlopig blijft het er chaotisch
Gelukkig heeft ProRail vorige week aangekondigd Sloterdijk zeer grondig te willen te verbouwen en daarbij ook sporen te willen verplaatsen, dus voorlopig blijft het er chaotisch

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Meltrain
- Donateur
Heeft iemand van jullie al eens gebruik gemaakt van het "treintje" op Sloterdijk tussen spoor 9/10 en de rest van het station? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Z2N
- Donateur
Vandaag erachteraan gegaan, en wat blijkt: het was toch de consulaire dienst. Zij bieden aan alle partijen de optie om mails te sturen, dus vandaag landde ook La France Insoumise in de mailbox. Wel had Debout la France duidelijker moeten zijn over hoe ze aan mijn mail kwamen, maar dat zou nu verder goed moeten komen.Z2N schreef:Hoe komen die lui nou weer aan mijn mailadres, want ik hoop toch niet dat dat via de consulaire dienst is gegaan... :X
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- ODRAIL
Nee ... is daar dan een apart treintje voor dan?Meltrain schreef:Heeft iemand van jullie al eens gebruik gemaakt van het "treintje" op Sloterdijk tussen spoor 9/10 en de rest van het station? :)
En ... kan ik ergens een dienstregeling vinden?
- Meltrain
- Donateur
- trolly
Dat plaatje komt uit een artikel in Trouw van 10 augustus, waarin de operationeel manager van NS er het volgende over zegt: "Bij Sloterdijk hebben we eind juli een klein treintje gehad op wielen en vorige week bij Woerden een tuktuk". Cursivering van mij natuurlijk.
Non oltrepassare la linea gialla
-
- Donateur
Vandaag twee Eurostars geboekt voor in de zomer. :D Met twee vrienden ga ik 10 dagen naar Engeland/Wales/Schotland: veel zin in aangezien de enige keer dat ik eerder in het VK was, één dagje in Londen was met de bus ('s ochtends aankomst, 's avonds weer terug; midden in de nacht in- en uitstappen in Maastricht).
- AppleMoose
Na bijna een half jaar heeft mijn school eindelijk een fout in het cijfersysteem hersteld, waardoor ik nu officieel mijn Propedeuse heb behaald. Nu afwachten wanneer ik bericht krijg dat ik dat papiertje mag ophalen...
-
Dat had mijn school back in '14 ook geflikt, voor een vak een 8,4 gehaald (yay blij), wat bleek dus, hadden ze een 4,8 genoteerd. En door die 4,8 gezakt voor mijn VMBO-TL (ik wist immers niet beter dan die 4,8). Halverwege de zomervakantie werd ik gebeld vanuit Groningen. ''Er was een fout ontdekt in je cijferlijst, die hebben we hersteld en je bent gewoon geslaagd, we sturen het diploma wel naar je op.'', dus al het leerwerk voor de herexamens kon ik wegdonderen, maar god wat was ik blij.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- AppleMoose
Ai, dat is wel heel erg zuur :?
Bij mij is het misgegaan met het verwerken van bepaalde vrijstellingen. Bij een onderdeel stond wel dat ik vrijstelling had, maar de studiepunten werden niet toegewezen. Dat ontdekte ik pas toen ik mijn laatste tentamen had gehaald die ik nog moest halen voor mijn P. en vervolgens geen bericht kreeg dat ik deze kon ophalen...
Bij mij is het misgegaan met het verwerken van bepaalde vrijstellingen. Bij een onderdeel stond wel dat ik vrijstelling had, maar de studiepunten werden niet toegewezen. Dat ontdekte ik pas toen ik mijn laatste tentamen had gehaald die ik nog moest halen voor mijn P. en vervolgens geen bericht kreeg dat ik deze kon ophalen...
- isadora
Alsnog van harte. :pos:Ronaldussen schreef:.......officieel mijn Propedeuse heb behaald......
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- AppleMoose
- ODRAIL
@Ronaldussen: Alsnog gefeliciteerd :pos:
.
Alleen wel jammer dat het op zo'n manier moet.
Alleen wel jammer dat het op zo'n manier moet.