Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
66 man in een Amba past toch gewoon? Die dingen mogen 80 personen vervoeren...
Ooit eens met 50kmh met een mb200 (Cxx6494, stadsdienst Apeldoorn) en ruim 80 personen door een bocht gereden? Dat was ziek...
Oke, dat was ook meteen op de zaterdag voor sinterklaas en de enige rit van lijn 6 Zuid (wat nu lijn 8 Rivierenkwartier is) die versterking nodig had, ook zonder sinterklaas. Vervolgens werd er ook nog een van de twee Apeldoornse mb200 met brede instap ipv smalle, en hadden een lagere cappaciteit.
38 zitten volgens mij, en 42 staan. 66 past dan ook makkelijk, en als ik mij niet vergis zijn de meeste amba's in Almere voorzien van 2+1 indeling, dus is de stacapaciteit nog groter ook. Geen probleem dus. Of het ook prettig is, geen idee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Het valt best wel mee. In de ochtendspits zit ik altijd in zo'n volle amba en het is prima te doen eigenlijk. Maar dan moeten er wel ook een paar mensen in het hogere gedeelte staan want anders gaat het niet. Alleen met het uitstappen is het wat lastig soms.
Maar als je er 80 in wilt krijgen moet je wel heel hard proppen volgens mij
80 passagiers in een Ambassador gaat makkelijk. Bij 92 personen wordt het wat krapjes. Overigens, 125 man in een Mercedes-Benz O405G is ook geen pretje (en dat weet ik helaas maar al te goed..).
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
En in de verbouwde amba's zou dat nou moeten passen. Alle nieuwe amba's hier hebben tegenwoordig een tweede (?) rolstoelplaats, dus zijn er links 4 stoelen uit. Dus daar kan je ook weer 10 man laten staan...
Lekker knus in ieder geval
Hier krijgen ze het ook voor mekaar om ongeveer 180 man in een Citaro G te stoppen
Even binnen alle redelijkheid.. HEt kan zeker die 66 man, maar prettig is anders. Zeker omdat het trappetje een soort onzichtbare muur voor staanplaatsen vormt... Het ritje dat ik een dag eerder was wel tot de nok toe vol, toen kon niet iedereen mee :(. In een dagelijkse situatie vind ik 66 mensen eigenlijk geen doen, (op de minst frequent rijdende stadslijn...) maar misschien verschillen we van mening.
ziggy schreef:Ik had vanmiddag op lijn 94 (Amsterdam C - Zaandam) een Ambassador, maar wel één van een ander type. Hij had een dubbele voordeur, erg dunne ruitenwissers, een ouderwets dashboard (waar het InfoXX-schermpje met één of andere standaard op is geschroefd), een andere stoelindeling, een reclame met "Binnenkort kunt u in deze bus betalen met uw OV-chipkaart" terwijl dat allang kan, géén haltelichtkrant (is concessie-eis!!), geen halteafroep (is concessie-eis!!), de motor maakt een heel vreemd geluid en boven de cabine zag ik nog een bestemmingenlijst waarin Zoetermeer voorkwam. Nummer was 8135, en zo snel mogelijk opbokken met dat ding, alsjeblieft :D.
Prachtig spul! Dat soort barrels hebben hier ook gereden tot dat het in 2008 Arriva werd.
'
Met die 'barrels' word in Nijmegen nog steeds gereden. Zijn vet goed *kuch* bussen hoor
Alleen hier zit er gelukkig wel al InfoXx in. Alleen door het enorme gerammel als de bus over een beklinkert weggetje rijd wil het scherm wel een wegvallen :? .
Wat wel een beetje raar is... ze hebben hier zelfs in InfoXx met scherm en halte afroep in de Alliance B95 zitten die nog op dienst rijden, maar in een nieuwe Mercedes Citaro G zit dan weer geen scherm en halte afroep.
Zit daar ook een of andere logica achter?
Ooow, dat is weer iets nieuws voor me
Wist uberhaupt niet dat Connexxion een logica had eigenlijk.
Zoals vandaag op de terugweg weer bleek...
Bus 13 minuten te laat. Dus toen zei de chauffeur... deze rit vervalt want over 2 minuten komt de volgende bus. En natuurlijk zit de volgende bus dan overvol en moeten er mensen langs de haltes blijven staan :S
...maar kan de volgende rit van die dienst wél op tijd beginnen. Soms zijn diensten zo nauw gepland dat wanneer je eenmaal een kwartier vertraging hebt, je de rest van de dienst 'achter je tijd' aan blijft rijden. Je kan dan overwegen om een rit te laten vervallen, dan kan je de rest van de ritten wél op tijd rijden.
Wat wel een beetje raar is... ze hebben hier zelfs in InfoXx met scherm en halte afroep in de Alliance B95 zitten die nog op dienst rijden, maar in een nieuwe Mercedes Citaro G zit dan weer geen scherm en halte afroep.
Zit daar ook een of andere logica achter?
Ik gok erop dat die Alliance is aangepast aan de concessievoorwaarden en dat dergelijke eisen bij het inzetgebied van de Citaro niet bestaan. Dat leidt dan inderdaad tot de rare situaties waarin nieuwere bussen soms minder functies hebben dan oudere bussen.
Op lijn 378 (Holendrecht - Volendam) reed een onbekende hogevloers Alliance in Arriva kleuren
Op lijn 175 (Bijlmer - Haarlem) reed Connexxion-Alliance 2545 :o
Morgen komt Sinterklaas aan in Diemen, daarom rijden de lijnen 44, 46 en 136 een andere route. Op de omleidingsroute van lijn 44 en 136 liggen een aantal drempels, die de gemeente vandaag aan het weghalen was (is al eens eerder gebeurd tijdens het Diemerfestijn). Ook is de keerlus bij het station bezocht door een veegwagen, zodat lijn 136 daar kan keren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hier nooit gezien, maar lijnnummer + 200 = lijnnummer met S ervoor werd bij meerdere vervoerders gebruikt in 't verleden.
Ging in het begin van de concessie Veluwe ook mis met ex-Brabantse Citaro's op de spitslijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Niet alleen in het begin... nu nogsteeds. Want de veluwe heeft er weer een aantal, ergens in de 800. En die dingen worden op val alles ingezet; zowel de stad als streek (waarbij er dus bij de 231, 293 en 294 dus s31, s93 en s94 wordt getoond)
Bee schreef:Kan die ook viercijferige lijnnummers tonen? Hij toonde s178 ipv 378
Nee, dat kan 'ie niet. 't Was overigens ook geen Alliance, aangezien 'ie nog netjes hier in Heinenoord staat. Het is de 414 of 415 geweest, die hebben wat problemen met het filmen van lijnen in de 300-serie. ;
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chauf21 schreef:Maar voorheen ook? Of reden die wagens een aantal jaar geleden nog in andere gebieden?
Bedoel je de Alliances of de Citaro's?
De Citaro's komen van de oude concessie van Utrecht volgens mij 9176-9181 en de Alliances hebben altijd al in Nijmegen gereden.
Was gisteren in Zaandam en zag rond de klok van half 7 ('s nachts/'s ochtends) een nachtbus waarbij op de zijfilm gefilmd werd: Ansage beachten. Het was een Citaro G.
Het GVU zal vanmorgen wat problemen gehad hebben bussen die de stalling uit moesten. Eén van hun Ambassadors was namelijk niet bepaald ver gekomen: die stond toen ik rond 8.00 uur de stalling passeerde nog maar net buiten de poort en was vol in de zijkant t.h.v. de motor geraakt door een bestelbusje rijdend op de parallelrijbaan van de Europalaan.
Overigens zijn Amba's nog best stevig: de bus leek vrij weinig schade te hebben, maar van het bestelbusje zat de voorkant flink in elkaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De lijn 30 die rond kwart voor negen aankomt op de Uithof reed in ieder geval wel erg krap met een midibusje (die normaal alleen op lijn 2 rijdt). Maar volgens mij is dat planmatig, erg handig om de drukste spitsbus naar de Uithof met het kleinste bustype te rijden