Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Naar het college voor de rechten van de mens om een toilet in de trein af te dwingen.
NOS.nl schreef:De regionale treinen in de provincie Gelderland hebben geen wc. Twee Gelderlanders zijn daarom naar het College voor de rechten van de mens gestapt.
Zij eisen, ondersteund door patiëntenorganisaties en belangenvereniging Treinen met toiletten, dat de vervoerders Arriva, Connexxion en Breng hun treinen uitrusten met wc's.
Vandaag is er een zitting, waarvoor ook de provincie - die over regiovervoer gaat - is uitgenodigd. De kosten van het aanbrengen van de voorziening zijn hoog en er is geen wettelijke verplichting, erkennen de twee initiatiefnemers.
Anne van de Koppel vertelt aan Omroep Gelderland dat ze zich ongelijk behandeld voelt. "Het klinkt een beetje heftig als je spreekt over discriminatie bij wel of niet een wc in een trein. Maar wij staan voor een grote groep chronisch zieken en gehandicapten."
Suus schreef:De Duitse kaartautomaten kennen de Voordeelurenkaart zonder RailPlus en met RailPlus.
Maar dus niet vrij reizen in Nederland -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Als toevoeging: ook in Glanerbrug staat een Blauwnet-automaat. En er hangt info over Duitse kaartjes. Ook is er maar liefst één Blauwnet-paaltje; leuk als dat eens een defect heeft. :')
Er stond eerder ook maar één mobiel NS paaltje hoor... Die zijn ook wel eens leeg geweest
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Floris schreef:Volgens een briefje in de trein Oldenzaal-Zutphen worden de kaartautomaten op dat traject de komende weken ook vervangen door Blauwnet-exemplaren.
Dat is al gebeurd.
Op Lochem zag ik vandaag inderdaad een nieuwe automaat, geen idee sinds wanneer, want zo vaak kom ik er niet meer. In de trein (39) heb ik geen briefje gezien.
Ik dacht een week of 2 geleden dat ze de automaten van Lochem, Goor, Delden, Hengelo Gezondheidspark en - Oost vervangen hebben. Zutphen en Hengelo niet uiteraard, Oldenzaal volgens mij ook niet...
De Arriva-automaat in Limburg kan NRW-tickets verkopen (tot grote verbazing van een DB-conducteur die niet wist wat hij nu weer in zijn hand had), dus misschien kan Keolis ook wel Niedersachsen-tickets verkopen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik heb zovaak in de bus/trein discussie gehad over de geldigheid van mijn NRW ticket uit Arnhem. Misschien moeten die chauffeurs en conducteurs eens goed opgeleid worden of moeten ze eenduidige lay-out voor het ticket kiezen.
In Solingen keek men ook een keer raar op toen ik aankwam met een NRW ticket van de NIAG. Zo'n ticket had hij in al die jaren nog niet gezien.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
regenmaker schreef:Ik heb zovaak in de bus/trein discussie gehad over de geldigheid van mijn NRW ticket uit Arnhem. Misschien moeten die chauffeurs en conducteurs eens goed opgeleid worden of moeten ze eenduidige lay-out voor het ticket kiezen.
Ik had ergens vorig jaar ook al een keer een conducteur die erg moeilijk keek naar een VRR 24-uursticket stufe D uit de automaat in Arnhem (die zag de ingangstijd volgens mij niet ofzo). En dat was notabene een Abellio-conducteur op de trein naar Arnhem toe :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Het probleem zit hem in het feit dat men een random naam en leeftijd ziet als men het kaartje scant. Inmiddels weet men dat op de RE19 wel, maar toen ik tussen Bochum en Gelsenkirchen de Abellio trein nam kreeg ik daar ook problemen mee. Ook gehad op de RE19 dat mijn kaartje als niet geldig bestempeld werd op zaterdagochtend (want voor 9:00 uur), maar in het weekend geldt dat niet. :') Dat was wel grappig overigens hele discussie met die conducteur, later kwam ze nog een keer terug om mij gelijk te geven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Suus schreef:De Arriva-automaat in Limburg kan NRW-tickets verkopen (tot grote verbazing van een DB-conducteur die niet wist wat hij nu weer in zijn hand had), dus misschien kan Keolis ook wel Niedersachsen-tickets verkopen?
Ze moeten ook NRW verkopen, want de NS automaten in Glanerbrug en de Eschmarke zijn nu ook vervangen door Blauwnet automaten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Die automaten waren bedoeld voor treinkaartjes binnen Nederland. Kaartjes naar Duitsland koop je immers bij de DB-automaat in de trein. De NS-automaten konden trouwens ook geen NRW-tickets verkopen, die hebben ook alleen maar CIV-tarief.
Zo lijkt het inderdaad wel... Wat moet NS Personeel nou bij DM90, als het voorlopig toch nog stil blijft staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ik weet niet hoe bijzonder het is, maar rond 9:45 stonden op station Lochem twee buurtbusjes. Eentje met Achterhoek op de bus (61xx als ik het goed onthouden heb), de ander Rivierenland (6402 als ik het goed onthouden heb), beide Mercedes-Benz Sprinter. De chauffeurs wisselden van busje en één busje reed geheel afwijkend van de route over de Kwinkweerd, parrallel aan het spoor, weg. Het vertrek van het andere busje heb ik niet gezien.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Haha, ja dat had ik er wel even bij kunnen zetten. Het ging mij er om dat er dus een uitwisseling was, er een busje was met Rivierenland er op en dat een busje geheel van de route afweek. Drie dingen die ik daar nooit eerder heb gezien.
Van de route afwijken is logisch: het is een belbus die op het station altijd klaarstaat, en alleen naar haltes rijdt waar iemand in of uit wil stappen. De snelste route is dan niet altijd de 'vaste' route.