Vervoerplan 2020 (U-OV):
Op 2 juli 2016 heeft U-OV de lijnenloop (en nummers) naar Zuilen gewijzigd. Van de lijnen 3, 16, 34 en 36 naar 3, 4 & 5. Nu wil U-OV dat weer veranderen naar 3, 7, 12 en 120. Niet erg handig. Ook de route door de schaakwijk vervalt, maar volgensmij is dat nu (zo’n beetje) het zwaartepunt van de huidige lijn 4. Ook lijn 27 is nu de spits erg druk.
Waarom willen ze de rechtstreeks lijnen van De Uithof naar Nieuwegein opheffen? Ze rijden niet voor niets een kwartierdienst. Ik weet niet hoe druk deze lijnen zijn maar ik vind het niet logisch. Overstappen wordt dus (bijna) de basis.
Veel wijken in Utrecht verliezen hun rechtstreeks verbinding met het centrum.
Op 2 juli 2016 had U-OV geknipte stadslijnen aan elkaar geknoopt om rechtstreeks verbindingen met het centrum te realiseren. Waarom zou je die lijnen knippen?
Goed dat U-OV de lijnenloop in Nieuwegein & Vianen veranderd.
Lijn 74 gaat afwisselend naar Zeist-Centum of Station Driebergen-Zeist rijden. Probeert U-OV zoveel mogelijk lijnen, zoveel mogelijk bestemmingen te geven? lijnen doe dat: 4, 34, 50, 73 & 74.
Nog even over die U-LINK:
28: Frequentie verlaging? Geen goed idee.
34: Waarom op zaterdag overdag 6x/uur tussen P+R Westraven en Zeist? Gaan daar daadwerkelijk mensen gebruik van maken? Tussen Zeist Vollenhove en Amersfoort rijden nu in de spits 4-6 bussen per uur. Dat gaat teurg naar 4x/uur. Volle bussen?
77: Ik rijd dagelijks door De Bilt maar ik heb nog nooit een volle 77 gezien. Dus waarom zouden ze de frequentie verhogen?
Tram 22 gaat rijden! (Eindelijk)
Op veel webstie’s staat dat tram 22 16x/uur rijden. Nu ineens toch maar 12x/uur.
Samenvatting: veel wijzingingen alleen zijn ze niet allemaal nuttig.