Dat ding gaat toch maar tot het station? Of heb ik wat gemist? :')De ov-verbinding naar het centrum
Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Zo groot is dat dorp toch niet?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Tram 28 komt eraan! *O* (Oh wacht)
Het verbaast mij eigenlijk niet meer. De testritten gaan momenteel goed, de frequentie is hoog, en stilgevallen trams heb ik niet gezien in de afgelopen maanden. Ik mis alleen nog de ritten met dubbele trams, maar daar hebben ze dan nu nog twee maanden de tijd voor. :)
Het verbaast mij eigenlijk niet meer. De testritten gaan momenteel goed, de frequentie is hoog, en stilgevallen trams heb ik niet gezien in de afgelopen maanden. Ik mis alleen nog de ritten met dubbele trams, maar daar hebben ze dan nu nog twee maanden de tijd voor. :)
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
In de ochtend van 25 mei zag ik een paar dubbele stellen rond het station rijden. Die proefritten zijn dus al bezig.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Er waren eerder berichten dat de lijn in eerste instantie alleen tussen Vaartsche Rijn en Science Park zou gaan rijden, omdat de tramhaltes bij Utrecht Centraal nog onveilig zouden zijn ergens bouwwerkzaamheden aldaar.
Maar klopt dat nog steeds of wordt nu wel de gehele lijn in 1 keer in gebruik genomen?
Maar klopt dat nog steeds of wordt nu wel de gehele lijn in 1 keer in gebruik genomen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Eerste jaar is tussen CS en Sciencepark. Tussen CS en Nieuwegein/ IJsstelstein zijn de perrons nog te hoog voor de nieuwe trams.
Dubbele tram gezien afgelopen zondag, jammer dat er toen door een storing niet gereden werd.
Weet een van jullie hoe je een gekoppelde 5 + 7 delige tram kunt stallen op P&R Science Park? De huidige opstelperrons zijn daarvoor te kort.
Dubbele tram gezien afgelopen zondag, jammer dat er toen door een storing niet gereden werd.
Weet een van jullie hoe je een gekoppelde 5 + 7 delige tram kunt stallen op P&R Science Park? De huidige opstelperrons zijn daarvoor te kort.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Dat is uiteindelijk niet doorgegaan en de problemen daar zijn nu opgelost, dus hij gaat meteen geheel rijden.Meltrain schreef:Er waren eerder berichten dat de lijn in eerste instantie alleen tussen Vaartsche Rijn en Science Park zou gaan rijden, omdat de tramhaltes bij Utrecht Centraal nog onveilig zouden zijn ergens bouwwerkzaamheden aldaar.
Maar klopt dat nog steeds of wordt nu wel de gehele lijn in 1 keer in gebruik genomen?
請勿靠近車門
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Iemand een idee het waarom van 2 camera’s gericht op de pantograaf? (Er even van uitgaande dat deze fotovraag hier thuis hoort).
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Mogelijk een onderdeel van een proef van het gekoppeld rijden? Mogelijk zijn ze bang dat na het onder hoge snelheid passeren van de stroomafnemer van het voorste voertuig de bovenleiding teveel gaat zwiepen zodat het achterste voertuig problemen krijgt met het contact.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Verplaatsing van het tramtracé in Nieuwegein City lukt volgend jaar zomer niet.. Wordt 2021.
Dat is nogal wat.. ligt de hele lijn er dan uit of deelt men e.e.a op.. dat er dus van en naar P+R Westraven wordt gereden, bijvoorbeeld?
Volgend jaar zomer dus 12 weken (achter elkaar?) geen tramverkeer in Utrecht west en N'gein/Ijsselstein,..De werkzaamheden aan het stationsgebied City Nieuwegein lopen uit. Het tramtracé in het centrum zou eigenlijk volgend jaar zomer zo'n tien meter richting het westen worden verplaatst, maar de planning blijkt onhaalbaar. (..)
De spoorverlegging zou gelijktijdig plaatsvinden met de werkzaamheden rond de vernieuwing van de sneltram tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstijn, de zogenoemde 'SUNIJ-lijn', zodat de tram maar één keer (12 weken) buitendienst gesteld zou worden. Door de opgelopen vertraging, zal de tram nu ook in de zomer van 2021 vijf weken niet rijden (..)
Vanaf 21 augustus 2020 rijden tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein nieuwe sneltrams met een verlaagde instap. Omdat deze niet kunnen aankomen bij de verouderde perrons in Nieuwegein, komt er tussen 2020 en 2021 een tijdelijke halte in de binnenstad.
Bron: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1929301/
Dat is nogal wat.. ligt de hele lijn er dan uit of deelt men e.e.a op.. dat er dus van en naar P+R Westraven wordt gereden, bijvoorbeeld?
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Tussen Nieuwegein Stadscentrum, Zuid en IJsselstein moet het complete spoor vernieuwd worden. Daar zal dan zeker geen tram rijden gedurende die 12 weken.
Op het traject Utrecht CS - Nieuwegein Stadscentrum is het spoor al vernieuwd, maar moeten wel de tramhaltes worden aangepast. Uiteraard worden de perrons lager, maar ook komen de sporen bij de haltes in beton te liggen. Zie ook de FACTSHEET. Dat zal dus ook stremmingen op dat gedeelte betekenen, geen idee of dat ook de volle 12 weken moet duren.
Op het traject Utrecht CS - Nieuwegein Stadscentrum is het spoor al vernieuwd, maar moeten wel de tramhaltes worden aangepast. Uiteraard worden de perrons lager, maar ook komen de sporen bij de haltes in beton te liggen. Zie ook de FACTSHEET. Dat zal dus ook stremmingen op dat gedeelte betekenen, geen idee of dat ook de volle 12 weken moet duren.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
In ieder geval slaat diegene die het Twitter account van Regiotram Utrecht beheert een, in mijn ogen, denigrerende en brutale toon aan voor incidenten op het baanvak. Ja, dat dat niet mag snap ik.... maar wil je het voorkomen daarvan op dergelijke wijze bereiken?
https://twitter.com/RegiotramU
https://twitter.com/RegiotramU
- AppleMoose
- Berichten: 6098
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Je snapt het niet. Dit is (zogenaamd) ludiek bedoeld. Heeft vast op de cursus of opleiding geleerd dat je vooral "humor" moet gebruiken. :X
En blandning av sött och salt.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
En natuurlijk moet het veiligheidsjihadpraatje kracht bijgezet worden, want IEDEREEN HAD WEL DOOD KUNNEN ZIJN EN DE WERELD VERGAAN!!!1!EEN!1! :Y
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Ik dacht dat borstklopperij iets Amsterdams was :X
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 3664
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Nee hoor, wij in Amsterdam zijn gewoon de enige van belang in Nederland. Helemaal geen borstklopperij voor nodig.
Ik heb geen onderschrift
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Ondertussen op de Uithof: de eerste OV-chippalen zijn geïnstalleerd.
Je gelooft het misschien niet, maar tram 22 komt eraan! :)
Je gelooft het misschien niet, maar tram 22 komt eraan! :)
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
En toch gaat lijn 22 voor mij nog steeds naar Tolsteeg en onder de Dom door...
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Wen er dan maar alvast aan dat lijn 12 vanaf december richting Zuilen gaat. Degene die dat bedacht heeft mag wat mij betreft snel een ander idee krijgen. :X
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Ik was afgelopen weekend in Utrecht, de gebouwde tramroute is weliswaar wat om, maar omdat er ook weinig overwegen en tussenhaltes zijn verwacht ik zelf dat het voor de reiziger geen extra reistijd oplevert. Het blijft natuurlijk een nogal geldverspillend project maar dat staat wat mij betreft wat buiten de discussie over de route.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Je moet dus op de haltes in- en uitchecken in plaats van in de trams?Z2N schreef:Ondertussen op de Uithof: de eerste OV-chippalen zijn geïnstalleerd.
http://i.imgur.com/IQN97Ep.jpg
Je gelooft het misschien niet, maar tram 22 komt eraan! :)
Waarom? Het zou dom zijn om lijnnummers ongebruikt te laten, alleen maar omdat ze in het verleden al eens gebruikt zijn. Bovendien past het lijnnummer 12 op die route goed bij lijn 120. :)Z2N schreef:Wen er dan maar alvast aan dat lijn 12 vanaf december richting Zuilen gaat. Degene die dat bedacht heeft mag wat mij betreft snel een ander idee krijgen. :X
(Dat op dezelfde dag lijn 18 vernummerd wordt in 24 en 24 in 19 vind ik eerlijk gezegd nog verwarrender. :X )
Een geldverslindend project is het zeker, maar geldverspillend? :? Kun je dat nader toelichten?Vinny schreef:Het blijft natuurlijk een nogal geldverspillend project maar dat staat wat mij betreft wat buiten de discussie over de route.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Bij de “oude” sneltram moet je ook op de haltes inchecken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
Geen extra reistijd zeg je? Reistijdverbetering, bedoel je. In de avondspits staat lijn 12 vaak vast op de Weg tot de Wetenschap en daar komt met de tram een eind aan. (En ook zonder files moet de tram net iets sneller gaan dan de bus. De tram mag 70 rijden buiten de stad m.u.v. de 40(?) km/h bocht bij Lunetten.)Vinny schreef:Ik was afgelopen weekend in Utrecht, de gebouwde tramroute is weliswaar wat om, maar omdat er ook weinig overwegen en tussenhaltes zijn verwacht ik zelf dat het voor de reiziger geen extra reistijd oplevert. Het blijft natuurlijk een nogal geldverspillend project maar dat staat wat mij betreft wat buiten de discussie over de route.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
De trams bereiken de Weg tot de Wetenschap vanaf het CS in 6 minuten, met de 12 ben je dan net bij de Sterrenwijk (als het meezit). Mijn forenzenrit wordt zo'n 4-5 minuten sneller na de zomer, in 12 minuten naar de Heidelberglaan.
Re: Uithoflijn valt tientallen miljoenen duurder uit: ‘Topje van de ijsberg’
En dat is natuurlijk ook een grote als, want alleen de frequentie van lijn 12 zelf zorgt al wel eens voor opstopping voor m'n gevoel. Voeg daar de rest van de Utrechtse spits, inclusief een frequente lijn 41, aan toe en je bent echt wel even bezig.
De meeste van mijn reizen met de 12 zijn in de spits, en anders zie ik Galgenwaard-Vaartsche Rijn vanuit de 29; de keren dat ik buiten de spits reisde was ik oprecht verbaasd hoe snel de 12 bij het station is zonder opstoppingen.
De meeste van mijn reizen met de 12 zijn in de spits, en anders zie ik Galgenwaard-Vaartsche Rijn vanuit de 29; de keren dat ik buiten de spits reisde was ik oprecht verbaasd hoe snel de 12 bij het station is zonder opstoppingen.
Laatst gewijzigd door Cas op vr 14 jun 2019, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
請勿靠近車門
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten