Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Nicketick schreef:Ik heb vanmiddag een waterstofbus van de RET zien rijden op de Zonnelaan in Groningen in de richting van Zernike. Helaas geen foto’s of nummertje..
Reed demoritten omdat dit type gaat rijden in de nieuwe concessie. Was nummertje 407.
JuJ4 schreef:Weet iemand waarom afgelopen week de Emmerse stadsbus 3030 op 22 reed vanaf Zweeloo naar Assen? Daarna met de 20 naar Meppel, 32 naar Hoogeveen, 27 terug naar Emmen om daarna de stalling in te gaan? Normaal horen dit soort bussen toch niet op zulke omlopen?
Kan door een defect of andere oorzaken wel eens gebeuren dat een ander type bus op een streeklijn beland. Liever een stadsbus dan geen bus zullen we maar zeggen.
Nicketick schreef:Ik heb vanmiddag een waterstofbus van de RET zien rijden op de Zonnelaan in Groningen in de richting van Zernike. Helaas geen foto’s of nummertje..
Reed demoritten omdat dit type gaat rijden in de nieuwe concessie. Was nummertje 407.
En is alweer terug naar Rotterdam, met een bergingswagen (ongetwijfeld omdat ze het niet op één waterstoflading halen).
Wat is het verschil tussen de huidige Groningse en Rotterdamse waterstofbus? Beide zijn een VanHool A330. Zo te zien heeft de Rotterdamse versie lage vloer over de gehele lengte (stad uitvoering) en is de Groningse alleen low entry (streek uitvoering).
ICE105 schreef:Wat is het verschil tussen de huidige Groningse en Rotterdamse waterstofbus? Beide zijn een VanHool A330. Zo te zien heeft de Rotterdamse versie lage vloer over de gehele lengte (stad uitvoering) en is de Groningse alleen low entry (streek uitvoering).
Je hebt zojuist je eigen vraag beantwoord :Y
Die van RET wordt ingezet vanuit de stad en die van Qbuzz in de streek.
Bus kwam vermoedelijk vanaf De Punt. 50 mensen zaten erin volgens RTV Noord. Gelukkig dat iedereen het voertuig op tijd kon verlaten. (de 3009 strandde ook al op de lijn naar Eelde)
Alweer een Citaro afgebrand? In Tilburg komt het ook niet zelden voor.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Was volgens mij de rit die om 08:17 vertrokken is uit De Punt. 112Groningen heeft het ook over een olielek tussen Overwinningsplein en Jan Luykenstraat. Op die foto lijkt het ook alsof er een plas olie achter de bus in de brand staat.
JordiBrabant schreef:Alweer een Citaro afgebrand? In Tilburg komt het ook niet zelden voor.
Citaro's zijn nogal gevoelig voor brand heb ik het idee. Opvallend is wel dat zowel bij deze brand als die in Tilburg er een oliespoor achter de bus ligt.
Gezien de plaats waar de bus is uitgebrand denk ik wel dat dit een bekende Citaro-brand is. Lijkt dezelfde manier van branden als de 3009 in Eelde een paar jaar geleden.
Motorbranden zijn wel iets typisch voor Citaro's ja, al valt het tegenwoordig wel mee vergeleken met de eerste reeks bij Stadsbus Maastricht waarvan er nog frequenter bussen uitbrandden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
JeroenSpock schreef:Kan hij naast zijn broertje gaan staan bij Wensink :)
Op Facebook had iemand onder een bericht van RTV Noord dat er zaterdag ook al een brand was geweest op lijn 9, daar had ik nog niets over gelezen. Bedoel je dat die bij Wensink staat?
gebruiker77 schreef:Wat is het probleem dan? De vorige Citaro brandde af tijdens temperaturen van >30 graden, dat was vandaag wel anders.
Sommige series van de Citaro hebben veel te maken gehad met motorbranden. Er zijn tientallen Citaro's in de brand gevolgen, allemaal vanuit de motor. Deze is wel afwijkend van de rest volgens mij, want ik kan me niet herinneren dat de bus daar ook eerst flink wat liters olie kwijtraakte (er lag vanmorgen een flink spoor vanaf het Overwinningsplein tot de plek van de brand).
gebruiker77 schreef:Wat is het probleem dan? De vorige Citaro brandde af tijdens temperaturen van >30 graden, dat was vandaag wel anders.
Sommige series van de Citaro hebben veel te maken gehad met motorbranden. Er zijn tientallen Citaro's in de brand gevolgen, allemaal vanuit de motor. Deze is wel afwijkend van de rest volgens mij, want ik kan me niet herinneren dat de bus daar ook eerst flink wat liters olie kwijtraakte (er lag vanmorgen een flink spoor vanaf het Overwinningsplein tot de plek van de brand).
Bij de branden in Tilburg was ook spraken van een (lang) oliespoor op de weg.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Het lijkt er op dat Qbuzz alle kassas in de Q-links alweer vervangen heeft: er zitten nu twee knopjes (+ en -) aan de zijkant van de kassa en een OV-Chipkaart logo op de bovenkant.