Syntus wint concessie Midden-Overijssel
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Tweedehands van connexxion wordt lastig. Als ik me niet vergis heeft connexxion een zodanige overeenkomst met de handelaren die hun overtollige bussen verkopen dat ze niet aan concurrenten verkocht mogen worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Het grappige is dat er geen nieuw materieel is geëist Tweedehands materieel werd ook toegestaan, zolang het gedurende de concessie de gemiddelde leeftijdsgrens van 8 jaar en maximale leeftijdsgrens van 12 jaar maar niet overschrijdt. Dus een vervoerder mag inschrijven met 4 jaar oud materieel dat halverwege de concessie wordt vervangen. Emissienormen spelen natuurlijk ook wel een rol.88122903 schreef:Het is dat er nieuw materiaal geeist wordt, anders had men voor tweehands den oudsten bussen van Connexion en HTM kunnen kiezen, dit materiaal doet zeker niet onder voor nieuw materieel.
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Ambassadors zijn voor een krappe dgrl niet geschikt voor een stadsdienst. Ookal doen ze dat nu ook, maar de ambassador staat nu niet bekend om zijn snelle reactievermogen...88122903 schreef:Als er eventueel toekomstig materiaal moet komen(vanwege winst huidige conceesies) zou ik altijd voor Berkhof Ambrasandor kiezen, dit materiaaal gebruikt nog steeds het minste brandstof, en kosten laag houden blijft belangrijk in OV land.
Verder vraag ik mij af of MAN (met zijn lion city busjes), Mercedez-benz (met zijn citaro's) en Volvo (met de 7700/8700) niet stil hebben gezeten op het gebied van mileuvriendelijk... Ik persoonlijk denk van wel (dus niet stilgezeten)...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Qua milieunormen: Euro 3 voor de streek is geëist, EEV voor de stadsdiensten..
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Even voor de duidelijkheid:
deze concessie zal zo'n 70 tot 80 bussen nodig hebben; m.u.v. Van Hool kunnen alle busleveranciers die leveren binnen 8 maand(uitgaande van de 6 weken bedenktijd kom je op 1 januari definitieve contract..... ingang nieuwe contract 1 september, maakt samen 8 maand. Voldoende tijd aangezien de 112 bussen voor Twente in 3 maand gebouwd zijn en die wagens helemaal niet slecht zijn.
Syntus zal mogelijk de oudere serie Ambassadors 1451-1460 doorschuiven naar M-O, bus is 6 jaar oud en Euro 3.
Ambassadors op de stadsdienst blijkt geen probleem te zijn... niet in Zwolle, niet in Deventer en niet in Enschede.
Waar Syntus de bestelling plaatst is nog niet duidelijk en dat zal ook niet eerder duidelijk worden dan dat daadwerkelijk het definitieve contract wordt getekend.
8 maand voorbereidingstijd voor een BUSconcessie is veel, in Twente was pas 8 maand van te voren bekend wie de nieuwe vervoerder zou worden en pas 6 maand van te voren zijn de bussen besteld.
Let wel.... dit gaat om een vrij kleine concessie van 80 bussen en 300 chauffeurs.
Overname van materiaal zal Syntus waarschijnlijk niet doen omdat het gewoon niet nodig is.
De Ambassadors van Connexxion zullen elders in het land de 2800-serie gaan vervangen en mogelijk dat dan ook al de afvoer begint van de eerste serie Ambassadors 8100-8155(die nu al opduiken in die regio en in Drenthe).
Alle nieuw geleverde bussen bij Connexxion voldoen al aan de EEV norm. Alle busleveranciers hebben EEV versies en dat is momenteel ook wat het meest verkocht wordt. Er wordt maar sporadisch Euro 4 en Euro 5 verkocht, als dat verkocht wordt dan is dat vaak aan een onderaannemer. Het prijsverschil tussen Euro 5 en EEV is vrijwel nihil.
Dus neem maar van mij aan dat het allemaal helemaal goed komt met Syntus.
deze concessie zal zo'n 70 tot 80 bussen nodig hebben; m.u.v. Van Hool kunnen alle busleveranciers die leveren binnen 8 maand(uitgaande van de 6 weken bedenktijd kom je op 1 januari definitieve contract..... ingang nieuwe contract 1 september, maakt samen 8 maand. Voldoende tijd aangezien de 112 bussen voor Twente in 3 maand gebouwd zijn en die wagens helemaal niet slecht zijn.
Syntus zal mogelijk de oudere serie Ambassadors 1451-1460 doorschuiven naar M-O, bus is 6 jaar oud en Euro 3.
Ambassadors op de stadsdienst blijkt geen probleem te zijn... niet in Zwolle, niet in Deventer en niet in Enschede.
Waar Syntus de bestelling plaatst is nog niet duidelijk en dat zal ook niet eerder duidelijk worden dan dat daadwerkelijk het definitieve contract wordt getekend.
8 maand voorbereidingstijd voor een BUSconcessie is veel, in Twente was pas 8 maand van te voren bekend wie de nieuwe vervoerder zou worden en pas 6 maand van te voren zijn de bussen besteld.
Let wel.... dit gaat om een vrij kleine concessie van 80 bussen en 300 chauffeurs.
Overname van materiaal zal Syntus waarschijnlijk niet doen omdat het gewoon niet nodig is.
De Ambassadors van Connexxion zullen elders in het land de 2800-serie gaan vervangen en mogelijk dat dan ook al de afvoer begint van de eerste serie Ambassadors 8100-8155(die nu al opduiken in die regio en in Drenthe).
Alle nieuw geleverde bussen bij Connexxion voldoen al aan de EEV norm. Alle busleveranciers hebben EEV versies en dat is momenteel ook wat het meest verkocht wordt. Er wordt maar sporadisch Euro 4 en Euro 5 verkocht, als dat verkocht wordt dan is dat vaak aan een onderaannemer. Het prijsverschil tussen Euro 5 en EEV is vrijwel nihil.
Dus neem maar van mij aan dat het allemaal helemaal goed komt met Syntus.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Media kunnen toch verwarrend zijn.Bastiaan schreef:Het grappige is dat er geen nieuw materieel is geëist Tweedehands materieel werd ook toegestaan, zolang het gedurende de concessie de gemiddelde leeftijdsgrens van 8 jaar en maximale leeftijdsgrens van 12 jaar maar niet overschrijdt. Dus een vervoerder mag inschrijven met 4 jaar oud materieel dat halverwege de concessie wordt vervangen. Emissienormen spelen natuurlijk ook wel een rol.88122903 schreef:Het is dat er nieuw materiaal geeist wordt, anders had men voor tweehands den oudsten bussen van Connexion en HTM kunnen kiezen, dit materiaal doet zeker niet onder voor nieuw materieel.
Want als je de website nieuws.overijsel.nl leest staat er dat het materieel vernieuw moet worden, tja dan denk je snel aan nieuw materiaal omdat je op deze blog leest dat het huidige connexion materiaal niet zo oud is.
Maar tja ik had het kunnen weten dat media niet altijd even betrouwbaar is.
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
De media heeft een probleem met luisteren en lezen. Het lijkt er op dat er momenteel een groep journalisten rondwaard die een perfect geschreven persbericht zelf even aanpassen aan een gerucht wat ze gehoord hebben.
Binnen een andere hobby van mij ben ik jarenlang verantwoordelijk geweest voor de publiciteit. Hiervoor heb ik ook persberichten geschreven. Sterker nog... ik heb er zelfs een cursus voor gevolgd.
Als je dan ziet dat ze zomaar je bericht wijzigen met geruchten die komen van mensen die helemaal niet bij de groep betrokken zijn, dan vraag je je even af waar de journalist of de redactie mee bezig is.
Momenteel zie je steeds vaker dat kranten niet echt objectief verslag doen van gebeurtenissen. Ook snapt de media niet het verschil tussen Connexxion OV, Connexxion Taxi Services en Connexxion Tours. Ze scheren alles over 1 kam: De Connexxion bus of de Connexxion chauffeur. Niet beseffende dat publiciteit van een CTS chauffeur effect kan hebben op de OV chauffeur.
Kortom..... als het om details gaat omtrent concessies kun je even beter uit gaan van de berichten die medewerkers van de bedrijven hier neer zetten.
Binnen een andere hobby van mij ben ik jarenlang verantwoordelijk geweest voor de publiciteit. Hiervoor heb ik ook persberichten geschreven. Sterker nog... ik heb er zelfs een cursus voor gevolgd.
Als je dan ziet dat ze zomaar je bericht wijzigen met geruchten die komen van mensen die helemaal niet bij de groep betrokken zijn, dan vraag je je even af waar de journalist of de redactie mee bezig is.
Momenteel zie je steeds vaker dat kranten niet echt objectief verslag doen van gebeurtenissen. Ook snapt de media niet het verschil tussen Connexxion OV, Connexxion Taxi Services en Connexxion Tours. Ze scheren alles over 1 kam: De Connexxion bus of de Connexxion chauffeur. Niet beseffende dat publiciteit van een CTS chauffeur effect kan hebben op de OV chauffeur.
Kortom..... als het om details gaat omtrent concessies kun je even beter uit gaan van de berichten die medewerkers van de bedrijven hier neer zetten.
When you're tired of London, you're tired of life
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Een journalist die een persbericht ongewijzigd overneemt is ook geen goede journalist...
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Je moet even lezen wat er staat... dat ze iets veranderen is tot daar aan toe, maar veranderen met onwaarheden zonder overleg met de schrijver van het stuk..... is wat anders.
Zeker als het stuk wat geschreven is objectief is en het stuk wat geplaatst subjectief is gewijzigd.
Bij mijn weten hoort een journalist objectief te zijn.
Maar goed..... de media hoort weliswaar een bel klinken, alleen zoeken ze de klepel in Deventer terwijl de bel in Zwolle hangt.
Zeker als het stuk wat geschreven is objectief is en het stuk wat geplaatst subjectief is gewijzigd.
Bij mijn weten hoort een journalist objectief te zijn.
Maar goed..... de media hoort weliswaar een bel klinken, alleen zoeken ze de klepel in Deventer terwijl de bel in Zwolle hangt.
When you're tired of London, you're tired of life
Syntus wint met nagelnieuwe vloot
Syntus wint met nagelnieuwe vloot
Geplaatst op: donderdag 19 november 2009 om 20:59
Laatst bijgewerkt: donderdag 19 november 2009 om 21:01
'Een gemoedelijke streekvervoeder in de Achterhoek', is het regionaal vervoersbedrijf Syntus al eens genoemd. Met 140 bussen in de wijde regio rond Doetinchem en met boemeltreinen tussen Arnhem, Tiel, Winterswijk, Zutphen en Oldenzaal bouwde de vervoerder wel een tamelijk sympathieke naam op bij de reizigers.
Door treinstellen te vernoemen naar Willem Wilmink en regionale sporthelden, dat soort werk. Nu neemt Syntus ineens een reuzensprong, met nog eens 100 bussen erbij wordt dat deel van het bedrijf bijna eens zo groot.
Lees verder
Geplaatst op: donderdag 19 november 2009 om 20:59
Laatst bijgewerkt: donderdag 19 november 2009 om 21:01
'Een gemoedelijke streekvervoeder in de Achterhoek', is het regionaal vervoersbedrijf Syntus al eens genoemd. Met 140 bussen in de wijde regio rond Doetinchem en met boemeltreinen tussen Arnhem, Tiel, Winterswijk, Zutphen en Oldenzaal bouwde de vervoerder wel een tamelijk sympathieke naam op bij de reizigers.
Door treinstellen te vernoemen naar Willem Wilmink en regionale sporthelden, dat soort werk. Nu neemt Syntus ineens een reuzensprong, met nog eens 100 bussen erbij wordt dat deel van het bedrijf bijna eens zo groot.
Lees verder
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
In dat artikel lijkt het alsof Connexxion als merk ook buiten Nederland voorkomt, wat men bedoelt is Transdev. Moeilijk hoor, research. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Dit was Arriva haar voorbeeld voor de concessie Midden-Overijssel, die ze uiteindelijk niet hebben gewonnen
Met dank aan Gijsbert Treffers van Ov inboskoop.
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
De uiteindelijke kleurstelling zal er toch iets anders uit zien
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Gelukig maar want het is een behoorlijk tijdje geleden dat ik zo'n slechte smaak tegengekomen ben.Bastiaan schreef:De uiteindelijke kleurstelling zal er toch iets anders uit zien
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Breng? Of is dat nog slechter .
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Deze bus was helemaal flets blauw, ze hebben bij de breng bus misschien ook wel fletse kleuren gebruikt maar een groot gedeelte is toch wit en dat geeft toch een beetje rust aan het geheel.Frank schreef:Breng? Of is dat nog slechter .
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
OP de site van Syntus Overijssel staan nog een paar meer plaatjes, zij het erg klein.
http://www.syntusoverijssel.nl/nieuws/b ... rrein.aspx
http://www.syntusoverijssel.nl/nieuws/b ... rrein.aspx
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Ah, ik vroeg me al af waarom er de laatste weken meerdere 8100'en op de Zwolse stadsdienst reden. Ik had een kennis bij de provincie al gemaild voor een verklaring, maar het antwoord staat hier al gewoon :)
Wat we er in Zwolle onder anderen voor terug krijgen ... Ach ja, een bus is een bus. Deze is slechts drie jaar ouder dan wat er normaal gesproken had moeten rijden, al is drie jaar leeftijdsverschil wel veel voor een bus in hedendaags aanbestedingenland :(
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4021/4714714981_746792a290_b.jpg[/smallimg]
Wat we er in Zwolle onder anderen voor terug krijgen ... Ach ja, een bus is een bus. Deze is slechts drie jaar ouder dan wat er normaal gesproken had moeten rijden, al is drie jaar leeftijdsverschil wel veel voor een bus in hedendaags aanbestedingenland :(
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4021/4714714981_746792a290_b.jpg[/smallimg]
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Niet alleen een aantal stads-8800'en zijn hier verdwenen. De Overijsselse 8116 is in Haarlem gespot: http://yfrog.com/jopfhkj
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Zelf heb ik altijd het gevoel dat de series 8100 en 8300 'van ons' zijn. Die dingen zie ik overal opduiken! Laatst nog in Leiden gezien en zo. Maar welke uit die series horen nou werkelijk bij Salland?
Ik doe ook maar wat
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
8300-8400 hoorde ook wel bij Zaanstreek en Haaglanden streek.
Ik denk wel dat de lage 8300's in die regio thuis horen.
Ik denk wel dat de lage 8300's in die regio thuis horen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel
Het is niet zo dat de serie 8100 bij Overijssel hoort. We noemen het "de 8100'en", hoewel het eigenlijk maar gaat om een gedeelte uit die serie. Dat zal in jouw regio waarschijnlijk ook zo zijn.Ardan schreef:Zelf heb ik altijd het gevoel dat de series 8100 en 8300 'van ons' zijn. Die dingen zie ik overal opduiken! Laatst nog in Leiden gezien en zo. Maar welke uit die series horen nou werkelijk bij Salland?
Wel bij de stadsdienst Zwolle horen normaal gesproken de 8892-8814 (met MAXX Zwolle logo's). Dan heb je nog de 8815-8825, die volgens mij bedoeld waren als aanvulling voor de streeklijnen, maar ze duiken ook regelmatig op in de stadsdienst.
Daarnaast rijden er nog diverse Den Oudsten B96 2800'en op de streeklijnen.
Ik houd het nog niet erg lang bij, dus misschien zit ik er hier en daar naast.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten