Volgens mij was het gewoon een blauw/gele. Natuurlijk wel tot Bad Bentheim.Daniel schreef:Da's heel veel jaren terug, toen waren ze nog Fyra-rood zelfs. Maar met de huidige softwareversie voor de HSL mogen de Traxxen alleen in Nederland en België komen, door de D in het toelatingsraster staat een kruis.Milco schreef:Zijn er dan onvoldoende TRAXX'en? Enkele jaren terug is er wel eens eentje gebruikt voor de IC-Berlijn meen ik me te herinneren.
Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dan was het niet goed, want het waren echt alleen die twee locs.Daniel schreef:Als het goed is zat daar nog een derde loc bij, die kwamen vanaf de onderhoudslocatie in Maastricht vandaan (ja, die locs worden lekker in de buurt van hun inzetgebied onderhouden)Meltrain schreef:Ik zag, toen ik om 17:00 uur op Amsterdam Amstel stond, wel de 1752 die de 1765 in noordelijke richting trok. Heeft dat ook iets daarmee te maken?
Tweede klasse SNG zit (veel) beter dan de houten-plank-met-stofje-banken, maar minder zacht dan de comfortabele banken van DDAR.Ik heb nog geen ervaring met 2e klasse SNG, maar in de 1e klasse kan je beter DDAR hebben qua comfort (zelfs in de stammen waarvan een Bv omgebouwd is tot ABv met slechts een ander stofje over de banken).Zolang je maar op de juiste plek zit, is DDAR best goed uit te houden.Maurice Hooikammer schreef:Ze zouden volgens planning deze maand dat verschrikkelijke DDAR eindelijk vervangen.
Wel vind ik SNG comfortabeler dan de FLIRT en SLT.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik hoor het graag als ik kleurenblind blijk te zijn, maar volgens mij is deze rood...Wubbo schreef:Volgens mij was het gewoon een blauw/gele. Natuurlijk wel tot Bad Bentheim.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat betekent natuurlijk niet dat er niet ook een geel/blauwe voor de IC Berlijn heeft gestaan.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Een geel/blauwe kan ik mij ook wel herinneren ja, alleen geen idee meer hoe lang dat geleden is...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is precies één keer voorgekomen en daarna nooit weer. Dan kun je wel raden hoeveel gezeur dat opgeleverd heeftDaniel schreef:Ik hoor het graag als ik kleurenblind blijk te zijn, maar volgens mij is deze rood...Wubbo schreef:Volgens mij was het gewoon een blauw/gele. Natuurlijk wel tot Bad Bentheim.
http://www.dbleumink.nl/fotoarchief/050 ... sfoort.jpg
Laatst gewijzigd door Ardan op di 18 jun 2019, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald.
Reden: Foto uit quote gehaald.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: vr 03 mar 2017, 21:28
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Welke softwareversie zit er dan op het traject naar Bad Bentheim?Daniel schreef: Da's heel veel jaren terug, toen waren ze nog Fyra-rood zelfs. Maar met de huidige softwareversie voor de HSL mogen de Traxxen alleen in Nederland en België komen, door de D in het toelatingsraster staat een kruis.
Oftewel, is dat van toepassing voor het rijden onder ATB?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Gewoon ATB en PZB, met alleen een ERTMS-baken om automatisch over te schakelen. Maar de softwareversie van de TRAXXen is gewoon niet toelaten in Duitsland (gewoon nooit aangevraagd). En dus ook niet in Bad Bentheim.
-
- Berichten: 860
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja de banken in het rijtuig met en stuurstand zitten nog wel goed. Maar dan nog is de beenruimte erbarmelijk, zeker als je met z'n vieren in zo'n vierzits moet. Daarnaast zijn ze gewoon erg vies, besmeurd en ze stinken. En dan is het nu ook je helemaal kapot zweten zonder airco.Meltrain schreef: Zolang je maar op de juiste plek zit, is DDAR best goed uit te houden.
Na anderhalf jaar dagelijks anderhalf uur in die dingen zitten ben ik er wel echt klaar mee nu. Laat SNG maar snel komen, zit veel beter.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen Universiteit Hasselt
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zoals dennistd al schrijft verderop: nooitWubbo schreef:Dat betekent natuurlijk niet dat er niet ook een geel/blauwe voor de IC Berlijn heeft gestaan.
Of in elk geval niet de grens over, volgens mij is er weleens een periode geweest waarin de ICB-stammen om een of andere reden binnen Nederland heen en weer pendelden en dat kan op zich wel met een Traxx natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zeg nooit nooit. (al was dit niet de grens over).
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Je ben ech superkleurenblind vrind. Dit is heul wel blauw!! -o-Daniel schreef:Ik hoor het graag als ik kleurenblind blijk te zijn, maar volgens mij is deze rood...Wubbo schreef:Volgens mij was het gewoon een blauw/gele. Natuurlijk wel tot Bad Bentheim.
http://www.dbleumink.nl/fotoarchief/050 ... sfoort.jpg
Laatst gewijzigd door Ardan op di 18 jun 2019, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald.
Reden: Foto uit quote gehaald.
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hoe zit het dan met die goederen Traxx'en? Rijden over de Betuwe route met ERTMS, Duitsland in, toch?
Zit daar dan een heel ander software pakket in?
Zit daar dan een heel ander software pakket in?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die hebben inderdaad weer een andere software-versie die waarschijnlijk niet op de HSL toegelaten is.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En die hebben vast geen groene lamp "deuren dicht" gok ik zo (A)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hebben wel meerdere treinen niet (meer), een groene lamp. Zwenzwoka Flirt bijvoorbeeld ook niet meer, en de eurobahn/abellio Flirt3 ook niet
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
mag dat in 2019?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja hoor. Als je plechtig belooft er niet mee op de HSL te rijden (A)
Die groene lamp voegt weinig toe op trajecten waar de machinist zelf de deuren sluit.
Die groene lamp voegt weinig toe op trajecten waar de machinist zelf de deuren sluit.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja ... maar hoe weet je dan of alle deuren goed gesloten zijn?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Middels de witte lamp 'Deuren dicht'. Ze mogen niet meer groen zijn van de EU.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Aha ... oké ... bedankt voor het antwoord.
Heeft dit ook (eventueel) iets te maken met kleurenblindheid?
Heeft dit ook (eventueel) iets te maken met kleurenblindheid?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nee, als je kleurenblind bent, kun je überhaupt niet werken als conducteur of machinist. De achterliggende gedachte zou zijn dat een groene lamp voor verwarring kan zorgen. Er zouden situaties zijn geweest waarbij een machinist een stoptonend (rood) sein zou hebben gemist en in de achteraf opgenomen verklaring verklaard zou hebben er volledig van overtuigd te zijn een groen sein te hebben gezien. Mogelijk zou dat dan de groene lamp kunnen zijn geweest op het dashboard in de cabine. Door die lamp nu wit uit te voeren, kan men dat mogelijke gevaar van verwarring voorkomen. En daar valt wel wat voor te zeggen.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar dan kan ie nu toch verward worden met het V-lampie op het perron? (A)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Daarom gaan die knipperen.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat die gaan knipperen had toch juist te maken met de zichtbaarheid als je tegen de zon in naar een vertreksein staat te kijken als HC?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten