Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ach, ik vind het een leuke reden. En anders verzinnen we toch gewoon een nieuwe kleur van de lamp deuren dicht voor de volgende generatie sprinters en dubbeldekkers :)
Wat vinden jullie van pimpelpaars?
Voor de ICNG is het al te laat, die krijgt gewoon een witte lamp.
Wat vinden jullie van pimpelpaars?
Voor de ICNG is het al te laat, die krijgt gewoon een witte lamp.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja, natuurlijk, maar op Aking moet je toch niet al te serieus reageren? Ze gaan trouwens vooral voor het schijnen van de zon op het vertreklicht, waardoor het lijkt alsof het vertreklicht brandt, knipperen.Daniel schreef:Dat die gaan knipperen had toch juist te maken met de zichtbaarheid als je tegen de zon in naar een vertreksein staat te kijken als HC?
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Bij de eurobahn/Abellio Flirts zitten ze gewoon bij de deur zelf, zover ik me kan herinnerenmarvinkok schreef:Hebben wel meerdere treinen niet (meer), een groene lamp. Zwenzwoka Flirt bijvoorbeeld ook niet meer, en de eurobahn/abellio Flirt3 ook niet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dit gaat over een groene lamp op de stuurtafel van de machinist
Bij de deur zelf ziet de machinist ze niet hè
Bij de deur zelf ziet de machinist ze niet hè
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Haha nee dat snap ik ook wel ja
Maar ze hebben weldegelijk nog een groene lamp dus helemaal weg zijn ze niet.
Maar ze hebben weldegelijk nog een groene lamp dus helemaal weg zijn ze niet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar dat is niet de Groene Lamp die bedoeld wordt. Die heeft er weinig mee te maken. Al kun je bij die multicourante Flirts wel bij de deur zelf zien of ie netjes meedoet met de Grünschleife, oftewel de veiligheidsstroomlus, een klein groen vierkant lampje links van de deur. Zodra die lus verbroken is krijg je foutmeldingen en mag je niet rijden.
Voor de machinist geldt ook dat als tijdens het rijden de Groene Lamp (of z'n equivalent) dooft er direct gestopt dient te worden.
Voor de machinist geldt ook dat als tijdens het rijden de Groene Lamp (of z'n equivalent) dooft er direct gestopt dient te worden.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Omdat ik SLT zo veel mogelijk probeer te vermijden, zit ik nu pas voor het eerst in een stel met gerenoveerde stoelen. Ik ben niet positief over die stoelen. :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mogen we ook weten waarom niet?
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het is beleid van NS dat je zo snel mogelijk oprot uit de trein, dus plaatsen ze in elke trein kl*testoelen :Y
Goh.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ze hebben de stoelen van de SNG juist uit laten testen door de reizigers. Toch hoor ik veel negatieve verhalen over het comfort van de stoelen van de SNG. Ik heb zelf nog nooit in een SNG gezeten, maar ik vind dat best een vreemde gewaarwording.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Tja dat krijg je als je reizigers laat kiezen tussen soortgelijke stoelen. Dan kan dit best het fijnst zittende model zijn, het blijven natuurlijk stoelen die lang mee gaan en weinig kosten. (Alles relatief natuurlijk)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nouja, het kan natuurlijk dat de alternatieven nog slechter zaten dan wat er nu in SNG zit. Dat die als beste uit de test kwamen wil niet zeggen dat ze lekker zaten.
Zelf alleen nog 1e klasse in SNG gezeten, maar het schijnt dat de 2e klasse stoel beter zit dus dat moet ik nog eens proberen. De 1e klasse variant is inderdaad nogal oncomfortabel, zelfs SLT zit nog beter (ook met de nieuwe bekleding, wat qua comfort niet direct een verbetering is).
Zelf alleen nog 1e klasse in SNG gezeten, maar het schijnt dat de 2e klasse stoel beter zit dus dat moet ik nog eens proberen. De 1e klasse variant is inderdaad nogal oncomfortabel, zelfs SLT zit nog beter (ook met de nieuwe bekleding, wat qua comfort niet direct een verbetering is).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vind die SNG stoelen best fijn. Ja, je moet wel rechtop zitten maar je zit dan tenminste wel met een goede houding.
PSA: Links gaan, rechts staan
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het probleem is niet het rechtop zitten, maar bij die 1e klasse stoel zit er een bult in de rugleuning en of je dat comfortabel vindt hangt heel erg van je lichaamsbouw af. Als de holte in je rug op dezelfde plek zit kan dat comfortabel zijn, maar zit die net niet op dezelfde hoogte dan is het hoogst oncomfortabel.
Net zoiets zijn voorgevormde stoeltjes die je in sommige bussen tegenkomt, dat zit ook voor geen meter als je wat breder gebouwd bent.
Net zoiets zijn voorgevormde stoeltjes die je in sommige bussen tegenkomt, dat zit ook voor geen meter als je wat breder gebouwd bent.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In een SNG sta ik het liefst. Daarmee belast ik mijn rug het minst.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Uitslag van de test door reizigers wordt meegenomen in de beslissing welke stoelen er in de treinen komen. Dat betekent dus niet dat ze een beslissende stem hebben en de uitslag 1-op-1 wordt overgenomen. En het kan inderdaad zijn dat de alternatieven nog slechter waren...
Goh.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vond zelf één van de andere stoelen uit de test fijner.
Dit was echter wel degelijk de keuze van de meeste reizigers, en dat het een goedkope stoel was met eenvoudig onderhoud heeft uiteraard ook wel meegeholpen :)
Ik vind zelf de 2e klas stoelen van SNG beter zitten dan 1e klas, uiteraard omdat die bobbel daar minder aanwezig is en de stoelen (door het ontbreken van de middenarmleuning) breder zijn.
Dit was echter wel degelijk de keuze van de meeste reizigers, en dat het een goedkope stoel was met eenvoudig onderhoud heeft uiteraard ook wel meegeholpen :)
Ik vind zelf de 2e klas stoelen van SNG beter zitten dan 1e klas, uiteraard omdat die bobbel daar minder aanwezig is en de stoelen (door het ontbreken van de middenarmleuning) breder zijn.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik ben goed te spreken over de stoelen in SNG (2e klas) en vind ze beter zitten dan SLT en FLIRT. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En dan ben ik weer van dat de stoelen in de NS Flirts beter zitten dan die in de Flirts van Keolis/Abellio. Overigens was tijdens een interview met reizigers in de Keolis trein, naderhand van de uitslag van de OV barometer ook dat het meest gehoorde kritiekpunt... De stoelen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die stoelen in de 1e klasse van Keolis-Flirts hebben ook een echt megamoeilijk te verzetten rugleuning. Alsof het skai aan de stoel geplakt zit, zo irritant.
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De vraag is, moet de stoel het best zijn voor de meerderheid van de mensen, of moet de stoel acceptabel zijn voor zoveel mogelijk mensen? Stel dat 55% een stoel A lekker vindt zitten, maar de andere 45% vindt 'm verschrikkelijk en stoel B vindt 40% lekker en 60% acceptabel. Volgens het principe wat gebruikt wordt (voorkeur van de meerderheid) wordt het stoel A, terwijl stoel B voor het geheel beter is. Dat is ook het probleem met de stoelen van de SNG. Ja, de meerderheid (hoeveel weten we niet, kan ook 40% zijn) vond deze het best zitten, maar er is een aanzienlijk deel wat deze stoel verschrikkelijk vindt zitten, veel meer dan gemiddeld.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is juist het lastige met dat soort onderzoeken, smaak is nogal persoonlijk en uiteindelijk is dat klantenonderzoek maar één van de factoren geweest bij de bestelling van de stoelen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Inmiddels ook de eerste klas stoel SNG getest, die eerder genoemde bobbel in de rug is inderdaad niet echt fijn. Sluit me aan bij de mensen die de tweede klas stoelen beter vinden zitten.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Op de Twitters kwam ik dit tegen: https://twitter.com/tk_wro/status/11528 ... 21505?s=21
Een ICNG die als deels in definitieve kleurstelling is gespoten.
Een ICNG die als deels in definitieve kleurstelling is gespoten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Gestickerd bij mijn weten, alleen het zwart en de gele neus zijn gespoten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten