Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Gecondoleerd! :')
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Nondejus zeg, Ik ben even een weekend in Dusseldorf geweest en meteen is heel het forum volgespamd. Al dat teruglezen begint op werken te lijken :lol: :lol:
Aking

Bericht door Aking »

Ga dan ook geen weekend naar Düsseldorf kind...
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

We hadden je graag geholpen met dit probleem te verwerken, Michael, maar kennelijk is je forumgenoten op dit forum ondersteunen 'kwetsend' en niet gewenst. :roll:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Aking schreef:Ga dan ook geen weekend naar Düsseldorf kind...
Tja, je moet toch iets om goed en goedkoop bier te krijgen :lol: :lol:
Mikos schreef:We hadden je graag geholpen met dit probleem te verwerken, Michael, maar kennelijk is je forumgenoten op dit forum ondersteunen 'kwetsend' en niet gewenst. :roll:
Beetje jammer inderdaad ja :lol: :lol: . Maar ik waardeer het aanbod :pos: :pos:
Aking

Bericht door Aking »

Je kunt toch nog altijd onder de radar van de rode jassen opereren per PB? Een beetje zoals de boefjes in het andere treinstel *O*
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Michael schreef:Maar ik waardeer het aanbod :pos: :pos:
Kijk, toch iemand die het wél waardeert. Nou, dan doe ik het daarvoor. :Y
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Cora

Bericht door Cora »

Vandaag laatste mondelinge examen! Ik hoop dat ik al mijn deelcertificaten haal zodat ik gewoon volgend jaar de andere helft van mijn vakkenpakket kan halen! *O* Ik sluit trouwens af met Geschiedenis wat mijn favoriet dit jaar is :D
Fout 404: Tekst niet gevonden
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

succes :wink: . Voor welke opleiding doe je examen?
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Michael schreef:
Aking schreef:Ga dan ook geen weekend naar Düsseldorf kind...
Tja, je moet toch iets om goed en goedkoop bier te krijgen :lol: :lol:
Voor €35 heb je een enkeltje Aachen-Plzeň in de eerste klas. En Plzeň is natuurlijk dé stad waar Het Pils vandaan komt, voor onze maatstaven ook absoluut niet duur. :wink:
trolly

Bericht door trolly »

Hij had het over bier, niet over pils. Hoewel dat laatste in die buurt inderdaad ook wel drinkbaar is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Cora

Bericht door Cora »

KM46 schreef:succes :wink: . Voor welke opleiding doe je examen?
Ik doe examen voor het VMBO - TL *O*

Laatste 'daily commute' ben ik mee bezig. Naar huis gaat het over de weg :Y
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

trolly schreef:Hij had het over bier, niet over pils. Hoewel dat laatste in die buurt inderdaad ook wel drinkbaar is.
Duits bier is toch meestal pils of heb ik dat verkeerd? Was hij nou naar België gegaan voor lekker bier, dan was ik natuurlijk niet over pils begonnen.
trolly

Bericht door trolly »

Dat heb je verkeerd:
Wikipedia schreef:Hoewel volgens het Reinheitsgebot enkel gerste- en tarwemout, water, hop en gist mag gebruikt worden, zijn er toch in de loop van de jaren door verschillende brouwtechnieken en aantal soorten ontstaan die door de meeste brouwerijen geproduceerd worden:
  • Pils (Pilsener, Pilsner), blond, ondergistend bier met een alcoholpercentage tussen 4 en 5,2%, oorspronkelijk gebrouwen in Pilsen en het meest populaire bier in Duitsland.
  • Weizenbier, een bier van hoge gisting met een alcoholpercentage tussen 5 en 5,6%, meestal blond en soms donker. Kenmerkend is behalve het gebruik van gerstemout ook tarwemout. Overwegend in Zuid-Duitsland verpreid. Er is gefilterde (Kristallweizen) of ongefilterde (Hefeweizen).
  • Helles, een strogeel tot goudgeel bier met een alcoholpercentage rond 4,9%, volmout en weinig gehopt dat voornamelijk in Zuid-Duitsland en Oostenrijk gedronken wordt.
  • Starkbier, een algemene benaming voor bieren met een hoger alcoholgehalte zoals Bockbieren zoals Bock, Doppelbock of
  • Weizenbock, en het in Duitsland zeldzamere Porter.
  • Export, ook wel door veel brouwerijen als Premium op de markt gebracht. Een bier van lage gisting met een alcoholpercentage meestal boven 5% en kan blond of bruin zijn. Export wordt gebrouwen volgens traditionele Dortmunder, Münchner of Wiener brouwmethoden.
  • Kölsch, een naam die enkel kan gedragen worden door bieren die in Keulen gebrouwen worden (en de brouwerijen buiten het Keuls stadsgebied , die de regels van de Kölsch-Konvention ondertekend hebben). Dit bovengistend bier is blond, gefilterd en met een alcoholpercentage van 4,8%.
  • Altbier, een amberkleurig bitter bier van hoge gisting van 4,8% dat zijn oorsprong in de regio Nederrijn vond en nog steeds populair is in Düsseldorf.
  • Schwarzbier, een donkerbruin bier van lage gisting met een alcoholpercentage tussen 4,8 en 5%, gebrouwen met donkere en geroosterde mout wat het bier zijn typisch geroosterde smaak geeft. Het bier wordt overwegend in Midden-Duitsland gebrouwen.
  • Dunkelbier, een algemene benaming voor amberkleurige of bruine bieren. Bijzondere Dunkelbieren zijn de alcoholarme Malzbieren of Karamelbieren.
  • Berliner Weiße, een licht zuur bovengistend bier met een alcoholpercentage van 2,8% met oorsprong in Berlijn en omgeving. Het bier wordt gewoonlijk gemengd en wordt dan rood (met frambozensap of -siroop) of groen (met lievevrouwebedstrosap of -siroop) geschonken.
  • Märzen, een seizoensbier met een hoger alcoholgehalte dat in de winter (tot maart) gebrouwen werd om te drinken tijdens de zomerfeesten.
  • Gose, een bovengistend blond tarwebier dat zurig en verfrissend smaakt, oorspronkelijk uit Saksen en Thüringen en nu nog in Leipzig gebrouwen. Men drinkt het zoals Berliner Weiße meestal gemengd, met komijnlikeur of bessensap.
  • Rauchbier, ondergistend bier gebrouwen met gerookte mout dat zijn oorsprong heeft in Bamberg.
  • Zwickelbier, omvat bieren zoals Kellerbier en Zoigl, ongefilterde en troebele bieren, vooral in de regio Frankenland.
  • Spezialbier, omvat een aantal biersoorten, meestal van bovengisting, zoals Emmerbier, Roggenbier, Braunschweiger Mumme, …
Je hebt nog veel te drinken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Point taken. :@ Gelukkig geeft je lijstje me in zoverre nog gelijk dat pils wel het populairst is. Maar in Tsjechië is er ook nog wel meer dan pils, dus mijn aanbeveling blijft staan. *O*
Cora

Bericht door Cora »

Geslaagd voor de vakken die ik dit jaar doe *O* *O* :D
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Gefeliciteerd :pos:
En blandning av sött och salt.
Durashift

Bericht door Durashift »

trolly schreef:Eens. En wat kost een uitvaart nou helemaal? Als je het niet al te mal maakt is € 5.000 een aardig richtbedrag. (..).
Mwah, zal je eerst moeten vaststellen welk 'destructie' proces je wenst. Rap met een flinke warmte of langzaam aan onder de zoden?
Dit laatste zal aanmerkelijk meer kosten, zeker als je het bovengronds nog een beetje netjes wilt doen met een grafsteen etc..
Huur grafrechten.. etc.. komt er allemaal bij.

Bedenk ook.. die 'meelevende meneer/mevrouw van de rouwonderneming' is uiteindelijk ook commercieel ingesteld: er komt een mooi boek op tafel met allerlei soorten kisten etc.. (ja, ik heb het helaas al eens van dichtbij mee mogen maken.. vandaar).
Nu zal je tegenwoordig wel wat kunnen besparen op, bijvoorbeeld, een rouwadvertentie in de krant.. maar rouwkaarten versturen is nog wel enigszins gebruikelijk dacht ik?

.. Nee, de kosten van koffie en cake is nog niet het minste.. wat denk je dat de eerste rouwauto moet kosten? Huur van de ruimte waar de uitvaartdienst gehouden wordt.. het heeft (helaas) allemaal een prijskaartje. Zelfs als door omstandigheden de uitvaart enkele dagen later is dan 'de norm' d8 ik zelfs dat er extra kosten voor de rouwkamer waar degene opgebaard ligt (indien dat niet thuis is) wordt berekend.

Desondanks heb ik ook slechts een verzekering die mijn ouders ooit voor mij hebben afgesloten.. en moet ik er zelf ook maar eens aan gaan denken om daar wat mee te gaan doen... vrees ik..
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Elke stap die ze zetten, elke vinger die ze bewegen wordt in rekening gebracht :X
En blandning av sött och salt.
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Toen mijn oma overleed, wilde ze niets. Ze was niet opgebaard, geen bloemen, geen koffie of thee, geen medewerker van het rouwcentrum, mijn oom had een kaart in elkaar geflanst voor de vorm via de e-mail. Ze werd op een karretje voor gereden in de kist, of we haar zelf even naar het graf wilden rijden, dat was daar en daar. Kist op het graf getild, oma omlaag het graf in en dat was het dan. Geen steen, geen plantjes of wat dan ook. We mochten nog net even naar de wc. Mijn vader en zijn vrouw hadden bijna twee uur gereden. Sorry hoor maar hoeveel je ook wilt besparen op een uitvaart. Dit kon echt niet.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Kon de familie dan alsnog iets regelen / doen?
Aking

Bericht door Aking »

Daantje schreef:Toen mijn oma overleed, wilde ze niets.... Dit kon echt niet.
Dus zodra ze de pijp uit is boeien d'r wensen niet meer? :')
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik had nog een plantje meegenomen voor op het graf omdat mijn oma daar erg van hield en als we het zelf betaalden konden we nog een kop koffie krijgen maar een kwartier later stonden we wel weer buiten.

De opa van mijn vriend was in diezelfde week overleden en werd later begraven maar dat was een wereld van verschil.
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Aking schreef:
Daantje schreef:Toen mijn oma overleed, wilde ze niets.... Dit kon echt niet.
Dus zodra ze de pijp uit is boeien d'r wensen niet meer? :')
We hebben haar wens gerespecteerd maar wat ik probeer te zeggen is dat je zelf misschien wel niets wilt en er niets voor wil betalen maar zelf heb je er niets meer aan maar voor je nabestaanden is het toch een belangrijk moment.
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ precies, het gaat niet om jezelf maar voor wat je achterlaat.
Plaats reactie