Is in dat opzicht "De Terp" niet juist beter dan "CA De Terp"?ZO6176 schreef:Voordeel met afkortingen is dat je een groter lettertype kunt houden.
Nadeel van een afkorting is dat niet iedereen weet wat het betekent.
Is in dat opzicht "De Terp" niet juist beter dan "CA De Terp"?ZO6176 schreef:Voordeel met afkortingen is dat je een groter lettertype kunt houden.
En vervolgens staan ze op het van Heekplein om terug te gaan naar de P+R en dan komen zowel lijn 2 naar Helmerhoek als naar Beppenbroek langs... Dat is lekker duidelijk :pos:hauptbahnhof schreef:Die mensen nemen vanaf de P&R de bus naar hun bestemming dus ze weten wel welke lijn ze moeten hebben. Met een blik op de vertrekstaat/lijnennetkaart of simpelweg vragen weten ze ook nog welke richting ze moeten hebben.
Ik zou niet standaard ns kiezen wanneer het een station betreft.Milco schreef:Een via-bestemming vind ik alleen relevant als een lijn écht een flink eind omrijdt, waardoor de reistijd naar de eindbestemming echt vele malen groter is dan met de overige lijnen. Bij een route van hooguit een paar minuten langer hoeft een via-bestemming van mij niet zo. Wel zou ik op de displays de eindbestemming met NS vermelden als het om een station gaat of een wijknaam als het een ander eindpunt betreft (zoals Gorinchem Dalem bij lijn 387). Als een bus dan uiteindelijk in de plaats is waar hij zijn eindpunt heeft dan kun je de plaatsnaam sowieso weglaten en vervangen door bijvoorbeeld “Station” of <wijknaam>.
hauptbahnhof schreef:Waarom moet een via-bestemming?
(..)
In het geval van treinen, waar er geen lijnnummer gehanteerd wordt, is een via-bestemming wel handig, als er vanaf een station meerdere routes zijn (bijv [serie=Sprinter|2019|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] tussen Bkl en Ass)
Sterker nog, het gros staat bij de halte Deppenbroek omdat ze daar zijn uitgestapt.marvinkok schreef:En vervolgens staan ze op het van Heekplein om terug te gaan naar de P+R en dan komen zowel lijn 2 naar Helmerhoek als naar Beppenbroek langs... Dat is lekker duidelijk :pos:hauptbahnhof schreef:Die mensen nemen vanaf de P&R de bus naar hun bestemming dus ze weten wel welke lijn ze moeten hebben. Met een blik op de vertrekstaat/lijnennetkaart of simpelweg vragen weten ze ook nog welke richting ze moeten hebben.
Nu ga je er van uit dat iedereen weer dat bus x naar plaats y via plaats z rijdt.hauptbahnhof schreef:Waarom moet een via-bestemming?
Als ik ergens naartoe wil, dan weet ik dat ik lijn X richting Y moet nemen en niet dat ik op voertuigen ga kijken via waar ze rijden.
Daarbij zegt een via-bestemming weinig over de andere haltes, waardoor er toch kennis moet zijn over de route van de betreffende lijn.
)
Mijn excuses. Beetje heel snel zitten typen en verkeerde voorbeeld opgeschreven. Bedoelde [serie=Sprinter|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)4800[/serie] die vroeger gewoon bestemming Uitgeest had, net als [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie].Durashift schreef:hauptbahnhof schreef:Waarom moet een via-bestemming?
(..)
In het geval van treinen, waar er geen lijnnummer gehanteerd wordt, is een via-bestemming wel handig, als er vanaf een station meerdere routes zijn (bijv [serie=Sprinter|2019|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] tussen Bkl en Ass)
Als de verschillende routes eenzelfde eind- of vertrekpunt hebben wel ja.. vind ik. In het gekozen voorbeeld kan ik mij moeilijk voorstellen dat mensen op die tussengelegen stations in de Sprinter naar R'dam stappen terwijl men in die van Rhenen hadden gemoeten.
De vraag is wel waarom ze er daar speciaal treinseries voor moesten knippen, terwijl er met de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] ook bewust geknipt wordt in de reisinformatie maar het gewoon een doorgaande treinserie is.Wubbo schreef:NS heeft bewust treinseries geknipt om de reisinformatie goed te krijgen: toeristen zien op Schiphol toch graag Amsterdam Centraal als eindbestemming in plaats van Zwolle ([serie=Sprinter|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie] / [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie]) of Amersfoort Vathorst ([serie=Sprinter|2019|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] / [serie=Sprinter|2019|Amersfoort Vathorst - Weesp - Amsterdam Centraal15800[/serie]).
Ik denk 't... kwam gisteren nog een mooi voorbeeld tegen: stapte hier in de flat de lift in waarin al een maaltijdbezorger stond die voor de 3e verdieping gekozen had. Pas op de betreffende verdieping aangekomen stond 'ie vertwijfeld te kijken en bleek bij een huisnummer een verdieping lager te moeten zijn.* De mensen die er van uitgaan dat ze goed zitten en het dus niet eens meer vragen
Als ik zo de startpost lees lijkt die laatste groep groter te worden en dat vind ik opvallend. Durven mensen het niet meer te vragen? Hebben ze minder kennis en gokken ze daarom vaker fout? Zijn dat mensen die, als de app zegt "hier rechtsafslaan" ook inderdaad direct rechtsafslaan zonder te kijken of daar wel een weg is?
Op de trein staat op het moment dat ie vertrekt uit Utrecht toch echt Hoofddorp. De TBP en de trein zijn hier niet consistent. Iets soortgelijks speelt ook bij de [serie=Sprinter|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)4800[/serie].Daniel schreef:De vraag is wel waarom ze er daar speciaal treinseries voor moesten knippen, terwijl er met de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] ook bewust geknipt wordt in de reisinformatie maar het gewoon een doorgaande treinserie is.Wubbo schreef:NS heeft bewust treinseries geknipt om de reisinformatie goed te krijgen: toeristen zien op Schiphol toch graag Amsterdam Centraal als eindbestemming in plaats van Zwolle ([serie=Sprinter|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie] / [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie]) of Amersfoort Vathorst ([serie=Sprinter|2019|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] / [serie=Sprinter|2019|Amersfoort Vathorst - Weesp - Amsterdam Centraal15800[/serie]).
Of gewoon verkeerd gekeken of verkeerde knop gedruktDaniel schreef: (..)
Ik denk 't... kwam gisteren nog een mooi voorbeeld tegen: stapte hier in de flat de lift in waarin al een maaltijdbezorger stond die voor de 3e verdieping gekozen had. Pas op de betreffende verdieping aangekomen stond 'ie vertwijfeld te kijken en bleek bij een huisnummer een verdieping lager te moeten zijn.
Er hangt toch een enorm bord met huisnummers per verdieping naast die lift, maar kennelijk was 'ie er toch vanuit gegaan dat een 3x-huisnummer op de 3e verdieping zit. (..)
Mee eens, in het geval van lijn 23 zou de betreffende rit best als lijn 623 uitgevoerd kunnen worden.WALUIGI96 schreef:Voor die mensen niet, maar wel voor mensen die nog enigszins opletten. Een ander lijnnummer valt sneller op dan een andere bestemming.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten