Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Voor de duidelijkheid.. ik vind het prima dat die terminals succesvol zijn.. al voorzie ik niet zozeer dat daarmee een flinke verschuiving van het vrachtverkeer plaats zal vinden.. de drukte daarmee op de NL / BE / DLD wegen zal grotendeels wel blijven bestaan, verwacht ik.
Die spoorverbindingen faciliteren een groei welke met de vrachtwagen sowieso niet interessant is, lijkt mij. Containertreinen naar/van China concurreert met scheepvaartverkeer, lijkt mij.
De trein concurreert met beide. Er rijden nog voldoende vrachtwagens tussen Nederland en Polen of de Baltische Staten, daar is de trein een prima alternatief.
Durashift schreef:Containertreinen naar/van China concurreert met scheepvaartverkeer, lijkt mij.
Gelet op het feit dat er regelmatig voorbij komt dat zeeschepen vloeibare kanker tanken en dat dus ook zo ongeveer uitstoten lijkt me dat niet persé een slecht iets (A)
Dat wil men wel, maar walstroom gebeurt echt nog te weinig. Ik vind de cruiseschepen in Rotterdam altijd erg mooi, maar de lucht op de Erasmusbrug is dramatisch slecht als er eentje bij de Cruise Terminal ligt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marechaussee was ook al aanwezig hoorde ik. De trein met defensiematerieel komt uit Haanrade. Wat een geweldig stukje journalistiek van de NOS weer trouwens :')
NS experimenteert met reclame in de trein
De NS begint in september een proef met reclame op de informatieschermen in de trein. De reclame zal te zien zijn in 137 van de ruim 400 intercity-treinen.
"We krijgen regelmatig verzoeken van adverteerders", zegt een woordvoerder van de NS. "De schermen in de trein zijn een gewilde plek, maar de reclame moet wel passen bij ons beleid en bij de reisbeleving."
"Daarom willen we alleen reclames laten zien die passen bij ons merk", aldus de woordvoerder. "Geen advertenties over expliciete dingen, maar advertenties die een grote groep mensen aanspreken."
Ik kan nu al regelmatig de relevante informatie niet zien omdat ik voor de 500e keer reclame van NS zie over aanbiedingskaartjes of filmpjes over het recyclen van materialen bij modernisering van treinen :X
Zonder grappen:Waarom overal advertenties? Leuk maar ik heb ook eens een hele vervelende reclame op Youtube gehad recentelijk waarin iets te zien was wat rillingen over me heen liet gaan. (Niet zon fijn gezicht). Ik hoop dat NS in ieder geval alle reclames bekijkt voordat ze de schermen op mogen. (Of een adblocker op het systeem zetten )
"Daarom willen we alleen reclames laten zien die passen bij ons merk", aldus de woordvoerder. "Geen advertenties over expliciete dingen, maar advertenties die een grote groep mensen aanspreken."
Aking schreef:Was te verwachten natuurlijk, maar -o-
Ik kan nu al regelmatig de relevante informatie niet zien omdat ik voor de 500e keer reclame van NS zie over aanbiedingskaartjes of filmpjes over het recyclen van materialen bij modernisering van treinen :X
Ik vind dat wel een goed idee. Meer reclame is meer inkomsten.
Gewoon: Beste reizigers, we komen aan in Utrecht Centraal. U kunt hier overstappen op de trein naar Den Haag Centraal en de trein naar Rotterdam Centraal. Wij danken u voor deze reis met NS. Deze treinreis is gesponserd door bedrijf X. (Reclame voor bedrijf X)
Tja, dit hoort nou eenmaal ook bij een commerciële uitbating van de spoorwegen. Zoveel maakt die reclame me niet uit, maar ik hoop wel dat het niet de 'cyclus' nog langer maakt, want soms duurt het al eeuwen voordat de reisinformatie weer langs komt.