In de zomer van 2009 leek de inzet van A32 al tot een einde gekomen, toen de werkzaamheden aan het station van Alphen aan den Rijn het gebruik van spoor 4 gedurende de zomer onmogelijk maakten. Op 6 augustus kwam het bericht dat dit jaar het laatste jaar van de trams zou worden, de provincie en de NS waren overeengekomen dat er vanaf 13 december sprinters kwamen, zoals die ook in de zomer hun dagelijkse slagjes deden (wel op de Gouda - Alphen manier, dus met conducteur maar zonder fluitje :) ) Na de zomer kwamen de trammetjes toch weer buiten de remise, en zo konden de laatste maanden van dit jaar toch nog de houten perrons van Alphen, Waddinxveen en Waddinxveen Noord gebruikt worden, en bleef de mooie aankomst op spoor 9LR in Gouda behouden, een zakspoor wat na enkele jaren nutteloos geweest te zijn toch weer een belangrijke rol kreeg in het spoorverkeer.
Zaterdag 12 december zal de laatste dag zijn dat de A32'tjes hun gratis ritjes maken over de spoorlijn tussen Gouda en Alphen. Het verdwijnen van een tram die ik bijna net zo goed ken als mijn eigen huiskamer.
Vaarwel 6101, 6102, 6103, 6104, koninklijke 6105 en 6106, het gaat jullie goed elders op deze wereld (Stockholm?). Het toch-nog-even-de-deuren-open-want-er-komt-nog-iemand-aanhollen, het binnen 7 seconden weer van een station vertrekken en het fantastische pingeltje voor de omroep en de leuke sinterklaasacties, ik zal het missen.