Politiek correct wel :')Ardan schreef:Laat ik het er voor nu op houden dat we achter de schermen wel degelijk met elkaar in overleg zijn. Een oplossing is niet altijd makkelijk te vinden en de botte bijl is niet altijd rechtvaardig.
Mag ik even kwijt
-
Re: Mag ik even kwijt
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- marvinkok
Vandaag bij Wings of Freedom geweest bij Ede.
Fantastisch evenement, met een uit de grond gestampt vliegveld in de wei, compleet met verkeerstoren en al.
Hoewel de aangekondigde B-17 helaas niet kon komen door een technisch mankement (het blijven oude beestjes natuurlijk) was de verzameling spitfires, hurricanes, de Messerschmitt en alle andere oude toestellen meer dan de moeite waard in combinatie met het nagebouwde legerkamp anno 1944...
Beetje jammer dat de watervoorziening waar ze elk half uur over repten uit niet meer dan de 15 kraantjes bij het toiletgebouw bestond, met een nationaal hitteplan actief hadden dag er wel meer mogen zijn voor 30.000 man...
Fantastisch evenement, met een uit de grond gestampt vliegveld in de wei, compleet met verkeerstoren en al.
Hoewel de aangekondigde B-17 helaas niet kon komen door een technisch mankement (het blijven oude beestjes natuurlijk) was de verzameling spitfires, hurricanes, de Messerschmitt en alle andere oude toestellen meer dan de moeite waard in combinatie met het nagebouwde legerkamp anno 1944...
Beetje jammer dat de watervoorziening waar ze elk half uur over repten uit niet meer dan de 15 kraantjes bij het toiletgebouw bestond, met een nationaal hitteplan actief hadden dag er wel meer mogen zijn voor 30.000 man...
- marvinkok
Filmpje van toch wel het kippenvelmoment...
Eerst doedelzakken, dan de Last Post gevolgd door 30.000man 2 minuten muisstil... En dan de Missing Man _O_
Eerst doedelzakken, dan de Last Post gevolgd door 30.000man 2 minuten muisstil... En dan de Missing Man _O_
En dat allemaal in een weiland bij Ede naast het spoor :pos:
-
^^^Leuk. :pos: Het zag er i.d.d groots uit daar, de afgelopen dagen, wanneer ik er langs reed.
Best maf om een (historisch) vliegtuig te zien opstijgen als je (ik) op de A30 rijd.. :)
Best maf om een (historisch) vliegtuig te zien opstijgen als je (ik) op de A30 rijd.. :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik zag er vrijdagmiddag nog eentje heel laag over m'n werk komen... Zo laag dat toen ik 'm hoorde en naar buiten keek je ook zijn schaduw nog over de grond aan zag komen.
Iets minder handig was dat ze kennelijk verkeerde datums op de borden met wegafsluitingen door dit evenement hadden staan.
Iets minder handig was dat ze kennelijk verkeerde datums op de borden met wegafsluitingen door dit evenement hadden staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
^^^ 24 augustus toch? Stond er wat klein op ja..
.. én de borden stonden er al een paar dagen.. wat bestuurders dus ook op het verkeerde been kon zetten.
Vrijdagmiddag ben ik er gewoon langs gereden.
.. én de borden stonden er al een paar dagen.. wat bestuurders dus ook op het verkeerde been kon zetten.
Vrijdagmiddag ben ik er gewoon langs gereden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ja op de borden stond 24 augustus, maar het fietspad langs het spoor richting De Klomp was doodleuk in de middag van de 23e al afgesloten, dat bedoelde ik met verkeerde datums
Ik kwam zelf gelukkig vanaf de kant van Ede waar de afzetting gelijk bij het begin stond en omrijden relatief eenvoudig was (al werd het slalommen om toeschouwers op de wegen in de omgeving heen), maar vanaf de kant van De Klomp stond de afzetting pas verderop waardoor je bij het station niet kon zien dat er verderop een afsluiting was (want op het bord stond dus gewoon 24 augustus).
Ik kwam zelf gelukkig vanaf de kant van Ede waar de afzetting gelijk bij het begin stond en omrijden relatief eenvoudig was (al werd het slalommen om toeschouwers op de wegen in de omgeving heen), maar vanaf de kant van De Klomp stond de afzetting pas verderop waardoor je bij het station niet kon zien dat er verderop een afsluiting was (want op het bord stond dus gewoon 24 augustus).
Schapekop in de Keistad
- marvinkok
Ze hadden de vliegroutes en hoogtes voor de zaterdag ook wat aangepast, eerdere dagen hadden automobilisten op de snelweg hun auto gestopt om te kijken :X
-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik woon er nog geen 2 km vandaan maar vond dat ik opvallend weinig er van hoorde :) De F16 stond vanochtend nog in de wei, ben benieuwd hoe die er kwam...
- Suus
- Contacteer:
*O* Kaartjes voor de Wereldhavendagen binnen :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Cora
... dat ik vandaag EBS haaglanden ga uitproberen *O*
456 en de 30!
456 en de 30!
Fout 404: Tekst niet gevonden
- ODRAIL
Je bedoeld zeker kaartjes voor excursies op de wereldhavendagen?Suus schreef:*O* Kaartjes voor de Wereldhavendagen binnen :D
De wereldhavendagen zijn namelijk gewoon gratis toegankelijk :pos:
- Suus
- Contacteer:
Ja, ik vind het programma in de stad behalve het vuurwerk meestal niet superinteressant, de excursies daarentegen wel. Ik ben al eens bij de vuilverbranding geweest, met een stoomtrein naar de Tweede Maasvlakte gereden en een boottocht door de havens van de Tweede Maasvlakte gemaakt. En nu ga ik naar de ECT na zonsondergang :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- marvinkok
Met een vrachtwagen :Ywebguy schreef:Ik woon er nog geen 2 km vandaan maar vond dat ik opvallend weinig er van hoorde :) De F16 stond vanochtend nog in de wei, ben benieuwd hoe die er kwam...
Ding is een demomodel speciaal voor evenementen van de luchtmacht en kan uit elkaar en vervoerd worden. Hij komt dacht ik van de KMA Breda, maar dat weet ik niet zeker.
- ODRAIL
Wel jammer dat de Spido in Rotterdam alleen op de zaterdagen in Juli en Augustus uitgebreide haven rondvaarten heeft.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Mag ik even kwijt dat de NIAG twee dagen voor het ingaan van de dienstregelingswijzigingen pas de wijzigingen daadwerkelijk op hun website publiceert. :') Dan mogen we in NL niet klagen lijkt me zo.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Ook echt ingaande op een woensdag :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
- ODRAIL
In Nederland heb ik het lang geleden ook vaak genoeg meer gemaakt (zo'n 30 jaar geleden) dat een busdienstregeling op het aller aller laatste moment bekend gemaakt werd. Daar moet je nu in de huidige tijd eens mee aankomen
:?
.

- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik moet nog ergens een busboekje hebben van een dienstregeling die nooit is ingegaan... dat is Arriva in de eerste DAV-concessie een keer overkomen: complete dienstrooster afgekeurd door de OR waardoor er voor enige jaren een stadsdienst Sliedrecht ontstond als noodoplossing als ik 't goed herinner.
Het busboekje kon je toen geloof ik bij de verkooppunten gratis omruilen voor het boekje van de dienstregeling die ze (met een maand vertraging ofzo) wel echt gingen rijden.
Het busboekje kon je toen geloof ik bij de verkooppunten gratis omruilen voor het boekje van de dienstregeling die ze (met een maand vertraging ofzo) wel echt gingen rijden.
Schapekop in de Keistad
- ODRAIL
Westnederland had er vroeger bij de stadsdienst in Gouda een handje van om de bus tijden net niet aan te laten sluiten bij de aanvangstijden van de scholen. Wat dan weer tot protesten lijden en vaak verandering (of zelfs terug draaiing) van de bus dienstregeling.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Wij konden op school een pasje krijgen dat je max tien minuten ofzo eerder weg mocht of later binnen mocht komen als je bus of trein niet aansloot op de lestijden.
- ODRAIL
Voor zo'n pasjes regeling waren toen de scholen te klein voor. Dan praten we wel over zo'n 30 tot 25 jaar geleden.
-
Die pasjes hadden wij niet, mijn record was geloof ik 200 telaatbriefjes met als reden de bus in 1 schooljaar. :')
- ODRAIL
Volgde daar nog een straf / sanctie op?
Ik was zelf afhankelijk van of de trein vertraging had ja dan nee.
En de trein had gemiddeld 1 of 2 keer vertraging.
Dus het viel wel mee in een schooljaar.
Ik was zelf afhankelijk van of de trein vertraging had ja dan nee.
En de trein had gemiddeld 1 of 2 keer vertraging.
Dus het viel wel mee in een schooljaar.