Reizigersgroei groter dan verwacht
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Ik geef dan ook de voorkeur aan elektrische treindiensten, maar ik kan niet altijd kiezen In ruil daarvoor laat ik eigenlijk alleen maar pizza thuisbezorgen, dat gebeurt op de fiets. Andere goederen die ik nodig heb ga ik zelf wel halen op de fiets of het OV. Individuele distributie is voor het milieu en voor liefhebbers van ruimtelijke landschappen meestal geen verbetering.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
:Dtrolly schreef:(..) Om te beginnen bij die malloten die in de trein gaan zitten om godbetert stationsnaambordjes te fotograferen
Da's meestal wel buiten de spitsuren... dan kan het wel, denk ik.
@Suus: ja, het weekend is toch ook buiten de spitsuren?
Hoe weet je eigenlijk zo zeker, vooraf bij bestellen, dat jouw pizza met de elektrische fiets wordt bezorgd?
Heeft dat filiaal niet ook brandstofbrommers?
Laatst gewijzigd door Durashift op zo 25 aug 2019, 13:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Of in het weekend. Dat is het zonde om zo'n lege zitplaats in de negendelige intercity Rotterdam - Eindhoven niet te bezetten toch
De beste zitplaats in de trein is een gevulde zitplaats, dan levert het tenminste nog wat op
De beste zitplaats in de trein is een gevulde zitplaats, dan levert het tenminste nog wat op
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Behalve als die zitplaats op een volle 3-op-een-rij bank in een Limburgse GTW is.Suus schreef:De beste zitplaats in de trein is een gevulde zitplaats, dan levert het tenminste nog wat op
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Het lokale filiaal van Domino’s heeft alleen elektrische fietsen ;-)Durashift schreef:Hoe weet je eigenlijk zo zeker, vooraf bij bestellen, dat jouw pizza met de elektrische fiets wordt bezorgd?
Heeft dat filiaal niet ook brandstofbrommers?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
^^^ kijk aan, :pos: :)
NS stuurt opnieuw alvast een bericht dát rept over een reizigersrecord a.s. september.. maar natuurlijk bedoeld is om de geesten in politiek Den Haag warm te krijgen voor extra geld en versnelde investeringen in het spoorsysteem.
NS stuurt opnieuw alvast een bericht dát rept over een reizigersrecord a.s. september.. maar natuurlijk bedoeld is om de geesten in politiek Den Haag warm te krijgen voor extra geld en versnelde investeringen in het spoorsysteem.
NOS.nl schreef:De NS verwacht komende maand opnieuw een recordaantal reizigers. Er worden 36,7 miljoen treinreizigers verwacht. Vorig jaar waren dat er 35 miljoen, ook een record.
September is elk jaar de drukste maand op het spoor. Mensen zijn terug van vakantie en studenten gaan weer studeren. Op werkdagen is de drukte tussen 07.30 en 08.30 uur het grootst.
De NS verwacht tijdens spitsuren de meeste hinder op de trajecten Haarlem-Amsterdam Sloterdijk, Utrecht Centraal-Amsterdam Bijlmer, Den Haag Centraal-Leiden Centraal, Ede-Wageningen-Utrecht Centraal en Amersfoort-Utrecht Centraal.(...)
Bron: https://nos.nl/artikel/2298966-ns-verwa ... igers.html
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 26 aug 2019, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gerepareerd
Reden: quote gerepareerd
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Dat bericht wordt elk jaar geplaatst rond deze tijd. :')
-
- Donateur
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Pas als al deze treinen integraal minstens VIRM10 rijden mag de NS klagen. Anders ligt het probleem toch echt in Utrecht ipv Den Haag, dan moet je geen dubbeldekkers afvoeren, maar net zoals zijn broertjes à la DDZ ombouwen en er een loc voorhangen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
AT5 _O-
https://www.at5.nl/artikelen/196339/nie ... -reizigers
https://www.at5.nl/artikelen/196339/nie ... -reizigers
[...]Waarom mensen van Amsterdam naar Rotterdam zouden willen reizen, wordt niet helemaal duidelijk.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Er rijdt nu één negendelige stam in de omloop die met de t907 begint (Breda 7:15, Rotterdam 7:41). Nu komen er dus meer bij, maar het gevolg is dat de 1100 kortere treinen zal krijgen. Ik weet niet of dat altijd een succes zal zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
@Alargule:
_O_
_O_
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Men heeft een oplossing gevonden waardoor er in de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] geen kortere treinen gaan rijden. (Bron: Somda) Vind het altijd wonderlijk dat NS eerder aangaf dat de treinen niet langer konden worden en het nu opeens wel kan.Suus schreef:Er rijdt nu één negendelige stam in de omloop die met de 907 begint (Breda 7:15, Rotterdam 7:41). Nu komen er dus meer bij, maar het gevolg is dat de 1100 kortere treinen zal krijgen. Ik weet niet of dat altijd een succes zal zijn.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
NS vraagt ProRail perrons te verlengen van 9 stations
Het zou gaan om stations op deze trajecten:
Het zou gaan om stations op deze trajecten:
1. Zwolle – Harderwijk – Utrecht
2. Uitgeest – Amsterdam
3. Dordrecht – Den Haag HS – Schiphol – Amsterdam Zuid-Lelystad
4. Hoorn – Alkmaar – Uitgeest – Haarlem – Amsterdam Centraal
5. Vlissingen – Dordrecht – Rotterdam – Leiden – Haarlem – Amsterdam Centraal
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Zwolle-Harderwijk en Vlissingen-Dordrecht zijn toch niet zo druk?
Ik heb geen onderschrift
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Je noemt precies de twee trajecten waar de perronverlenging het hardst nodig is om de capaciteit uit te kunnen breiden. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Maar Vlissingen - Bergen op Zoom lijkt me toch niet zo'n heel druk traject verder?
🍉
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Een paar achterlijke dorpjes op de biblebelt? :XArrivaBas schreef:Je noemt precies de twee trajecten waar de perronverlenging het hardst nodig is om de capaciteit uit te kunnen breiden. :')
Nou okee, Vlissingen, Middelburg, Goes, Nunspeet en Harderwijk zijn nog plaatsen van redelijk formaat, maar 4 van de 5 hebben of krijgen al extra spitstreinen
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Nou ja, de dubbele DDARs in de spits zitten daar goed vol hoor in de spits. En dat moet dus vanaf komende week met enkeldeks mee, waarbij er een beperking tot SNG11 is door de perronlengtes.
Dus één drietje verwisseld met een viertje en je hebt een probleem en een veel kleinere trein.
Dus één drietje verwisseld met een viertje en je hebt een probleem en een veel kleinere trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Freudiaanse verspreking?Daniel schreef:Dus één drietje verwisseld met een biertje en je hebt een probleem en een veel kleinere trein.
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Met 100 meter bier zal het verschil toch niet zo groot zijn?
🍉
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Dronken mensen zijn wel wat welwillender om dicht op elkaar te staan. (A)
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Vast niet. Maar de maximale lengte van een trein wordt bepaald door het kortste perron op een traject dus een kort perron kan een belemmering vormen voor een ander deel van het traject waar wel meer capaciteit nodig is.sirvinniei schreef:Zwolle-Harderwijk en Vlissingen-Dordrecht zijn toch niet zo druk?
Weet iemand om welke 9 stations het gaat? Het artikel suggereert dat het voor september moet gebeuren maar dat lijkt me wel erg kort dag...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Stomme autocorrectieSuperGhost schreef:Freudiaanse verspreking?Daniel schreef:Dus één drietje verwisseld met een biertje en je hebt een probleem en een veel kleinere trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Reizigersgroei groter dan verwacht
Reis eens midden in de spits tussen die 'achterlijke dorpjes op de Biblebelt' voordat je uit de hoogte doet. Die spitstreinen komen er over de Veluwe alleen maar omdat de inzet van SNG niet groot genoeg is om alle reizigers mee te krijgen. De huidige dubbele stam DD-AR die er in de spitsen pendelt is hard nodig. En die zijn op het hoogtepunt van de spits al te weinig.sirvinniei schreef:Een paar achterlijke dorpjes op de biblebelt? :X
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten