Ik vermoed in Krimpen aan den IJssel, daar staat de dichtsbijzijnde RET-stalling.luka23 schreef:Waar worden de Cpb <-> Klz pendelbussen gestald?
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
- Visgraatmodel
- Berichten: 621
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Tijdens het kletsen met een bevriende chauffeur wist hij te vertellen dat er een Scania Omnilink(Waterland geel) uit Waterland op stalling in Spijkenisse stond voor onderhoud. Weet iemand hier wat over? Misschien dat deze morgen op VPR komt buiten spelen maar ga er maar niet vanuit. Ik betwijfel wel of het klopt maar ik ken de bewuste chauffeur al een lange tijd(sinds groep 7 van de basisschool en ik zit nu 2de x 4tl). Dus ik ben benieuwd of iemand hier iets van weet.
Trouwens weet iemand waar ik dit het beste kwijt kan?
Trouwens weet iemand waar ik dit het beste kwijt kan?
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dit is correct, er is al het nodige waterlands spul geweest. De voertuigen komen echter niet op de dienst hier, de data van Voorne putten is niet geladen en diesel tanken is niet meer mogelijk op de vestiging (ja bij tankstation om de hoek kan dat wel, maar om DIV. Redenen gaan ze daar niet aan beginnen).Lincoln schreef:Tijdens het kletsen met een bevriende chauffeur wist hij te vertellen dat er een Scania Omnilink(Waterland geel) uit Waterland op stalling in Spijkenisse stond voor onderhoud. Weet iemand hier wat over? Misschien dat deze morgen op VPR komt buiten spelen maar ga er maar niet vanuit. Ik betwijfel wel of het klopt maar ik ken de bewuste chauffeur al een lange tijd(sinds groep 7 van de basisschool en ik zit nu 2de x 4tl). Dus ik ben benieuwd of iemand hier iets van weet.
Trouwens weet iemand waar ik dit het beste kwijt kan?
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Begrijpelijk, Hebben ze daar dan geen onderhoudsmogelijkheden?
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nu in wagendienst 909 op metrolijn D en het lijkt wel spits metro rijdt gewoon op sterkte. Zal wel een E uitgevallen zijn.
Update 15:11
Nu in de bus waar er een mevrouw met rollator steevast de achterdeur blokkeert, Dit doet ze elke keer. Ik ga er zo onderhand toch maar eens melding van maken. Chauffeurs horen hier toch wat van te zeggen
Bus heeft al +2 omdat het uitstappen gewoon niet gaat :X :X
Update 15:11
Nu in de bus waar er een mevrouw met rollator steevast de achterdeur blokkeert, Dit doet ze elke keer. Ik ga er zo onderhand toch maar eens melding van maken. Chauffeurs horen hier toch wat van te zeggen
Bus heeft al +2 omdat het uitstappen gewoon niet gaat :X :X
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Daar gaan we weer, Unck met z'n zelfrijdende metro's.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De RET heeft de traditie metromaterieel na circa 30 dienstjaren te vervangen. Met aflevering tussen 1996 en 2001 wordt vervanging van de MG/2-stellen die nu op lijn D rijden daarom over een paar jaar actueel. Dan kan je beter nu al beginnen de geesten rijp te maken voor een grote technische upgrade.
De RET is overigens ook ontevreden met het beveiligingssysteem op de RandstadRail, het biedt weinig ruimte voor capaciteitsuitbreiding, ook op het eigen trajectdeel tot Nootdorp. Zou mij niets verbazen als dat ook wordt meegenomen bij een upgrade naar automatisch rijden.
De RET is overigens ook ontevreden met het beveiligingssysteem op de RandstadRail, het biedt weinig ruimte voor capaciteitsuitbreiding, ook op het eigen trajectdeel tot Nootdorp. Zou mij niets verbazen als dat ook wordt meegenomen bij een upgrade naar automatisch rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Beveiliging van de RandstadRail wordt als het goed is volgend jaar al aangepast om een hogere frequentie mogelijk te maken. Met de beveiliging op zich is weinig mis, maar de seinplaatsing is niet gebaseerd op een hoge frequentie, dus er komen enkele seinen bij terwijl andere seinen voorzien worden van een lus waardoor de metro's het signaal al eerder kunnen oppikken zonder af te remmen. Dit zal waarschijnlijk wel enkele miljoenen euro's kosten, het is volgens mij geen goedkoop systeem, dus ontevredenheid kan ik begrijpen, maar dat zal eerder over geld gaan dan over technische mogelijkheden vermoed ik.
Het gaat verder niet eens zo zeer over de vervanging van de MG2/1 metro's vermoed ik, die worden pas na 2030 vervangen als het goed is (ik heb zelfs eens 2034 gelezen ergens, de levensduur zou met een extra revisie verlengd worden). Maar er is wel de wens om voor die tijd al de frequentie in het centrum te verhogen naar 24 metro's per uur, daarvoor is natuurlijk ook extra materieel nodig. Materieel dat je nu aanschaft gaat tot zeker 2055 mee, dus logisch dat je dat voorbereid op de toekomst. Om in het centrum de frequentie te verhogen heb je zo'n 10 extra treinen van 90 meter nodig, of meer indien je gelijktijdig op lijn D viertjes wil inzetten. Ik vermoed dat men hier nu druk mee bezig is, want aanbestedingen kosten tijd dus als men die metro's in 2025 wil hebben moet men heel snel gaan aanbesteden.
Overigens klopt deze passage niet helemaal:
Het gaat verder niet eens zo zeer over de vervanging van de MG2/1 metro's vermoed ik, die worden pas na 2030 vervangen als het goed is (ik heb zelfs eens 2034 gelezen ergens, de levensduur zou met een extra revisie verlengd worden). Maar er is wel de wens om voor die tijd al de frequentie in het centrum te verhogen naar 24 metro's per uur, daarvoor is natuurlijk ook extra materieel nodig. Materieel dat je nu aanschaft gaat tot zeker 2055 mee, dus logisch dat je dat voorbereid op de toekomst. Om in het centrum de frequentie te verhogen heb je zo'n 10 extra treinen van 90 meter nodig, of meer indien je gelijktijdig op lijn D viertjes wil inzetten. Ik vermoed dat men hier nu druk mee bezig is, want aanbestedingen kosten tijd dus als men die metro's in 2025 wil hebben moet men heel snel gaan aanbesteden.
Overigens klopt deze passage niet helemaal:
Ik mag hopen dat hij hier trein i.p.v. bak bedoeld, want 500 man per bak halen ze zelfs in Japan niet. Maar 5 trams voor één metrotrein is alleen van toepassing bij viertjes, en die rijden er niet. Bij de huidige lengte is het circa 3,5 tram per metro. Maar goed, laten we het positief bekijken, mogelijk hint men hier op dat de metro's in de toekomst weer langer worden :DPlus: de metro vervoert 500 man per bak; daar kun je 5 trams voor later rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Die langere metro's zijn wel echt nodig, Helaas steekt de RET haar kop in het zand...
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vooral met het bouwen van korte perronnetjes op RaRa en HL.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Als men de frequentie maar voldoende verhoogd wil ik best in een korte metro stappen. Probleem is dat men de afgelopen jaren zowel de frequentie heeft verlaagd als de metro's heeft ingekort. Had men metro's van 95 meter aangeschaft voor RandstadRail en Hoekse Lijn dan had men waarschijnlijk nog enkele jaren extra gehad voor de maximale capaciteit bereikt was.
Nu moet men dus druk op zoek naar extra materieel om de frequenties te verhogen. Om op de stamlijnen (Schiedam - Capelsebrug en Slinge - Centraal) de frequentie te verhogen van 18 naar 24 metro's per uur zijn zo'n 9 extra wagendiensten nodig. Met reserve erbij zou ik zeggen koop 11 treinen van 95 meter en zet die in op lijn C, andere lijnen kun je dan vullen door materieel op te schuiven. De spitslijn Schiedam - Capelsebrug wordt dan een mix 5300/5400, mocht je viertjes op D willen dan schaf je nog 6 van die nieuwe treinen extra aan en schuif je het 5300/5400 materieel dat vrijkomt door naar lijn D.
Nu moet men dus druk op zoek naar extra materieel om de frequenties te verhogen. Om op de stamlijnen (Schiedam - Capelsebrug en Slinge - Centraal) de frequentie te verhogen van 18 naar 24 metro's per uur zijn zo'n 9 extra wagendiensten nodig. Met reserve erbij zou ik zeggen koop 11 treinen van 95 meter en zet die in op lijn C, andere lijnen kun je dan vullen door materieel op te schuiven. De spitslijn Schiedam - Capelsebrug wordt dan een mix 5300/5400, mocht je viertjes op D willen dan schaf je nog 6 van die nieuwe treinen extra aan en schuif je het 5300/5400 materieel dat vrijkomt door naar lijn D.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
En die viertjes gaan we nodig hebben in de toekomst...
Misschien om deze discussie af te splitsen naar een nieuw topic met naam:Discussie frequentie verhoging RET?
Misschien om deze discussie af te splitsen naar een nieuw topic met naam:Discussie frequentie verhoging RET?
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik heb hier even een onderwerp gestart over capaciteitsverhoging in het algemeen: viewtopic.php?f=57&t=14694
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik zit nu in metrolijn D en het lijkt wel spits met 2 scholen aan boord. Ik hoop dat ze snel weer eruit gaan want dit is gewoon te mal voor woorden. Die hele metro is gewoon vol en we zijn nog niet eens bij Poortugaal. (Richting Rotterdam). Dit word nog wat bij Zuidplein... Ik vrees Japan taferelen :X :N
Laatst gewijzigd door Cora op vr 06 sep 2019, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De wereldhavendagen zijn er weer, traditioneel lopen daar op vrijdag tig schoolklassen rond.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dat begrijp ik best maar nu is de hele metro gewoon vol. :X en dan moeten we nog langs Zuidplein
Update Zuidplein, De metro is nu zelfs bijna sta vol :N
Update Zuidplein, De metro is nu zelfs bijna sta vol :N
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Iets wat ik ook nooit begrepen heb....Schiedam-Capelsebrug wél heel de dag 18x/uur, maar Centraal-Slinge (wat naar mijn idee drukker is) alleen die frequentie in de spits.
Mag best wel een Slingependel bij worden gepropt, zoals op zondagmiddag / vakantiedienst.
Mag best wel een Slingependel bij worden gepropt, zoals op zondagmiddag / vakantiedienst.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik snap dat ook niet nee
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Denk niet dat viertjes snel weer zullen gebeuren, de RET geeft als excuus dat met viertjes de perrons overvol zullen raken en niet iedereen het perron zou zijn verlaten voordat de volgende metro er is.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wat is dat nou weer voor een bullshit inzicht.... tot 2002 reden er meer dan 30 jaar lang alléén maar viertjes...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geen idee, want, als ik het goed heb, wordt er in Londen met een 100 seconden interval gereden met langere treinen en perrons die niet perse breder zijn dan bijvoorbeeld die van Beurs.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Maar in Londen sluiten ze een metrostation wel eens tijdelijk af, in het geval dat de perrons overvol raken.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Zo lang je evenveel mensen in een viertje als in een drietje propt is het probleem op het perron toch exact hetzelfde? Sterker nog, waarschijnlijk gaat het met een viertje beter omdat je betere spreiding over het perron krijgt, waardoor je hetzelfde aantal reizigers effectief verdeelt over meer oppervlakte.
Het wordt pas een probleem als het vervoer groeit, maar dat lijkt me nou precies wat je eigenlijk wil: met relatief weinig kosten meer mensen vervoeren. Als je de spits te druk vindt moet je andere maatregelen inzetten, een prijsprikkel bijvoorbeeld.
Het wordt pas een probleem als het vervoer groeit, maar dat lijkt me nou precies wat je eigenlijk wil: met relatief weinig kosten meer mensen vervoeren. Als je de spits te druk vindt moet je andere maatregelen inzetten, een prijsprikkel bijvoorbeeld.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Mogen vouwfietsen mee in de metro tijdens evenementen zoals Wereldhavendagen?
PSA: Links gaan, rechts staan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten