Zou je een update kunnen geven?Yanaike schreef:@Yanaike
De mini aanbesteding
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Ik wil iedereen rustig de tijd geven om een goed aanbod te laten doen. Met al deze hoge frequenties kan ik me voorstellen dat een goede dienstregeling neerzetten veel tijd kost.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Super, dit moet nu toch wel zat tijd zijn. Op zich vond ik het nog meevallen hoeveel tijd de dienstregeling kost, vooral de omlopen zijn nogal tijdrovend (want dat zijn er door de hoge frequenties best veel).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De mini aanbesteding
Wat ik zelf als tijdrovend ervaar is het op je laten inwerken van de kaart, eisen. Dat kost bij mij best wel wat tijd zonder dat er iets op papier komt. Het uittekenen van reizigersstromen, eisen, wensen provincie etc. Wanneer het eenmaal loopt dan gaan de dienstregeling wel. Maar het venijn zit vaak in de staart met Wat Daniël terecht aangeeft met de omlopen. Nu komt ook de toelichting er bij.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Exact ja, het kostte ook bij mij soms wel even tijd om de kaart van een buurt op me in te laten werken om een handig lijnverloop te bedenken (zodat bijvoorbeeld een bedieningswens gelijk verwerkt kon worden en dat soort dingen). En bij de reizigersstromen zitten zo af en toe wat addertjes onder het gras: denk je een mooie materieelinzet te zien op basis van de aantallen, zijn er de andere kant op net 5 reizigers meer ofzo waardoor het niet past
En dan heb je ook nog de tegenstrijdige wensen. Zoals de wens voor de centrumlijn die de avond verder niet uitsluit, terwijl er 's avonds 0 reizigers binnen het centrum zijn.
En dan heb je ook nog de tegenstrijdige wensen. Zoals de wens voor de centrumlijn die de avond verder niet uitsluit, terwijl er 's avonds 0 reizigers binnen het centrum zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De mini aanbesteding
Tsja, ik heb doordeweeks ook zo'n 47 omlopen... met onderaannemers er nog bij.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: De mini aanbesteding
Oh, dat valt nog mee. Ik kom uit op 54 omlopen op een doordeweekse dag.bys1 schreef:Tsja, ik heb doordeweeks ook zo'n 47 omlopen... met onderaannemers er nog bij.
Wat betreft het presenteren van de omlopen. Ik zie nergens in de aanbestedingspapieren dat we een lijst moeten maken waarin per bus staat vermeld welke ritnummers ze rijden. Alleen een overzicht op welke lijn een bus wordt ingezet. Als een bus haast de hele dag op dezelfde lijn wordt ingezet zie ik het probleem om geen omlopen te maken. Je kunt dan bij de dienstregeling vermelden welk busnummer de rit rijd.
Ik neem dus aan dat het maken van omlopen per bus niet hoeft en ik dus alleen een overzicht hoef te maken waarin staat vermeld per bus op welke lijn deze wordt ingezet.
Re: De mini aanbesteding
Ik smijt gewoon een omloopnummers boven elke individuele rit en geef per bustype een korte omschrijving van de inzet. Verder maak ik nog een overzicht van reservebussen.
Maarre... 54 omlopen, met wat voor goedkope troep rijd jij allemaal?
Maarre... 54 omlopen, met wat voor goedkope troep rijd jij allemaal?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: De mini aanbesteding
De oud ijzerboer heeft nog heel veel goede bussen staanbys1 schreef:Ik smijt gewoon een omloopnummers boven elke individuele rit en geef per bustype een korte omschrijving van de inzet. Verder maak ik nog een overzicht van reservebussen.
Maarre... 54 omlopen, met wat voor goedkope troep rijd jij allemaal?
Maar in de aanbesteding. Als je van 12.500.000 euro alleen de goedkoopste 170.000 euro bus koopt kun je al 75 bussen aankopen. Dus als ik echt zin had had ik nog wel meer omlopen gemaakt :D
Re: De mini aanbesteding
Ja, als jij elke halve minuut een bus naar de universiteit wilt sturen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39828
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Klopt. Ik doelde met het omlopen maken dan ook alleen op het vermelden van een omloop-/busnummer bij elke rit. Dat komt dan weer terug in het materieellijstje waarin ik voor eigen gebruik ook de start en eindtijden van de onderdelen van de omloop heb staan. Zo wordt ook gelijk duidelijk wanneer een bus als reserve kan tellen e.d.Falcon schreef:Wat betreft het presenteren van de omlopen. Ik zie nergens in de aanbestedingspapieren dat we een lijst moeten maken waarin per bus staat vermeld welke ritnummers ze rijden. Alleen een overzicht op welke lijn een bus wordt ingezet. Als een bus haast de hele dag op dezelfde lijn wordt ingezet zie ik het probleem om geen omlopen te maken. Je kunt dan bij de dienstregeling vermelden welk busnummer de rit rijd.
Ik neem dus aan dat het maken van omlopen per bus niet hoeft en ik dus alleen een overzicht hoef te maken waarin staat vermeld per bus op welke lijn deze wordt ingezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De mini aanbesteding
Helemaal geweldig dat we extra tijd krijgen. Geeft iets meer ademruimte.regenmaker schreef:Ik wil iedereen rustig de tijd geven om een goed aanbod te laten doen. Met al deze hoge frequenties kan ik me voorstellen dat een goede dienstregeling neerzetten veel tijd kost.
Zou je een update kunnen geven?Yanaike schreef:@Yanaike
Ik heb wel nog de vraag of de plattegrond van Zilverduinen terug online kan. Als ik een nachtdienstregeling naar Arken wil realiseren moet ik ook de rijdtijden kunnen bepalen. *O*
Re: De mini aanbesteding
Of de vraag nog beantwoord weet ik niet maar we kunnen het proberen
Elke bus moet 1x per dag terug naar de stalling voor tanken, reiniging. Na hoeveel tijd mag deze weer naar buiten?
Elke bus moet 1x per dag terug naar de stalling voor tanken, reiniging. Na hoeveel tijd mag deze weer naar buiten?
Re: De mini aanbesteding
https://www.dropbox.com/s/bte4qpldzc0cu ... n.png?dl=0Falcon schreef:Helemaal geweldig dat we extra tijd krijgen. Geeft iets meer ademruimte.regenmaker schreef:Ik wil iedereen rustig de tijd geven om een goed aanbod te laten doen. Met al deze hoge frequenties kan ik me voorstellen dat een goede dienstregeling neerzetten veel tijd kost.
Zou je een update kunnen geven?Yanaike schreef:@Yanaike
Ik heb wel nog de vraag of de plattegrond van Zilverduinen terug online kan. Als ik een nachtdienstregeling naar Arken wil realiseren moet ik ook de rijdtijden kunnen bepalen. *O*
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: De mini aanbesteding
Ook ik vind dit een interessante vraag. Welke ik dan ook nog graag wil aanvullen. Ik lees tussen de antwoorden dat dag- en nachtbussen gekoppeld worden. Is het dan toegestaan om bussen om 15 uur te laten starten voorde middagspits en vervolgens door te blijven rijden tot 9 uur. Dan rijd een bus de 2 spitsen, avond en nachtshift terwijl de bus ook 1x per dag naar een remise gaat.ZO6176 schreef:Of de vraag nog beantwoord weet ik niet maar we kunnen het proberen
Elke bus moet 1x per dag terug naar de stalling voor tanken, reiniging. Na hoeveel tijd mag deze weer naar buiten?
Ik hoop dat beide vragen gesteld en beantwoord mogen worden, aangezien ik hierover nog niks kan teruglezen in de correspondentie.
@bys1 Merci! :D
Re: De mini aanbesteding
Mij dunkt dat dat geen probleem is. Of een bus nu een dienst rijdt van 500 tot 100. De garage heeft dan 4 uur de tijd om te reinigen etc.
Dan zou een dienst van 1430 tot 930 ook geen probleem zijn.
Dan zou een dienst van 1430 tot 930 ook geen probleem zijn.
Re: De mini aanbesteding
Ik heb nachtdiensten van 10:30 tot 9:30..
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: De mini aanbesteding
Dus een uur in de stallingbys1 schreef:Ik heb nachtdiensten van 10:30 tot 9:30..
Re: De mini aanbesteding
Ongeveer een uur bij mij ja. Ik heb zelfs eventjes overwogen om (bij gebrek aan budget voor een extra bus op die stalling) de bus naar de stalling te sturen en vijf minuten later er weer uit te gooien maar dat leek me wel erg weinig, dus ik heb die ritten maar iets aangepast (A)
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: De mini aanbesteding
De provincie heeft in een persbericht op 5 september 2019 laten weten dat zij de samenwerking met Viilinga hebben beëindigd. Ik snap dus niet goed waarom je van mij nog een update verwacht? Voor vragen/opmerkingen over de aanbesteding van concessie Zilverduinen verwijs ik vervoerders graag door naar het provinciebestuur.Regenmaker schreef:Zou je een update kunnen geven?Yanaike schreef:@Yanaike
Regenmaker schreef:Persbericht provincie Klokbekerstad
De provincie beëindigt voorlopig de samenwerking met adviesbureau Viilinga vanwege de slechte ervaringen rondom de beoordeling van de concessie Zilverduinen. De provincie is van mening dat de communicatie ronduit slecht was en heeft het functioneren van Viilinga als externe partij intern geëvalueerd. Uit de evaluatie kwam naar voren dat adviesbureau Viilinga het te druk heeft met nevenactiviteiten, waardoor de kwaliteit van de aanbesteding van de concessie Zilverduinen omlaag ging. De provincie kon niets anders concluderen dan de samenwerking op te schorten.
Re: De mini aanbesteding
Omdat de stopzetting voorlopig is. Maar wil je nu zeggen dat degene die nu iets ingediend hebben dat voor jan met de korte achternaam hebben gedaan?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Persbericht Provincie Klokbekerstad
De provincie heeft kennis genomen van het bericht van Viilinga en gaat zelf over tot de beoordeling van de biedingen van ETF en DAB voor de concessie Zilverduinen. De biedingen van NWZO, TraveLink en Bleubuzz blijven ongewijzigd ongeldig. Tegen deze beslissing kan geen bezwaar worden aangetekend. De provincie heeft besloten om de reiziger te laten kiezen.
Ik heb nog een oude kaart van Zilverduinen kunnen vinden voor de rijtijden. Houd voor de rijtijden binnen Klokbekerstad de kaart van Klokbekerstad aan. Klik
De provincie heeft kennis genomen van het bericht van Viilinga en gaat zelf over tot de beoordeling van de biedingen van ETF en DAB voor de concessie Zilverduinen. De biedingen van NWZO, TraveLink en Bleubuzz blijven ongewijzigd ongeldig. Tegen deze beslissing kan geen bezwaar worden aangetekend. De provincie heeft besloten om de reiziger te laten kiezen.
Ik heb nog een oude kaart van Zilverduinen kunnen vinden voor de rijtijden. Houd voor de rijtijden binnen Klokbekerstad de kaart van Klokbekerstad aan. Klik
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Omdat de beoordeling van de concessie Zilverduinen lang genoeg heeft geduurd, heeft de provincie Klokbekerstad besloten dat de reiziger mag aanwijzen welk bod het beste is!
De stemming eindigt over drie dagen aangezien de vervoerder nog tijd genoeg moet hebben voor de implementatie voor 1 oktober 2019.
Je bent van harte welkom om je stem hieronder toe te lichten!
De biedingen zijn hier te vinden: Klik.
De stemming eindigt over drie dagen aangezien de vervoerder nog tijd genoeg moet hebben voor de implementatie voor 1 oktober 2019.
Je bent van harte welkom om je stem hieronder toe te lichten!
De biedingen zijn hier te vinden: Klik.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De mini aanbesteding
Goed opgelost!
Re: De mini aanbesteding
Persbericht Sjenglines
De directie van Sjenglines heeft kennis genomen van de gang van zaken rondom de aanbesteding van Zilverduinen. Het bestuur betreurt de gang van zaken.
Het adviesbureau laat behoorlijke steken vallen in de afwerking van de concessie. Het plan opstellen en de verschillende vervoersbedrijven onder enorme tijdsdruk een offerte laten opstellen en er vervolgens met alle papieren van door gaan is ronduit slecht voor een adviesbureau. De directie van Sjenglines is dan ook blij zich niet betrokken te voelen bij deze aanbesteding, daar wij hebben besloten om gezien de tijdsdruk af te haken. Wij vinden het jammer dat het opleggen van enige tijdsdruk richting vervoerders en vervolgens zelf niet de afronding op tijd doen behoorlijk schofterig.
Het bestuur van Sjenglines hoopt dat het provinciebestuur van Klokbeker hier haar lessen uit trekt zodra een aanbesteding uit handen wordt gegeven aan derden.
Het bestuur is tevens blij dat zij de keus voor de vervoerder aan de reizigers gaat laten. Hiermee wint de aanbieding die bij de reizigers het beste aansluit. Mogelijk een dergelijke beoordeling door andere reizigers ook opnemen bij andere beoordelingen als een van de onderdelen waarmee punten te scoren valt.
Persoonlijke noot
Ik snap dat het werkzaamheden meer tijd kunnen vergen. Zo ook het beoordelen van zaken. Alleen mensen die dit voor hobby doen onder tijdsdruk plaatsen, vragen om extra tijd en die niet krijgen, zonder enig pardon een offerte om een klein puntje afkeuren, en vervolgens zelf geen tijd er meer in te steken vind ik niet bepaald netjes.
Als het beoordelen langer duurt, prima. Maar communiceer dat. Ik denk dat iedereen er begrip voor heeft dat zodra het druk is in het (privé)leven even blijven liggen. Maar meldt dat dan even.
Wat betreft de reizigers telling. Mogelijk kun je dat ook meenemen bij volgende aanbestedingen door Bv de meeste stemmen 50 punten te geven, tweede 40 punten. Of als percentage: 76% van de stemmen zijn voor een vervoerder. Dit levert 76 punten op. Uiteraard moeten de scores op andere onderdelen dan nog niet gekend zijn tijdens het stemmen.
De directie van Sjenglines heeft kennis genomen van de gang van zaken rondom de aanbesteding van Zilverduinen. Het bestuur betreurt de gang van zaken.
Het adviesbureau laat behoorlijke steken vallen in de afwerking van de concessie. Het plan opstellen en de verschillende vervoersbedrijven onder enorme tijdsdruk een offerte laten opstellen en er vervolgens met alle papieren van door gaan is ronduit slecht voor een adviesbureau. De directie van Sjenglines is dan ook blij zich niet betrokken te voelen bij deze aanbesteding, daar wij hebben besloten om gezien de tijdsdruk af te haken. Wij vinden het jammer dat het opleggen van enige tijdsdruk richting vervoerders en vervolgens zelf niet de afronding op tijd doen behoorlijk schofterig.
Het bestuur van Sjenglines hoopt dat het provinciebestuur van Klokbeker hier haar lessen uit trekt zodra een aanbesteding uit handen wordt gegeven aan derden.
Het bestuur is tevens blij dat zij de keus voor de vervoerder aan de reizigers gaat laten. Hiermee wint de aanbieding die bij de reizigers het beste aansluit. Mogelijk een dergelijke beoordeling door andere reizigers ook opnemen bij andere beoordelingen als een van de onderdelen waarmee punten te scoren valt.
Persoonlijke noot
Ik snap dat het werkzaamheden meer tijd kunnen vergen. Zo ook het beoordelen van zaken. Alleen mensen die dit voor hobby doen onder tijdsdruk plaatsen, vragen om extra tijd en die niet krijgen, zonder enig pardon een offerte om een klein puntje afkeuren, en vervolgens zelf geen tijd er meer in te steken vind ik niet bepaald netjes.
Als het beoordelen langer duurt, prima. Maar communiceer dat. Ik denk dat iedereen er begrip voor heeft dat zodra het druk is in het (privé)leven even blijven liggen. Maar meldt dat dan even.
Wat betreft de reizigers telling. Mogelijk kun je dat ook meenemen bij volgende aanbestedingen door Bv de meeste stemmen 50 punten te geven, tweede 40 punten. Of als percentage: 76% van de stemmen zijn voor een vervoerder. Dit levert 76 punten op. Uiteraard moeten de scores op andere onderdelen dan nog niet gekend zijn tijdens het stemmen.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Het provinciebestuur betreurt ook de gang van zaken rondom de aanbesteding van de concessie Zilverduinen. Maar zonder aanbestedingsdocumenten kunnen wij helaas de beoordeling niet zelf doen. Wij trekken hier onze lessen uit voor toekomstige aanbestedingen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten