Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
300 elektrische bussen dat is wel veel. Grootste ZE vloot van NL. Mooi om te lezen dat er meer DRU wordt geboden voor minder geld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
*maRRRiakaakjesnvdw schreef:RRRmariakaakjes ;)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Leuk voor Keolis, maar ik had het EBS ook wel gegund. :)
Ik hoop wel dat er weer wat lijnen bijkomen, in plaats van dat er lijnen verdwijnen.
Ik hoop wel dat er weer wat lijnen bijkomen, in plaats van dat er lijnen verdwijnen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
4 hov assen. Welke zullen dat zijn? In ieder geval Apeldoorn-Zwolle en tijdelijk Ede-Wageningen. Elburg-Zwolle zou ik me ook kunnen voorstellen, maar wat is de vierde?
Ik heb geen onderschrift
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Lelystad-Harderwijk of Emmeloord-Kampen zoiets?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Apeldoorn-Arnhem lijkt me ook wel voor de hand liggend als HOV-as.
Maar: gefeliciteeRRRd Keolis :)
Maar: gefeliciteeRRRd Keolis :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik lees vooralsnog nergens dat het om alleen bussen gaat. Zouden de aflosauto's ook onderdeel zijn van die 300 voertuigen?regenmaker schreef:300 elektrische bussen dat is wel veel. Grootste ZE vloot van NL. Mooi om te lezen dat er meer DRU wordt geboden voor minder geld.
Zijn er eigenlijk al elektrische buurtbusjes op de markt die een hele dag kunnen rijden?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Op OVPro gaat het over meer dan 300 elektrische bussen. ZE aflosvoertuigen hebben ze al op de Veluwe/Midden Overijssel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Valt die niet onder de toekomstige concessie Rijn-Waal?Daniel schreef:Apeldoorn-Arnhem lijkt me ook wel voor de hand liggend als HOV-as.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Tot december 2022 nog niet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Volgens het kaartje van de provincie niet, dat loopt qua gebied zo te zien tot het noorden van Arnhem.
Het zou dan hooguit een gedeelde lijn qua exploitatie kunnen worden.
Het zou dan hooguit een gedeelde lijn qua exploitatie kunnen worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik verwacht dat ze met Buurtbussen nog wat langer wachten tot ze deze ZE gaan rijden. Ze mogen immers nog tot 2025 busjes aanschaffen die op fossiele brandstoffen rijden, waarmee ze nog tot 2030 mogen rondrijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De gehele bundel Apeldoorn - Arnhem (lijnen 43, 91 en 231) gaat volgens het PvE volledig naar Rijn-Waal per december 2022.Daniel schreef:Volgens het kaartje van de provincie niet, dat loopt qua gebied zo te zien tot het noorden van Arnhem.
Het zou dan hooguit een gedeelde lijn qua exploitatie kunnen worden.
Als ik naar de gehele looptijd voor de concessie IJssel-Vecht kijk dan kom ik tot de volgende 4 HOV lijnen:
- Apeldoorn - Zwolle
- Emmeloord - Lelystad
- Emmeloord - Kampen
- Zwolle - Dedemsvaart
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik denk Emmeloord-Lelystad-Harderwijk als één HOV-lijn. Lelystad-Emmeloord heeft in het verleden ook al eens met kwartierdiensten in de spits en halfuurdiensten in het dagdal gereden. En Lelystad-Harderwijk heeft in het verleden in de ochtendpits ook een kwartiersdienst gehad. Die is alleen maar boeiender geworden met vier treinen per uur Harderwijk-Amersfoort. De lijnen 140 en 148 rijden nu ook gekoppeld. Het is een no-brainer om dat voort te zetten, met als plus dat de Noordoostpolder in de spits ook ieder kwartier verbonden is met Lelystad Airport en de nieuwe bedrijventerreinen die ernaast liggen.
Urk-Emmeloord-Kampen zal inderdaad ook HOV zijn.
Urk wil ook graag OV naar Lelystad. Vraag is dus of de HOV van Emmeloord naar Lelystad ook via Urk gaat rijden. Ik acht dat best wel kansrijk na aanleg van de randweg Urk. Bussen die net als vroeger de Qliner weer 100 mogen, en het is al snel een feit ipv een plan.
Urk-Emmeloord-Kampen zal inderdaad ook HOV zijn.
Urk wil ook graag OV naar Lelystad. Vraag is dus of de HOV van Emmeloord naar Lelystad ook via Urk gaat rijden. Ik acht dat best wel kansrijk na aanleg van de randweg Urk. Bussen die net als vroeger de Qliner weer 100 mogen, en het is al snel een feit ipv een plan.
Laatst gewijzigd door Abus op wo 25 sep 2019, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Zwolle-Elburg dan?regenmaker schreef:De gehele bundel Apeldoorn - Arnhem (lijnen 43, 91 en 231) gaat volgens het PvE volledig naar Rijn-Waal per december 2022.Daniel schreef:Volgens het kaartje van de provincie niet, dat loopt qua gebied zo te zien tot het noorden van Arnhem.
Het zou dan hooguit een gedeelde lijn qua exploitatie kunnen worden.
Als ik naar de gehele looptijd voor de concessie IJssel-Vecht kijk dan kom ik tot de volgende 4 HOV lijnen:
- Apeldoorn - Zwolle
- Emmeloord - Lelystad
- Emmeloord - Kampen
- Zwolle - Dedemsvaart
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ja, dat is de vijfde optie die ik in gedachten had. Zou best kunnen dat het Zwolle - Elburg is in plaats van Zwolle - Dedemsvaart.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
En Zwolle - Emmeloord? Zou dat niet de vijfde HOV verbinding kunnen zijn?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
HOV parallel aan de Kamperlijn gaat niet werken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik neem aan dat hij de route via Zwartsluis bedoelt (lijn 71) en dus niet parallel aan het Kamperlijntje. ;)
Maar er zijn volgens het artikel maar 4 HOV verbindingen. Welke dit exact zijn komen we vanzelf achter.
Maar er zijn volgens het artikel maar 4 HOV verbindingen. Welke dit exact zijn komen we vanzelf achter.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Is het eigenlijk al bekend wanneer Keolis haar ideeën uit de doeken doet?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De plannen van Keolis komen zodra er geen bezwaar blijkt te zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Enige plan wat ik tot nu toe gelezen heb is dat er in Zwolle en Lelystad een servicepunt/winkel gaat komen. De huidige in Apeldoorn blijft bestaan
Overigens is het voor Keolis zelf wel goed... 30% van haar omzet komt uit Midden-Overijssel en de Veluwe
Overigens is het voor Keolis zelf wel goed... 30% van haar omzet komt uit Midden-Overijssel en de Veluwe
Laatst gewijzigd door cassie127 op wo 25 sep 2019, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Werd ook tijd, het gebrek aan servicepunten in de regio is schrikbarend. Het enige 'busloket' van Overijssel zit ergens in een hoekje verstopt op het busstation van Enschede.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Klopt, al is dat loket in Enschede ook niet echt bepaald druk te noemen. Vraag me vooral af waar dat loket in Zwolle gaat komen. In Lelystad zal die wel ergens bij het verblijf aan het busstation komen gok ik zo
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Het is al een wonder als je hem weet te vinden :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten