Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hoofdlijnen Fernverkehr toegevoegd. Dit jaar de hoogtepunten:
- IC-dienst Dresden - Berlijn - Rostock - Warnemünde.
- Meer treinen tussen Keulen en Hamburg, vaak sneller ingelegd dan de bestaande.
- Aangepaste treindienst naar Tsjechië en Denemarken.
- Zeer hinderlijke langdurige werkzaamheden op meerdere plekken in Duitsland.
Met ingang van de zomerdienstregeling zal de treindienst naar Polen verbeterd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik hoop echt dat Flixtrain een keer tussen Düsseldorf en München gaat rijden (route maakt mij niet zo veel uit), aangezien DB op de as NRW-Bayern wel wat meer concurrentie kan gebruiken. Naar Hamburg heb je straks de keuze uit een aantal prijsgunstige treinreizen, naar Berlin begint Flixtrain ook al op gang te komen waardoor het aanbod prijsgunstige treinreizen op die route ook toeneemt, maar richting het zuiden heeft DB nauwelijks concurrentie en is het echt goed zoeken naar prijsgunstige reizen.
De HSL op kan echter niet zomaar en de laatste keer dat HKX naar Frankfurt ging rijden werd de halve dienstregeling op de Linke Rheinstrecke vernacheld door die treinen. Concurrentie is leuk, maar op overbelaste spoorlijnen geeft het voor de forens vooral een hoop ellende.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dan vermijd je HSL's en de overbelaste Linke Rheinstrecke. Nadeel is dat je dan tussen Frankfurt en München geen grote stad als Stuttgart of Nürnberg kan meepakken.
Tom024 schreef:Protip: koop via de CD een kaartje tot Cheb, dan kun je in Nürnberg uiteraard gewoon uitstappen. 19 euro. *bus*
Dat is een goeie. De RE Nürnberg-München over de HSL kost €22 enkele reis, dus dan wordt het €31 voor een enkele reis München. Dat klinkt als een erg goeie deal.
Wat mij persoonlijk bij Flixtrain nog terughoud is dat zij geen echte Großraumwagen (wat is het NL-woord hiervoor?) hebben en ik eventuele aansluitende treinen apart moet boeken. Daarom ben ik ook afgelopen week naar Hamburg gewoon met DB gereisd..... :Y
Ik zie zojuist dat de RE 10 voortaan in ieder geval 1× per uur naar Duisburg gaat ipv naar Düsseldorf
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tot en met 18 april wordt er door de RE10 vanaf Krefeld naar Duisburg gereden. Vanaf 19 april gaat de RE10 gewoon weer naar Düsseldorf rijden (op werkdagen 2x/uur). Ik vermoed dat dit door werkzaamheden komt.
De dienstregeling 2020 staat online. Wat ik naar boven kan halen:
-De IC Hamburg-Dortmund-Köln-Mainz-Frankfurt wordt grotendeels vervangen door een ICE die dezelfde route rijdt. Reistijd blijft hetzelfde. Er rijdt 1x/2 uur een IC Köln-Hamburg via Duisburg en Essen en 1x/2 uur een ICE Köln-Hamburg via Wuppertal en Dortmund. Het nadeel van de ICE is dat DB er hogere prijzen voor kan vragen, het voordeel van de ICE is het hogere comfort en meer faciliteiten. Ook op de Linke Rheinstrecke wordt dus een deel van de IC's vervangen door ICE's. De IC's die na Mainz direct naar Mannheim rijden, blijven IC's.
-De ICE Hamburg-München (noord-zuid-as) gaat niet meer stoppen tussen Hamburg en Hannover en wordt een halfuur sneller. Lüneburg, Uelzen en Celle worden bedient door een ICE Hamburg-Frankfurt die tussen Kassel en Frankfurt via Marburg en Giessen rijdt.
-De IC Rostock-Dresden is met ingang van de nieuwe dienstregeling nog niet helemaal operationeel. Helaas zorgt de IC niet voor een nette uursdienst op Berlin-Dresden, maar wordt er ongeveer in een 30/90-verhouding gereden.
-Braunschweig, Hildesheim, Göttingen en Kassel krijgen weer een ICE-uursdienst naar Berlin (en de eerste twee genoemde plaatsen ook naar Frankfurt) door een nieuwe ICE Berlin-Braunschweig-Frankfurt Flughafen.
-De Württembergische Südbahn (Ulm-Lindau) is van 20 december 2019 tot 12 januari 2020 en van 13 juli 2020 tot 13 september 2020 zonder werkonderbrekingen te bereizen. Dit is nog een van de laatste lijnen waar DB Regio nog BR218 met Dosto-stammen inzet.
Vanaf 15 december hebben alleen nog reizigers met een Flexpreis-ticket of bezitters van een verhoogd statuut (Bahn.Comfort e.d.) toegang tot het eerste klas gedeelte van de DB Lounges.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Met een NS Businesskaart kom je er ook gewoon nog in
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
De S3 in Nordrhein-Westfalen gaat niet op 15 december 2019 maar pas op 1 maart 2020 naar Abellio. Abellio heeft vastgesteld op 15 december nog niet voldoende personeel te hebben en heeft daarom besloten DB Regio voor 18 machinisten in te schakelen als onderaannemer. Omdat het personeel van DB niet bekend is met de nieuwe FLIRT's, wordt tot 1 maart gereden met de "oude" 422's die bij DB Regio zouden blijven (deze stellen zijn de afgelopen maanden rood gebleven).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.