Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zo hoort het in Belgistan. En iedere extra trein moet 100% door de Ollanders worden betaald.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Afgelopen december maakte de NS bekend dat ze nog eens 88 SNG's gaan aanschaffen, waar komen deze treinen te rijden?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Op het spoor :Y
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie].
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nee daar komt SLT.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dit is (een deel van) de vervanging van SGM. Of dat dan rechtstreeks gaat of met een doorschuifactie via SLT: ervaring leert dat dat nog wel eens wijzigt in de loop van de tijd, maar hoog in de lijst series-waar-SGM-weggaat staan in ieder geval de [serie=Sprinter|2019|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] en de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] / [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie].samsam538 schreef:Afgelopen december maakte de NS bekend dat ze nog eens 88 SNG's gaan aanschaffen, waar komen deze treinen te rijden?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Je hebt de grap niet door. Jammer :(jelmerrr schreef:Nee daar komt SLT.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Suus schreef:In de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie].
Dan kan men de 4 of 5 composities voor de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] wel heel lang maken, dan zullen de reizigers niet meer klagen over oude zooi.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zijn er 6
Maar helaas past die lengte niet (6 gewone bakken SGM past al niet)
Maar helaas past die lengte niet (6 gewone bakken SGM past al niet)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
10 bakken lukt net niet omdat je slechts enkele meters perron op meerdere stations tekort komt (SLT 4 + SLT 6 is ongeveer 170 meter lang , en de meeste perrons hebben een lengte in de 160 meter)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Max is dacht ik 5 bakken (op Aml 2b/4b).
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Spoor 2b van Almelo is inderdaad de beperkende factor.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Max is 134 meter in 2016. Dat komt neer op SNG6. (En SLT6)cassie127 schreef:10 bakken lukt net niet omdat je slechts enkele meters perron op meerdere stations tekort komt (SLT 4 + SLT 6 is ongeveer 170 meter lang , en de meeste perrons hebben een lengte in de 160 meter)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zie dat die 147mtr is, 137mtr in de tegenrichting, wat lang genoeg zou zijn voor SNG7 (135,2mtr).
4b heeft dezelfde lengtes (dus 137mtr & 147mtr in de tegenrichting).
138,8mtr (SLT8) is dan net ietsjes te lang.
4b heeft dezelfde lengtes (dus 137mtr & 147mtr in de tegenrichting).
138,8mtr (SLT8) is dan net ietsjes te lang.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wat gebeurt er met mat64 tegenwoordig? Ik kwam zojuist een kopbak tegen op de A59, tussen knooppunt Zonzeel en Made.
- AppleMoose
- Berichten: 6061
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zo'n beetje alles is of wordt nu gesloopt. Voor zover ik weet zijn er twee Plan V-stellen bewaard gebleven. Een bij het spoorwegmuseum en een bij Stichting mat. 64. Van eerdere materieelsoorten die zijn afgevoerd zijn weleens delen (waaronder koppen) opgekocht door bedrijven en particulieren. Bij de voormalige treinwerkplaats in Zwolle heeft een tijd een kop van een DE I aan de buitenmuur gehangen en ik ken het verhaal dat een DE I-kop jaren is gebruikt als DJ-podium in een disco.Chrysa schreef:Wat gebeurt er met mat64 tegenwoordig? Ik kwam zojuist een kopbak tegen op de A59, tussen knooppunt Zonzeel en Made.
Goh.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er zijn 3 stellen en 2 kopbakken bewaard. Naast die van het Spoorwegmuseum en de Stichting mat '64 heeft de stichting karel.rocks een plan V (466) en de kopbakken worden gebruikt als oefenobject bij vliegveld Twente.
- AppleMoose
- Berichten: 6061
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat derde stel was me ontgaan. Bedankt voor de info :pos:
Goh.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wel meer hoor: sowieso in Wijster en Vlissingen staan ook (delen van) stellen.Lijn 45 schreef:Er zijn 3 stellen en 2 kopbakken bewaard. Naast die van het Spoorwegmuseum en de Stichting mat '64 heeft de stichting karel.rocks een plan V (466) en de kopbakken worden gebruikt als oefenobject bij vliegveld Twente.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waardoor mijn verwrongen brein zich nu bezighoudt met de vraag wat er met de tussenbakken plan V gebeurd is... :')Lijn 45 schreef:Er zijn 3 stellen en 2 kopbakken bewaard.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Plan V had nooit tussenbakken, alleen Plan T had die.
Laatst gewijzigd door katvis op wo 02 okt 2019, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Twee de zelfde kopbakken (bijvoorbeeld 2x Bk), dus geen stel.trolly schreef:Waardoor mijn verwrongen brein zich nu bezighoudt met de vraag wat er met de tussenbakken plan V gebeurd is... :')Lijn 45 schreef:Er zijn 3 stellen en 2 kopbakken bewaard.
Tabel met type bakken:
V1-V3: Bk + ABDk
V4-V6: Bk + ABk
V7-V13: BPk + ABk
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_%2764
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
_O_luka23 schreef:Plan V had nooit tussenbakken, alleen Plan Te had die.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In lijn hierin, heeft iemand een foto van hoe de keuken er in de V/Ts er uit zag? En wat je je daar bijvoorbeeld kon krijgen?Post schreef:Twee de zelfde kopbakken (bijvoorbeeld 2x Bk), dus geen stel.trolly schreef:Waardoor mijn verwrongen brein zich nu bezighoudt met de vraag wat er met de tussenbakken plan V gebeurd is... :')Lijn 45 schreef:Er zijn 3 stellen en 2 kopbakken bewaard.
Tabel met type bakken:
V1-V3: Bk + ABDk
V4-V6: Bk + ABk
V7-V13: BPk + ABk
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_%2764
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten