OVNL is terug! Lees voor meer uitleg en veelgestelde vragen dit topic.

Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 11387
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Ik denk niet dat alleen DB er voor heeft gezorgd dat er zo'n prachtige halfuursdienst is. Er zijn zat Duitse trajecten met twee uursdiensten waarop er bijvoorbeeld 50-10 wordt gereden in plaats van ze mooi te verdelen :')


1,5 meter

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 13415
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

cassie127 schreef:De infra wel ja. Maar met de Capaciteitsverdeling op dat baanvak gaat dat via DB en niet via ProRail
Ik had het dan ook over het eigendom, en niet over het beheer/uitvoering/wie er op rondtuft :wink:
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 7513
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Aking schreef:Ah, dat staat niet op de Engelse wiki, en daar stond geen link naar een Duitse pagina (waar ik inderdaad uitgebreidere info had verwacht)
En zelluf effe de Duitse wiki opentrekken was natuurlijk geen optie? (A)
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44323
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Ik denk niet dat alleen DB er voor heeft gezorgd dat er zo'n prachtige halfuursdienst is. Er zijn zat Duitse trajecten met twee uursdiensten waarop er bijvoorbeeld 50-10 wordt gereden in plaats van ze mooi te verdelen :')
Je kan op Gronau - Enschede alleen bijna niets anders rijden, het is volledig enkelspoor en een enkele rit duurt 11 minuten. Je moet ook nog keren in Enschede, wat enkele minuten kost, waardoor je bijna een half uur nodig hebt voor Gronau - Enschede - Gronau. Dan is het een kleine moeite om er een strakke 30-minutendienst van te maken.
Rame à l'approche
webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 8494
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

28/32 speciaal voor jou dan maar ;)
JordiBrabant
Berichten: 1035
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

Kan het Abellio personeel op de RE19 eigenlijk de OV-chipkaart lezen? Er werd namelijk alleen even naar de foto gekeken.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
cassie127
Berichten: 4547
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Soms hebben ze een lezer mee. Maar de ene doet alsof ze ze met hun Duitse kastje kunnen uitlezen, de ander hoef je hem alleen maar te laten zien en het is goed.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km,
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
JordiBrabant
Berichten: 1035
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

Maar de moeder kan de dochter geen apparaatjes geven voor de dienstdoende Duitse Mikossen?
Ik moet wel opbiechten dat ik terug met het slagje Zevenaar zwart heb gereisd, omdat je te lang moest wachten tussen uitchecken en inchecken, kudtarriva!
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Bericht door julsteren »

Is een minuut je te lang ja? :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
JordiBrabant
Berichten: 1035
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

Wel als je bij uitstappen het vergeet, koffie in de Kiosk Stationshuiskamer gaat halen en daar pas uitgaat als de overweg sluit.
Laatst gewijzigd door JordiBrabant op ma 07 okt 2019, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Post
Berichten: 621
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Korte vragen

Bericht door Post »

Dus ligt het niet aan Arriva maar aan jou. Sterker Arriva is zo vriendelijk om te voorkomen dat je per ongeluk weer incheckt. Dat jij de rare keuze maakt om meteen terug te gaan is natuurlijk niet iets waar Arriva rekening mee hoeft te houden.
Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 13415
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Maar hij ging toch niet meteen terug? Hij haalde eerst nog koffie :Y
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12760
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

cassie127 schreef:De infra wel ja. Maar met de Capaciteitsverdeling op dat baanvak gaat dat via DB en niet via ProRail
ProRail doet gewoon de capaciteitsverdeling daar. Alleen het aansturen van de seinen gebeurt vanuit Duitsland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34348
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Post schreef:Dus ligt het niet aan Arriva maar aan jou. Sterker Arriva is zo vriendelijk om te voorkomen dat je per ongeluk weer incheckt.
Het is wel een beetje een rare inconsequentie in de OV-chipkaartsystemen voor wat betreft treinreizen: bij Arriva duurt het niet alleen langer voordat je weer kunt inchecken bij hetzelfde paaltje, maar je kunt ook niet (zoals bij NS wel kan) direct weer inchecken bij een ander paaltje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Post
Berichten: 621
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Korte vragen

Bericht door Post »

Maar nog steeds geen reden om op Arriva te schelden :N
Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 13415
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Is kudt tegenwoordig ook al schelden? -o-

En je eigen onvermogen is toch juist altijd een reden om op iets anders te schelden? *O*
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
JordiBrabant
Berichten: 1035
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

Post schreef:Maar nog steeds geen reden om op Arriva te schelden :N
Je hebt iets gemist op het forum, als een bedrijf met kudt ervoor beschreven wordt, is dat eigenlijk een lichte sneer naar het type reizigers dat personeel verbaal bejegend omdat er niet verder gereden wordt door bijvoorbeeld een suïcide en heel hard gaan klagen. Kudt geeft een licht ongemak aan, meestal alleen door hobbyisten gevoeld, zoals nu de verplichte cooldown periode.
Kudtkeolis betekent dus iets heel anders dan kutkeolis, alleen weet ik niet dat je die eerste ooit nodig zal hebben :twisted:.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Nitein-Repart
Berichten: 2959
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Ardan schreef:Ik denk niet dat alleen DB er voor heeft gezorgd dat er zo'n prachtige halfuursdienst is. Er zijn zat Duitse trajecten met twee uursdiensten waarop er bijvoorbeeld 50-10 wordt gereden in plaats van ze mooi te verdelen :')
Lindau-Kempten is dan nog een tandje erger: twee twee-uursdiensten (naar München en naar Augsburg) die in een 30/90-verhouding van elkaar liggen. Nu zijn dit gelukkig wel de uitzonderingen, want op de meeste trajecten in DE rijdt in principe 1x/uur een RB/RE-trein, tenzij het een heel rustig traject betreft.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2682
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Wubbo schreef:
cassie127 schreef:De infra wel ja. Maar met de Capaciteitsverdeling op dat baanvak gaat dat via DB en niet via ProRail
ProRail doet gewoon de capaciteitsverdeling daar. Alleen het aansturen van de seinen gebeurt vanuit Duitsland.
Bij vertrek uit Enschede toch echt gewoon vanuit Nederland, de Tf "schiet" het sein namelijk met z'n infraroodpistool (A)
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 13415
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Hedde daar wel een wapenvergunning voor?
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2682
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Niet nodig, kom er (nog) niet :pos:
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 7513
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

TF is Tf?
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 13415
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Triebfahrzeugführer
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 7513
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Maar ons Marvin is toch gewoon meester?

Waar moet dat toch heen met deze wereld :N
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________
Post
Berichten: 621
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Korte vragen

Bericht door Post »

JordiBrabant schreef:
Post schreef:Maar nog steeds geen reden om op Arriva te schelden :N
Je hebt iets gemist op het forum, als een bedrijf met kudt ervoor beschreven wordt, is dat eigenlijk een lichte sneer naar het type reizigers dat personeel verbaal bejegend omdat er niet verder gereden wordt door bijvoorbeeld een suïcide en heel hard gaan klagen. Kudt geeft een licht ongemak aan, meestal alleen door hobbyisten gevoeld, zoals nu de verplichte cooldown periode.
Kudtkeolis betekent dus iets heel anders dan kutkeolis, alleen weet ik niet dat je die eerste ooit nodig zal hebben :twisted:.
Je hebt door dat je jezelf en andere hobbyisten nu beschrijft als het type reiziger dat personeel verbaal bejegend om dingen die buiten hun macht liggen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast