Europese nachttreinen kansrijk
Re: Europese nachttreinen kansrijk
Help ons vooral door te vertellen wat dat ontbijtje dan precies inhoudt :Y
Re: Europese nachttreinen kansrijk
U neemt me de woorden uit de mond. Waar het water overigens bij voorbaat in loopt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Europese nachttreinen kansrijk
NightJetwater heb ik dan weer wel voorradig
Re: Europese nachttreinen kansrijk
In de couchette waren het een paar broodjes, wat zoet beleg, en koffie of thee naar keuze de laatste keer. In Slaaprijtuigen mag je zelf kiezen.
Re: Europese nachttreinen kansrijk
Ik ben sowieso niet zo'n liefhebber van courgette (A)
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Europese nachttreinen kansrijk
Mijn ervaring in de CNL in 2008
Een dergelijk ontbijt kreeg ik in de slaapwagon van wat toen nog het Zwitserse CNL was.Z2N schreef:In de couchette waren het een paar broodjes, wat zoet beleg, en koffie of thee naar keuze de laatste keer.
Re: Europese nachttreinen kansrijk
De laatste keer dat ik een ontbijt had in een internationale nachttrein moest het treinpersoneel bij een lange tussenstop croissantjes uit de plaatselijke Aldi kopen om het door mij gewenste voedsel aan te kunnen bieden :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Europese nachttreinen kansrijk
Ontbijt verschilt inderdaad heel erg per vervoerder van nachttreinen en vaak ook nog per klasse;
in de Indian Pacific was niet alleen het ontbijt, maar ook lunch en diner inbegrepen bij privécoupés (destijds waren er ook nog zitplaatsen in Red Class, maar die bestaat niet meer), absoluut de moeite waard.
In de treinen van de Russische Spoorwegen (waaronder treinen die onderdeel uitmaken van wat wij de 'Transsiberië Express') is ontbijt, lunch en diner inbegrepen in de prijs van de 1e klas (Spalny Vagon), niet verkeerd.
De Oekraïense Spoorwegen voorzien hooguit in een kop koffie (voor thee moest ik bijbetalen in de 1e klas).
Amtrak doet gratis ontbijt, lunch en diner in de prijs van je privékamer 1e klas, maar daar moet je weer niet te veel van verwachten, omdat het uit de magnetron komt. Afhankelijk van de trein die je neemt krijg je het in een liefdeloos opgewarmde plastic magnetrondoos of wordt het liefdeloos opgewarmd in de magnetron, maar wel netjes opgemaakt op een bord en geserveerd.
Het ontbijt van de Caledonian Sleeper was ook niet inbegrepen in de kamerprijs 2e klas, maar voor 3,5 Pond kon je wel een in de magnetron opgewarmd broodje ham bestellen. Tsja...
Ook een beetje inherent aan de prijs; vaak is het zo dat hoe meer je betaalt, hoe meer je krijgt. Maar helaas dus niet altijd...
in de Indian Pacific was niet alleen het ontbijt, maar ook lunch en diner inbegrepen bij privécoupés (destijds waren er ook nog zitplaatsen in Red Class, maar die bestaat niet meer), absoluut de moeite waard.
In de treinen van de Russische Spoorwegen (waaronder treinen die onderdeel uitmaken van wat wij de 'Transsiberië Express') is ontbijt, lunch en diner inbegrepen in de prijs van de 1e klas (Spalny Vagon), niet verkeerd.
De Oekraïense Spoorwegen voorzien hooguit in een kop koffie (voor thee moest ik bijbetalen in de 1e klas).
Amtrak doet gratis ontbijt, lunch en diner in de prijs van je privékamer 1e klas, maar daar moet je weer niet te veel van verwachten, omdat het uit de magnetron komt. Afhankelijk van de trein die je neemt krijg je het in een liefdeloos opgewarmde plastic magnetrondoos of wordt het liefdeloos opgewarmd in de magnetron, maar wel netjes opgemaakt op een bord en geserveerd.
Het ontbijt van de Caledonian Sleeper was ook niet inbegrepen in de kamerprijs 2e klas, maar voor 3,5 Pond kon je wel een in de magnetron opgewarmd broodje ham bestellen. Tsja...
Ook een beetje inherent aan de prijs; vaak is het zo dat hoe meer je betaalt, hoe meer je krijgt. Maar helaas dus niet altijd...
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Europese nachttreinen kansrijk
Als we het over ontbijt in nachttreinen hebben kunnen Timon's favoriete croissants niet ontbreken natuurlijk *O* *O* *O*
Re: Europese nachttreinen kansrijk
Ik eet nog liever de krant dan de abominatie met gelijke naam die door de ZSSK als 'croissant' bestempeld wordt. (A)
Re: Europese nachttreinen kansrijk
7 days! *O* *O* *O*
Re: Europese nachttreinen kansrijk
De meeste kranten verschijnen van maandag tot en met zaterdag, dus no such luck.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Europese nachttreinen kansrijk
Gij wereldvreemde!
-
- Donateur
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Europese nachttreinen kansrijk
Ik stel deze blijkbaar eetbare substantie voor: sevendays.nl
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Europese nachttreinen kansrijk
Beter te hachelen dan de 7DAYS Cookies and Cream-croissant ja. Als je als producent door hebt dat je deeghomp zodanig slecht is dat je er willekeurige crème en koekjes in moet spuiten moet je toch op een moment besluiten dat het mooi is geweest? :X
Re: Europese nachttreinen kansrijk
In Polen gewoon te koop bij bijna elke Żabka. Blijkbaar vinden de mensen het daar heerlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Europese nachttreinen kansrijk
Ook op de ruime Balkan geen enkel probleem om aan 7 days te komen hoor, zowel in croissantvorm, als cakevorm, als nog andere snuisterijen :Y
Re: Europese nachttreinen kansrijk
Ik vraag me af in hoeverre die nachttrein tussen Wenen en Brussel gaat slagen. Zoals ik het begrijp rijdt de trein twee keer per week en is het vooral bedoeld voor Oostenrijkse medewerkers van het Europees parlement. Met vertrek op zondag en woensdag uit Wenen en een dag later uit Brussel lijkt mij dat voor toeristen niet interessant.
Re: Europese nachttreinen kansrijk
Die Europarlementariërs reizen allemaal wel in de slaaprijtuigen, dus die zullen al wel goed vol zitten. Dan heb je alleen nog wat reizigers nodig die de ligrijtuigen vullen, zitrijtuigen raken wel gevuld tussen Brussel en Keulen als dagtrein. De aansluiting op de Eurostar is bovendien goed (uurtje vanuit 9140 (V 15:04 Londen), ruim uur op 9133 (A Londen 14:05)), en gezien de populariteit van het vliegmijden gaat dat vullen dus wel lukken.
Re: Europese nachttreinen kansrijk
Dan kan je toch op donderdagavond uit Brussel vertrekken en op maandagochtend terugkomen voor een lang weekend Wenen. Lijkt me niet verkeerd, al moet je wel de maandagochtend vrij nemen met die late aankomst.en-es schreef:Met vertrek op zondag en woensdag uit Wenen en een dag later uit Brussel lijkt mij dat voor toeristen niet interessant.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Europese nachttreinen kansrijk
Voor de nachtbrakers:
http://www.night-trains.com/
http://www.night-trains.com/
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten