Ik kan je verzekeren dat er in de korte slagen naar Leersum pittig weinig mensen zitten. Meestal zo'n 4 instappers op De Klomp en die stappen vaak al in Veenendaal uit. Enkeling naar Elst en Amerongen. Zelden dat er iemand ''helemaal'' tot Halfeiken blijft zitten. Terugweg heb je zo'n 2 personen meestal. Overigens zit 's avonds laat (denk aan 22:00) ook maar 2-6 man in de 50 naar Wageningen tussen Elst en Wageningen, althans in mijn ervaringen.
Dat is ook wel de indruk die ik had, de ritten
Klp - Leersum zijn altijd wel in beide richtingen gevuld, maar ik heb nog nooit meer dan 10 man gezien. In de nieuwe dienstregeling zullen ze wel iets drukker worden: dan is lijn 50 de enige reismogelijkheid tussen
Klp en Veenendaal 's avonds en op zondag.
Enfin, aangezien lijn 50 al zo lang 2x per uur naar Wageningen rijdt had ik verwacht dat de bezetting daar ook wel naar zou zijn.
Ben benieuwd hoe het in de nieuwe situatie gaat zijn. Rijdt Syntus de avond ritten 2x/u naar Wageningen of komt U-OV erbij met 2x/u naar Doorn. Ben ook vooral benieuwd of het Syntus niet heel veel geld gaat kosten nu ze een deel van sterke lijn moeten gaan delen (al is het natuurlijk een concessie grensoverschrijdende lijn)
Volgens mij is het savonds 2x per uur Syntus Utrecht Wageningen en 2x per uur U-OV utrecht-doorn
Een lijn met hoge frequenties en een hoge snelheid trekt meer reizigers dan meerdere dunne lijntjes. Daar heeft Syntus waarschijnlijk ook profijt van, zeker in de spits, als er met metro-achtige frequenties wordt gereden. (Elke 5/6 minuten)