Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Donateur
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
In de metro E vanmiddag had mijn metro een defecte deur; deze was netjes aangegeven met dubbele stickers. Reizigers lazen deze totaal niet en bleven maar op het knopje drukken bij de haltes.
Op Rotterdam Centraal stond een reiziger met fiets te wachten, de bestuurder riep om dat deze niet mee mocht. Maar hij was waarschijnlijk vergeten dat z'n radio ook aan stond en er van de omroep niets te verstaan was. :?
Op Rotterdam Centraal stond een reiziger met fiets te wachten, de bestuurder riep om dat deze niet mee mocht. Maar hij was waarschijnlijk vergeten dat z'n radio ook aan stond en er van de omroep niets te verstaan was. :?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
In dit geval heeft km46 toch wel een punt. Je dienstregeling zo verprutsen dat er lijnen verlegd worden is toch wel iets meer dan een ‘slordigheidje’, dan hebben er meerdere personen liggen slapen.Suus schreef:He, er gaat iets niet goed bij de RET en meteen is er een reactie van KM46.
Overigens heb ik wel het idee dat dit soort fouten de laatste twee jaar meer gemaakt worden dan daarvoor, maar dat kan een vertekend beeld zijn.
Het is een spectrum.
- ODRAIL
@Karl: Gelukkig dan ben ik niet de enige.
Ik wacht het antwoord af van Suus.
Ik wacht het antwoord af van Suus.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 24 okt 2019, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
- Suus
- Contacteer:
Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik zit al een paar uur te zoeken of ik een vraag over het hoofd heb gezien, aangezien naar een antwoord wordt gevraagd? Maar ik heb geen vraag gezien dus ik ben dan ook geen antwoord verschuldigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
Prima antwoord toch
- ODRAIL
Nee ... als ik (terecht) kritiek heb op de RET ben jij er als de kippen bij om kritiek op mijn mening te hebben.Suus schreef:Ik zit al een paar uur te zoeken of ik een vraag over het hoofd heb gezien, aangezien naar een antwoord wordt gevraagd? Maar ik heb geen vraag gezien dus ik ben dan ook geen antwoord verschuldigd.
- Suus
- Contacteer:
Mijn kritiek is dat je alleen maar klaagt, terwijl er ook een hele hoop goed gaat. Maar dat kan of wil je niet meer zien. Zelfs iets positiefs weet jij nog om te zeggen in een klaagzang. En daar had ik nu wel een keertje genoeg van.
Neemt niet weg dat ook ik vind dat de werkzaamheden van maandag tot woensdag dit keer vrij dramatisch zijn verlopen en dat de reisinformatie van RET wel iets eerder in orde had mogen zijn dan op woensdagochtend, toen voor de derde dag op rij een aangepaste aangepaste dienstregeling werd gereden.
Neemt niet weg dat ook ik vind dat de werkzaamheden van maandag tot woensdag dit keer vrij dramatisch zijn verlopen en dat de reisinformatie van RET wel iets eerder in orde had mogen zijn dan op woensdagochtend, toen voor de derde dag op rij een aangepaste aangepaste dienstregeling werd gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ODRAIL
Laten we het er maar op houden dat er veel goed gaat en dat er ook wel eens wat verkeerd gaat.
Maar als er dan iets verkeerd gaat gaat het ook goed verkeerd.
Maar als er dan iets verkeerd gaat gaat het ook goed verkeerd.
-
En nu iets compleet anders: er is een foto opgedoken van de nieuwste RET dieselbus (de Citea LLE). Die staat hier (derde foto geteld vanaf boven).
- isadora
DIESEL?!?!?!?!?
Crimineel. Wie gaat hiervoor hangen?
Crimineel. Wie gaat hiervoor hangen?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Welke busfapperd heeft dit als 18+ gemarkeerd :')
PSA: Links gaan, rechts staan
-
Imgur zelf, je weet maar nooit 
Maar ik als uploader in ieder geval niet, het ''Mature/18+'' vakje staat gewoon uit:

Maar ik als uploader in ieder geval niet, het ''Mature/18+'' vakje staat gewoon uit:

-
Oww bah. Een dubbele voordeur in een citea Le staat dus echt niet. Dat maakt de bus helaas een stuk minder. Voor de rest lijken ze me wel positief die dieselwagens. *bus*
- Meltrain
- Donateur
Knap dat je dat al kunt beoordelen aan de hand van deze foto. :N Ik zou daarvoor toch eerst een foto van de zij- en voorkant willen zien.
Bovendien is een dubbele voordeur wel goed voor de doorstroming.
Bovendien is een dubbele voordeur wel goed voor de doorstroming.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Dat is voor een streekbus niet nodig vind ik die doorstroming. Het gaat met een enkelbladsdeur prima. Waarschijnlijk zit er toch maar 1 kaartlezer in dus dan heeft het alsnog geen zin.
Edit: misschien kan het ook een naar binnen zwenkende enkelbladsdeur zijn. Dat vind ik ook gek staan bij een streekcitea. Bij een lle 120 verwacht je toch een schuifdeur naar buiten toe.
Edit: misschien kan het ook een naar binnen zwenkende enkelbladsdeur zijn. Dat vind ik ook gek staan bij een streekcitea. Bij een lle 120 verwacht je toch een schuifdeur naar buiten toe.
Laatst gewijzigd door busfanNL op vr 25 okt 2019, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Je moet doorgaans 1 voor 1 inchecken voorin bij een bus, wat maakt het dan nog uit qua doorstroming of je een enkele of dubbele deur hebt? En die enkele deuren zijn alsnog vrij breed.Meltrain schreef:Bovendien is een dubbele voordeur wel goed voor de doorstroming.
- Lijn 45
- Contacteer:
Deze deur is niet veel breder dan de standaard enkelbladsdeur die in de Citea's geleverd wordt. Erg veel zal het dus niet schelen. En als dit een dubbele naar binnen draaiende deur is, is het wel retro. De oudste Ambassadors hebben immers ook zulke deuren. 
- Suus
- Contacteer:
De RET brengt nu eenheid in het buswagenpark. Voor de integratie van het busnet van Qbuzz waren er alleen stadsbussen en daar gaan we nu weer naar terug. Dus hebben alle bussen weer een dubbele voordeur.
- Meltrain
- Donateur
Het is vooral handig wanneer iemand een kaartje bij de chauffeur moet kopen, zodat de rest van de reizigers dan alvast kan instappen en -checken.n-evo schreef:Je moet doorgaans 1 voor 1 inchecken voorin bij een bus, wat maakt het dan nog uit qua doorstroming of je een enkele of dubbele deur hebt? En die enkele deuren zijn alsnog vrij breed.Meltrain schreef:Bovendien is een dubbele voordeur wel goed voor de doorstroming.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- nvdw
- Donateur
Sterker: het scheelt niks.Lijn 45 schreef:Deze deur is niet veel breder dan de standaard enkelbladsdeur die in de Citea's geleverd wordt. Erg veel zal het dus niet schelen.
Wel een pre van die deur: je kunt hem ook open doen als de voorwielen naar rechts zijn gedraaid.
Feed the childrens
-
Dat lukt ook prima bij die enkele deur in een GVB Citea of Citaro. Zolang die dubbele deur niet wezenlijk breder is zal er op dat gebied ook weinig voordeel zijn.Meltrain schreef:Het is vooral handig wanneer iemand een kaartje bij de chauffeur moet kopen, zodat de rest van de reizigers dan alvast kan instappen en -checken.
-
Waarom zou dit niet kunnen bij een enkele deur?nvdw schreef: Wel een pre van die deur: je kunt hem ook open doen als de voorwielen naar rechts zijn gedraaid.
PSA: Links gaan, rechts staan
-
Omdat je de voordeur (mits dit een schuifdeur is die naar buiten komt) niet open kunt doen, zodra je maar een millimeter naar rechts ingestuurd staat, omdat 'ie anders in aanraking met het rechter voorwiel zal komen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
Als je een klein stukje naar rechts gedraaid staat wil het best, je moet alleen niet te ver gestuurd hebben.
-
Je moet 't ook niet te letterlijk nemen. 

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.