Materieelaanschaf in het buitenland
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Moet je doen joh, dat zijn juist de leukste inzendingen voor de fotoquiz. :Y
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Dan moet je er zelf maar eens op uit. Vage bushaltes genoeg, de één nog saaier dan de andere.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De eerste Class 755 hybride FLIRTs van Abellio Greater Anglia zijn vandaag in dienst gekomen:
https://www.railwaygazette.com/news/tra ... nglia.html
https://www.railwaygazette.com/news/tra ... nglia.html
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ja, maar dan moet ik naar buiten en dat is eng!trolly schreef:Dan moet je er zelf maar eens op uit. Vage bushaltes genoeg, de één nog saaier dan de andere.
Goh.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Vorarlberg kent genoeg leuke lijntjes die bij elke boom een bushalte hebben, zij het vaak met maar één paal aan de veiligste kant van de weg. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
East Midlands Railway (Abellio) heeft bij Hitachi 33 vijfdelige hybride treinstellen gekocht, die vergelijkbaar zijn met Class 802. De treinen gaan de Class 222 en de Intercity 125 vervangen op de verbindingen tussen Londen enerzijds en Sheffield en Nottingham anderzijds.
Bron: Railway Gazette
Verder is er nieuw werk gevonden voor de stellen Class 360 van Greater Anglia en TfL Rail, die daar binnenkort vervangen worden: zij zullen worden ingezet op de treinen London - Corby, na elektrificatie van dat traject. In vergelijking met de stellen Class 222 die daar nu rijden, lijkt me dat echter wel een verslechtering.
Bron: Railway Gazette
Verder is er nieuw werk gevonden voor de stellen Class 360 van Greater Anglia en TfL Rail, die daar binnenkort vervangen worden: zij zullen worden ingezet op de treinen London - Corby, na elektrificatie van dat traject. In vergelijking met de stellen Class 222 die daar nu rijden, lijkt me dat echter wel een verslechtering.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Een inkijk in het nieuwe Acela-materieel, dat vanaf 2021 moet gaan instromen.
https://thepointsguy.com/news/amtrak-sh ... interiors/
https://thepointsguy.com/news/amtrak-sh ... interiors/
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Materieelaanschaf in het buitenland
De SNCF wil 28 elektrische intercity-treinstellen van CAF aanschaffen: https://www.railwaygazette.com/traction ... 01.article
Alhoewel CAF een fabriek in Frankrijk heeft, is dit voor de SNCF echt uitzonderlijk. Het komt maar zelden voor dat de SNCF niet materieel bij de Franse takken van Alstom of Bombardier aanschaft. Alleen de smalspoortreinen van Stadler heb ik in recente herinnering.
Alhoewel CAF een fabriek in Frankrijk heeft, is dit voor de SNCF echt uitzonderlijk. Het komt maar zelden voor dat de SNCF niet materieel bij de Franse takken van Alstom of Bombardier aanschaft. Alleen de smalspoortreinen van Stadler heb ik in recente herinnering.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De smalspoortreinen van de CFC, toen die nog in beheer van de SNCF waren, komen bij mij nog als ander voorbeeld naar voren. Maar verder is dit echt uniek, wat misschien toont dat de SNCF wat meer financiële druk voelt met de aankomende liberalisering.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
OdR 2019-11 toonde een foto van de eerste motorwagen M7 in België. Die foto kan ik wegens copyright niet plaatsen, maar op internet zijn wel andere foto's te vinden van deze motorwagen:
Bron: Railcolor News
Meer foto's: https://www.google.com/search?q=m7+nmbs ... oYFopNvhM:
Bron: Railcolor News
Meer foto's: https://www.google.com/search?q=m7+nmbs ... oYFopNvhM:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
In vergelijking met recente dubbeldeks motorwagens geleverd door Bombardier vind ik dit echt een waardeloos ontwerp. Kan je net zo goed met een locomotief gaan rijden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ze passen er niet veel stoelen in...
In tegenstelling tot NS is het ontwerp wel strak en vrij uniform tussen de verschillende types!
In tegenstelling tot NS is het ontwerp wel strak en vrij uniform tussen de verschillende types!
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Volgens de Op de Rails zijn er 52 zitplaatsen. Dat zijn er 4 meer dan in de mDDM (voor de verbouwing tot DDZ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Maar dit is een motorwagen met een dubbeldeksindeling, dan zijn 52 zitplaatsen echt niets. Een Twindexx-motorwagen heeft er 92 inclusief klapstoelen, en dat is met toilet op de onderverdieping.
Bron: https://www.info24news.net/app/download ... 1514293513
Bron: https://www.info24news.net/app/download ... 1514293513
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De KVB is blijkbaar blij met hun E-Citea's, want ze bestellen er 53 bij.
Bron en een persbericht van VDL
Bron en een persbericht van VDL
Bij twijfel altijd klagen
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Gaat goed in Duitsland voor in VDL, na de vervolgorder van 49 e-bussen in Osnabrück (reeds 13 in dienst) vorig jaar weer een aanzienlijke order :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ja goed nieuws dan hebben de Rheinbahn, KVB en Stadtwerke Osnabrück een aanzienlijke vloot VDL's. Het valt mij ook dat steeds meer onderaannemers in Duitsland VDL Citea's hebben zoals Groeger uit Hattingen.
De KöR waar de HCR, BOGESTRA, Vestische, DSW21, HST en VER (laatste 2 pas na 2015) inzitten hebben in 2015 een VDL Citea op proef gehad en ze vonden het niet geweldig. Ze blijven dus bij hun vertrouwde Mercedes-Benz.
Overigens heeft de STOAG uit Oberhausen in de zomer van 2019 ook een vervolgbestelling van 15 elektrische VDL Citea's gedaan.
De KöR waar de HCR, BOGESTRA, Vestische, DSW21, HST en VER (laatste 2 pas na 2015) inzitten hebben in 2015 een VDL Citea op proef gehad en ze vonden het niet geweldig. Ze blijven dus bij hun vertrouwde Mercedes-Benz.
Overigens heeft de STOAG uit Oberhausen in de zomer van 2019 ook een vervolgbestelling van 15 elektrische VDL Citea's gedaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Voor VDL zijn dieselbussen in Duitsland een marginaal product. Elektrische bussen zijn het belangrijkste product voor de Duitse markt, aangezien de Duitse producenten hier nog steeds achterop lopen. VDL verkoopt per jaar meer dan drie keer zoveel elektrische bussen dan Mercedes-Benz.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Maar het is niet alleen zo dat de Duitse busbouwers achterop lopen, ook de overheden in Duitsland zijn nu pas langzamerhand aan het nadenken over alternatieve manieren van aandrijving. Daarnaast zijn er grote verschillen tussen de steden en Kreisen. Zo wilde Killer Citybus graag elektrisch rijden rondom Witten, maar zijn opdrachtgevers in Ennepe-Ruhr Kreis en Bochum vonden dat geen goed idee. In Düsseldorf is men nu pas bezig om de gehele vloot naar Euro VI te tillen m.b.v. de aangeschafte VDL en Solaris dieselbussen en in Kreis Kleve is als eis in het nahverkehrsplan 2018 opgenomen dat minstens 15% van het materieel Euro VI moet zijn, hetgeen erg magertjes is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Eerste KISS in DB-kleuren: https://www.instagram.com/p/B7kvVLOnBwC ... iqa19i5xm7
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De DB neemt voorlopig geen nieuwe IC2 meer over van Bombardier vanwege technische gebrek:
https://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/ ... -1.4773380
https://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/ ... -1.4773380
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Talgo to supply coaches for DSB’s Hamburg service
National operator DSB has selected Talgo to supply a fleet of locomotive-hauled coaches to operate international services to and from Hamburg.
The contract announced on February 5 covers eight sets of coaches, which are expected to enter service from June 2023. They will follow on from the similar Talgo ECx inter-city trainsets ordered by DB.
Bron en meer: Railway Gazette
De Deense spoorwegen bestellen ECx-achtige treinstammen van Talgo voor de verbinding naar Hamburg.
National operator DSB has selected Talgo to supply a fleet of locomotive-hauled coaches to operate international services to and from Hamburg.
The contract announced on February 5 covers eight sets of coaches, which are expected to enter service from June 2023. They will follow on from the similar Talgo ECx inter-city trainsets ordered by DB.
Bron en meer: Railway Gazette
De Deense spoorwegen bestellen ECx-achtige treinstammen van Talgo voor de verbinding naar Hamburg.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ohjee, boterhambedrijf met locomotieven :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
En voor wat extra smaak: locomotieven van Siemens met rijtuigen van Talgo. Dan verwacht ik wel een significant hogere kans dat loc en rijtuigen elkaar niet lusten -> onnodige extra storingen. Waarom niet gewoon loc+rijtuigen (incl stuurstand) als één geheel van één fabrikant (in dit geval Talgo)?
Daarnaast vind ik het ergens ook wel jammer dat men slechts 8 stammen heeft besteld. Na oplevering van de Fehmarnbelttunnel verbruik je dan al je stammen aan een uursdienst Kopenhagen - Hamburg inclusief reserve. Uitbreiding van DSB richting bv. Göteborg of Stockholm enerzijds, Roergebied of Berlijn anderzijds wordt zo schier onmogelijk. Of hebben de buren (SJ resp. DB, of wellicht een Flixtrain?) stiekem al semi-concrete plannen in diezelfde richting en wil DSB burenruzie voorkomen?
Daarnaast vind ik het ergens ook wel jammer dat men slechts 8 stammen heeft besteld. Na oplevering van de Fehmarnbelttunnel verbruik je dan al je stammen aan een uursdienst Kopenhagen - Hamburg inclusief reserve. Uitbreiding van DSB richting bv. Göteborg of Stockholm enerzijds, Roergebied of Berlijn anderzijds wordt zo schier onmogelijk. Of hebben de buren (SJ resp. DB, of wellicht een Flixtrain?) stiekem al semi-concrete plannen in diezelfde richting en wil DSB burenruzie voorkomen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten