Vertel er vooral niet bij dat dit de doorgetrokken middenstreep is en niet het budgetAlargule schreef:Wij gaan niet overschrijden.

Vertel er vooral niet bij dat dit de doorgetrokken middenstreep is en niet het budgetAlargule schreef:Wij gaan niet overschrijden.
Bij gekoppelde trams werkt de drukknop van deur 1 in het achterste stel niet aan de buitenzijde, wel aan de binnenzijde, dus het is een extra uitstapdeur maar dan wel zonder klaphekje er voor.Mdk schreef:Betekent dat ook een conducteur in beide stellen? En hoe wordt het gebruik van de voorste deur bij het achterste stel gecheckt?
De frequentie gaat omlaag van 4 naar 6,7 (raar getal?) minuut in de ochtendspits. Staat in het vervoersplan van 2020. Waarschijnlijk hebben ze daarom genoeg Combino's. Pas later wordt die frequentie weer opgeschroefd.Meltrain schreef:Interessant.
Wel bijzonder dat er met Combino's gereden gaat worden, want ik dacht dat (onder andere) hiervoor de Urbossen waren aangeschaft? Daarnaast: zijn er wel voldoende Combino's met ATB beschikbaar hiervoor?
6,7 = 9 trams per uur, dus dubbel 18 trams per uur. Waarmee de frequentie weliswaar omlaag gaat, maar het totaal aantal voertuigen omhoog, van 15 naar 18.n-evo schreef: De frequentie gaat omlaag van 4 naar 6,7 (raar geta?l) minuut in de ochtendspit.
Daar ging ik eigenlijk ook vanuit, vooral omdat de 15G zonder conducteurszetel niet compatibel is met de meeste tramlijnen.n-evo schreef:Heel eerlijk gezegd had het mij het meest logisch geleken dat tram 26 overging op de 15G. De Combino's kunnen vervolgens, inclusief conducteur, doorgeschoven worden naar de 19 en/of 24.
lijkt er op dat ze het niet aandurven om gelijk met de 15G gekoppeld op lijn 26 te gaan rijden. Dat moet blijkbaar eerst een half jaar lang getest worden op de Amstelveenlijn. Daarna worden dus de eerste 42 15G's ingezet op lijn 5 en 25 en daarna kan de rest naar IJburg gaan rijden.“De bijzonderheden van de tram kennen we zodoende al heel goed”
Nee, het zijn drie extra Combino's per uur. Om te weten hoeveel Combino's er in totaal meer nodig zijn, moeten we ook weten hoe lang een retourrit duurt.n-evo schreef:Zouden ze de technische reserve gebruiken? Ze halen in ieder geval dan 3 extra Combino's ergens vandaan. Op Wikipedia lees ik dat er 21 Combino's zijn die geschikt zijn voor de 26.
Ik meen begrepen te hebben dat de trapwagens op 19/24 pas gaan verdwijnen als de 2e lichting (60) CAF’s gaat instromen. Weliswaar staan die nog “in optie” maar die komen echt wel.n-evo schreef:Het zal mij niet verbazen als uiteindelijk die 15G's alsnog op de 26 belanden wanneer ze allemaal afgeleverd zijn en de Combino's naar de 19 en 24 verdwijnen.
Dat lijkt me wel zo handig als zelfs de 15G-trams uit de basisbestelling pas ergens in 2022 allemaal zijn afgeleverd.........fred1954 schreef:Trapwagens [...] moeten tot minstens 2023 nog mee.....
Mee eens. Voor lokale straatnamen als bestemming.. zal men lokale kennis nodig hebben.. Wijkniveau is, zeker in grotere steden, al iets breder bekend bij reizigers, vermoed ik.Roeland schreef:Ik vind dat juist duidelijk. Wanneer ik in de chaos die Amsterdam CS heet, een tram met bestemming "IJburg" of "Nieuw Sloten" zie, snap ik tenminste waar hij naar toe gaat. Wanneer de aangegeven eindbestemming "Emmy Anderiessestraat" of "Oudenaardeplantsoen" zou zijn, heb ik geen idee waar dat ding naar toe zou rijden.hauptbahnhof schreef:Dan heb ik meer moeite met eindhaltenamen die de naam van de wijk is. Zoals IJburg, Westwijk, Diemen Sniep...
Maar er is idd geen vaste regel in het bepalen van eindbestemmingen. Heel erg jammer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten