Zelfs als het allemaal niks wordt fijn leesvoer. Plaatjes:

Laat je niet te veel leiden door geroep in de media. Dat is goeddeels voor de bühne.Vertragingsjaren lopen nu al op
Veel van de plannen heb ik in 1996, in 2002 en in 2009 al eens in beleidsvisies gelezen. Ik stel voor om de Amsterdamse ringlijn te hernoemen naar "L'histoire se répète-ring'''trolly schreef:Dat heet ambitie, en hoewel het misschien wat optimistisch en/of naïef klinkt, is 2030 voor menigeen al lichtjaren verweg. Politiek en burger een worst voor houden die pas in 2040 geconsumeerd kan worden zal de schatkist niet ontsluiten. Daarnaast heb ik het donkerbruine vermoeden dat er hard gewerkt wordt aan concrete plannen, zodat er los gegaan kan worden als centen en vergunningen rond zijn. Natuurlijk is het dan nog niet af, maar de trajecten zijn bouwkundig wel beduidend minder ingewikkeld (en controversieel) dan de Noord-Zuidlijn.
Ik snap je scepsis, anderzijds vraag ik me af of 2030 niet te ver weg is, omdat de opgaves die genoemd wordt toch al eerder geslecht moeten worden. In mijn beleving gaan ontwikkelingen zoals Havenstad toch al eerder van start..Durashift schreef:Vooral die voetnoot.. dat doortrekking van de NZ lijn naar Hoofddorp én ontsluiting van de metroring van Isolatorweg naar CS in 2030 gerealiseerd moet zijn..:X
![]()
Zeker vergeten dat het eerste stuk NZL 18 jaar heeft mogen duren?
manamanan, wát een realiteitszin weer van deze plannenmakers..
Jajaja.. over 5 jaar al 25 duizend woningen... vooral hoogbouw.. Dat zal toch niet gebeuren.. want voordat ontwerpen en vergunningen rond zijn..Twijfels over effectiviteit metrotunnel naar Almere: 'Ga aan de slag met A'dam'
(..)
Het zou in één klap tien procent van het woningtekort in Amsterdam oplossen. Volgens fractieleiders van CDA en D66, Pieter Heerma en Rob Jetten, ligt die kans in Almere; in een nieuwe wijk genaamd 'Pampus' om precies te zijn.
(..)
staan hier in over vijf jaar 25 duizend tot 30 duizend woningen. (..) Één grote voorwaarde voor de bouw is dat er ook een directe metroverbinding met Amsterdam moet komen.
Tja, wat 'het publiek' op het oog gewoon als een logische verbinding kan zien (ontsluiting van een stukje metrolijn langs een nieuwe woonwijk) is voor een raadslid natuurlijk niet zo 'logisch' en neemt graag een grootse blik aan..Ronnie zijp, cityplanner
(..) Een van de voorbeelden is het gebrek aan openbaar vervoer voor de toekomstige wijk Havenstad. 'Ik zou zeggen, maak een metrolijn tussen Isolatorweg en het Centraal station. Die is vrij kort, vrij goedkoop, vrij snel te ontwikkelen én daar kan je heel Havenstad aan koppelen.
(..)
Dat is iets waar D66 raadslid Jan-Bert Vroege het mee oneens is: 'We hebben al redelijk oké openbaar vervoer binnen Amsterdam. (..).
Ik vind deze city planner verrassend realistisch. :pos:(..) Volgens Zijp gaat dat, zelfs met een nieuwe woonwijk, niet veranderen. Volgens hem zal de wijk vooral bestaan uit rijtjeshuizen 'met een auto in de straat en een tuintje. Je kent het wel'. Daardoor wordt de woningdichtheid veel te laag. (..) Zijn conclusie: daarvoor bouw je geen hele metrolijn.
Nounoukomkom, 2,60 m. Hier in de straat liggen diepere plassen. Heerlijke diepte om een caissontunnel met een spoorstaafhoogte van pak 'm beet acht meter onder water in neer te plempen. Het zou weleens veruit de goedkoopste tunnel van het Amsterdamse netwerk worden.Suus schreef:diep meer
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 2 gasten