Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
diederickx schreef:Ik zit nu op de site van NS naar de wijzigingen per 15 december 2019 te kijken en ik lees het volgende.
NS schreef:In de daluren rijdt de Intercity Amsterdam Centraal één keer per uur door naar Deventer v.v. In de uren dat de Intercity Berlijn rijdt, zal de Intercity niet verder dan Amersfoort Centraal rijden.
Zelfs als ik aanneem dat met de "Intercity Amsterdam Centraal" de Intercity tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort Centraal bedoeld wordt, dan nog begrijp ik het niet. Zullen in de daluren de gewone Intercity en de Berlijn-trein steeds achter elkaar rijden tussen Amsterdam en Amersfoort?
Nee... de IC Berlijn blijft rijden zoals het nu is, aangevuld met de [serie=Intercity|2019|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] tot Amf.
Tussen Amf en Dv is dat elk uur in de daluren overdag, in de spits wordt deze dienst vervangen door de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] uit/naar Gvc en dat elk half uur, m.u.v. tijdspaden van de IC Berlijn.
Nou nee.
"In de uren dat de Intercity Berlijn rijdt, zal de Intercity verder dan Amersfoort Centraal rijden" : klopt niet.
"In de uren dat de Intercity Berlijn niet rijdt, zal de Intercity niet verder dan Amersfoort Centraal rijden" : klopt niet.
"Vanaf Amsterdam Centraal rijdt altijd elk half uur een Intercity naar Amersfoort Centraal. In de daluren wordt eenmaal per uur doorgereden naar Deventer. Dat is inclusief de Intercity Berlijn". Dat is mijn perceptie van de feitelijke situatie maar wellicht is mijn perceptie onjuist.
Het klopt wel wat er staat, het is alleen verwarrend. Ze hebben het hier over de treinserie en niet over individuele treinen.
De intercity Amsterdam Centraal - Amersfoort Centraal (2x p/u) rijdt buiten de spits dus 1x per door van/naar Deventer.
Als de IC-Berlijn rijdt, dan vervalt die hele rit van/naar Deventer en wordt er alleen 1x p/u Amsterdam C - Amersfoort C gereden. Omdat juist de rit van/naar Deventer dus vervalt, rijdt die treinserie in dat uur dus niet door van/naar Deventer.
Anders neergezet:
Uur zonder IC-Berlijn
2x Amsterdam Centraal - Amersfoort Centraal, 1x door naar Deventer (Serie 1500 rijdt dan dus door naar Deventer)
Uur met IC-Berlijn:
1x Amsterdam Centraal - Amersfoort Centraal (serie 1500 rijdt dan dus niet meer naar Deventer).
(1)1600 was DDZ&ICM en wordt VIRM&ICM.
(1)1700 was DDZ&ICM en wordt VIRM&ICM.
[serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] was DDM-1 en wordt VIRM.
[serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] was DD-AR en wordt SGM.
[serie=Sprinter|2019|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] was SGM en wordt SLT.
[serie=Sprinter|2019|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie] was Flirt en wordt Flirt/SLT.
[serie=Intercity|2019|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] was DDM-1 en wordt DDZ.
Denk dat de [serie=Intercity|2019|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie]/[serie=Intercity|2019|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie]/[serie=Intercity|2019|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie]/[serie=Intercity|2019|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] andersom wordt bedoeld.
Op de 7000 wordt oud materieel vervangen door oud materieel dat wordt vervangen? _O- Had men dan niet beter DDAR daar kunnen katern, dan was schuiven niet nodig geweest.
luka23 schreef:Op de 7000 wordt oud materieel vervangen door oud materieel dat wordt vervangen? _O- Had men dan niet beter DDAR daar kunnen katern, dan was schuiven niet nodig geweest.
NS wil van de locs serie 1700 af. SGM mag nog een paar jaar totdat revisie weer noodzakelijk wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik hoop nu vurig op een reservelocje in Bad Bentheim, zodat je niet meer telkens +100 aan je broek krijgt als een loc het begeeft en je moet wachten op de loc van de tegentrein... :)
Zo te zien wordt de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] overdag integraal ICM en de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] integraal DDZ, in de avond en in het weekend lopen de series in elkaar over en zal het dus wel een mix worden. In de [serie=Intercity|2019|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] lijkt minder DDZ te komen, ik vermoed omdat men een verschuiving van reizigers naar de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] verwacht. Zover ik nu zie (InfoPlus heeft een storing dus niet van alle treinen komt de materieelinzet door) blijft alleen op trein 524 nog DDZ rijden in de ochtendspits. Verder staan er voor maandag twee setjes DDZ12 in de [serie=Intercity|2019|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie]/[serie=Intercity|2019|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] gepland en twee setjes DDZ in de [serie=Intercity|2019|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie]/[serie=Intercity|2019|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] (eentje is DDZ10, tweede nog onbekend). In de [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] tot slot wat minder DDZ en meer ICM.
Vanaf 15 december neemt NS afscheid van de term “Aanrijding met een persoon”. Bij dergelijke incidenten wordt vanaf dan alleen nog “Aanrijding” gebruikt. Dit naar aanleiding van een nog niet gepubliceerd onderzoek van het Trimbos over de gevolgen van de term “Aanrijding met een persoon”.
Terug naar hoe het was dus. Heb sowieso al die berichten van "aanrijding met..." nooit begrepen. Waarom moeten reizigers precies weten dat er een aanrijding met een persoon, dier, object etc. is? De treinen rijden niet, punt.