Gelukkig kost een binnenlandse brief bij ons 11 cent minder en een kaart zelfs 31 cent minder, ondanks ons land veel groter is dus de post het over grotere afstanden doet..... :DHainje schreef:Was het verzenden van een briefkaart in 2011 nog mogelijk voor 44 cent, vanaf januari tikt men (vervoeging van aftikken, betalen) hier 91 cent voor af. -o-
Mag ik even kwijt
- ICE11
Re: Mag ik even kwijt
-
Ik ga het zakelijk wel merken, want alles groter dan A4 formaat kost vanaf volgend jaar €4,40 ongeacht het gewicht en goederen naar het buitenland mogen niet meer in een brief maar moeten als een pakket verstuurd worden (dat gaat dus van €1,50 naar €9,00). Vervolgens wordt de concurrentie opgekocht en het prijsverhogingsfeest is compleet.Hainje schreef:Klopt, in de afgelopen tien jaar is het tarief enorm gestegen. Wat zeg ik, verdubbeld. Was het verzenden van een briefkaart in 2011 nog mogelijk voor 44 cent, vanaf januari tikt men (vervoeging van aftikken, betalen) hier 91 cent voor af. -o-
En als die postbodes dan nou eens beter betaald kregen, oké. Maar die krijgen ook maar net iets meer dan minimumloon. Net zoveel als 10 jaar geleden.
En het loon van de bezorgers is inderdaad bijzonder matig, en dat heb ik (helaas) zelf mee mogen maken: ze kopen een niet nader te noemen postbedrijf op en zorgen dat ze geen behoud van loon hoeven te hanteren, waardoor alle bezorgers onder 21 terugvallen in loon (sommigen gaan terug van €9,50 p/u naar €2,95 p/u), en bovendien zijn het allemaal parttime functies die je dag mooi doormidden breken (2 uur werken tussen 12:00 en 17:00).
Ik mag hopen dat het ondertussen al opgevallen was dat ik niet zo positief ben over die club, maar dat is gezien de manier waarop ze met de toekomstige collega’s omgaan ook niet zo heel erg gek.
Nu is Duitsland wat dat betreft ook wel erg goedkoop, voor bepaalde zendingen binnen Nederland is het goedkoper om ze in Duitsland af te geven (€3,70) dan ze in Nederland zelf op de post te doen (€4,35).ICE11 schreef:Gelukkig kost een binnenlandse brief bij ons 11 cent minder en een kaart zelfs 31 cent minder, ondanks ons land veel groter is dus de post het over grotere afstanden doet..... :DHainje schreef:Was het verzenden van een briefkaart in 2011 nog mogelijk voor 44 cent, vanaf januari tikt men (vervoeging van aftikken, betalen) hier 91 cent voor af. -o-
-
Te veel kebab verwijderd?Aking schreef: En Serbistan is helaas verleden tijd :(
PSA: Links gaan, rechts staan
- ICE11
PatrickM schreef:(sommigen gaan terug van €9,50 p/u naar €2,95 p/u)

Hebben jullie geen wettelijk verplichte minimumloon? Bij ons is dat 9,19 Euro (vanaf 1 januari 9,35 Euro).
-
Jawel, maar dat geld niet voor de jeugd... Belachelijk.
Ik krijg als 20-jarige 11 euro per uur, wat best lekker is, maar het minimum voor mij is slechts 7.55...
Ik krijg als 20-jarige 11 euro per uur, wat best lekker is, maar het minimum voor mij is slechts 7.55...
-
Ik ben 20 en krijg ook zo'n 11 euro per uur... Maar een grietje van 15 die hier begint te werken mag al blij zijn met een salaris Russen de 4 en 5 euro per uur (als het al niet net onder de 4 euro is)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
Dat is er wel, en dat is €9,44 per uur (vanaf 21 jaar). Jeugdloon begint bij €2,80 per uur volgens mij (voor 15-jarigen), en hoe hoger de leeftijd hoe hoger het minimumloon. Nu krijgt bij mijn werkgever iedereen hetzelfde (€9,44 per uur ongeacht de leeftijd), maar bij het bedrijf waar we door overgenomen worden geldt dat niet. Ook hebben we op de een of andere manier geen recht op behoud van loon, waardoor ik terug ga van €9,44 naar €4,95. Nu krijg ik bij m’n huidige werkgever ook wel heel erg riant betaald (die €9,44 per uur), invallen (ook op reguliere basis) wordt minstens dubbel betaald, en gewoon netjes opbouw van vakantiegeld en verlofuren). Maar ja, voor die €5 per uur ga ik niet werken, ik kan elders makkelijk iets beters krijgen (meer betaald en betere verdeling uren), en m’n eigen bedrijf kan ook wel een beetje extra aandacht gebruiken.ICE11 schreef:PatrickM schreef:(sommigen gaan terug van €9,50 p/u naar €2,95 p/u)![]()
Hebben jullie geen wettelijk verplichte minimumloon? Bij ons is dat 9,19 Euro (vanaf 1 januari 9,35 Euro).
-
Over geld gesproken, heb net zowaar online een dagkaart gekocht voor de trams en trolleybussen in Lviv, kostte toch wel 56 cent. :')
Het aanschaffen had wel enige voeten in de aarde.. Het formulier waar je je naam in moest vullen werkte niet echt mee, m'n naam was te lang (met 17 tekens, voor- en achternaam inclusief spaties :') ) maar dat moet je zelf maar uitvogelen. _O-
Het aanschaffen had wel enige voeten in de aarde.. Het formulier waar je je naam in moest vullen werkte niet echt mee, m'n naam was te lang (met 17 tekens, voor- en achternaam inclusief spaties :') ) maar dat moet je zelf maar uitvogelen. _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
Toch wel netjes in Cyrillisch he?
We lachen hier nu om maar nog niet zo lang geleden was het voor een Vlaming onmogelijk een NS-abonnement te bestellen vanwege de ontbrekende letters in de postcode.
We lachen hier nu om maar nog niet zo lang geleden was het voor een Vlaming onmogelijk een NS-abonnement te bestellen vanwege de ontbrekende letters in de postcode.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Tja, voor dat soort dingen zit elk land kennelijk nog erg in zijn eigen systemen... Heb zelf in het verleden nogal eens pakketjes moeten versturen op m'n vorige werk en daar waren dingen als Engelse adressen zonder huisnummer of een Grieks adres met een kilometrering in plaats van een huisnummer vaak wel een uitdaging om zo in te voeren dat het systeem van DHL het pakte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Suus
- Contacteer:
De NMBS kan geen geld bij vertraging terugbetalen aan Nederlanders omdat onze IBAN-nummers twee tekens langer zijn dan de Belgische.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Naar Duitsers en Fransen lukt dat dan ook niet, om de overige buurlanden erbij te nemen, omdat daar de IBAN's nog langer zijn dan de Nederlandse.
Opvallend trouwens eigenlijk dat we er kennelijk alleen in Nederland een vierletterige bankcode in hebben zitten. In Duitsland (en België) staan er na de landcode alleen cijfers. Maar een systeem zou natuurlijk gewoon overweg moeten kunnen met 34 tekens, de maximale lengte van een IBAN.
Opvallend trouwens eigenlijk dat we er kennelijk alleen in Nederland een vierletterige bankcode in hebben zitten. In Duitsland (en België) staan er na de landcode alleen cijfers. Maar een systeem zou natuurlijk gewoon overweg moeten kunnen met 34 tekens, de maximale lengte van een IBAN.
Schapekop in de Keistad
- trolly
OMG. Blijk ik jarenlang in de naïeve droom geleefd te hebben dat de I van IBAN enige hoop op standaardisering zou inhouden :X
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- isadora
International Bank Account Number, internationaal dus houdt zo ongeveer ter hoogte van de landsgrenzen op.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- nvdw
- Donateur
Een standaard is als een tandenborstel: iedereen heeft er een en niemand wil die van een ander gebruiken.
Feed the childrens
- Suus
- Contacteer:
Nou, die zes letters, drie nullen en het tweecijferige controlegetal hadden ze van mij mogen houden hoor. Met mijn zeven cijfers alleen was ik ook dik tevree.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
Geld overmaken naar een rekeningnummer wat niet in je 'adresboek' (zo heet het bij SNS) staat is tegenwoordig een hele toer, een foutje is snel gemaakt. Dat vond ik het oude systeem toch een stuk gebruiksvriendelijker. Geld overmaken naar het buitenland is wel eenvoudiger, maar laten we wel wezen: er zijn toch maar weinig mensen die dat doen.
In ander nieuws: ik was vroeg wakker en heb vanochtend gewandeld in en om Gennep. Zeker een aanrader voor de liefhebbers, veel afwisseling en uiteraard (vroeger) ook een belangrijk OV-knooppunt.
In ander nieuws: ik was vroeg wakker en heb vanochtend gewandeld in en om Gennep. Zeker een aanrader voor de liefhebbers, veel afwisseling en uiteraard (vroeger) ook een belangrijk OV-knooppunt.
-
Ik maak regelmatig geld over naar een buitenlandse (een Duitse) rekening, maar goed.. dat is die van mezelf. 

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Suus
- Contacteer:
Inmiddels mijn stationslijsten van Niedersachsen, Nordrhein-Westfalen en Hessen bijgewerkt naar aanleiding van de komst van nieuwe stations volgende week zondag. Helaas heb ik vanaf volgende week zondag Niedersachsen niet meer compleet door het nieuwe station Jaderberg -o-
- Hainje
Ik weet nu al waar ons Suus heen gaat volgende week zondag. *trein* *trein*
- Suus
- Contacteer:
Nou, niet zo heel ver. Elektrische bussen binnen de gemeentegrens *O*
- Meltrain
- Donateur
Ik ga volgende week zondag naar Amersfoort, Amsterdam, Alkmaar, Zandvoort en Zwolle. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- AppleMoose
Ik ga volgende week zondag gewoon naar mijn werk :Y Elektrische rolstoelen *O*
En blandning av sött och salt.
-
- Contacteer:
Ik zou volgende week zondag naar Amersfoort, Amsterdam, Alkmaar, Zandvoort en Zwolle gaan, maar toen waren introducés ineens niet meer welkom -o-
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Tja, ik las iets over 500 aanmeldingen ofzo. Dat wordt dringen op een fotostop ;)
Ikzelf ben volgende week zondag op nog onbekende plekken te vinden waar iets van de dienstregelingswissel vast te leggen is.
Ikzelf ben volgende week zondag op nog onbekende plekken te vinden waar iets van de dienstregelingswissel vast te leggen is.
Schapekop in de Keistad